hebben jullie besmette collega's op het werk? - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: hebben jullie besmette collega's op het werk?

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Re: hebben jullie besmette collega's op het werk?

Ik kan mij hier geen enkele voorstelling bij maken. Zit al paar jaar thuis en vanaf begin dit jaar bijna eeen soort isolatie. Er vallen mij toch wel een paar dingen op.
      Het was, het is, bijna onmogelijk om een afspraak te maken in het ziekenhuis, dus niet telefonisch. Ook bij redelijk serieuze klachten. Kon gelukkig alsnog terecht bij de poli oogheelkunde alwaar men schrok van de klachten. Waarom ik niet eerder melding gemaakt heb. Nou, dat deed ik en ik mocht niet eens op de wachtlijst. Ik vroeg dus hoe oud hun vragenlijsten zijn, ofdat er veranderingen zijn gemaakt sinds Corona. Nee dus.
      Nederland is niet klaar voor dit soort rampen. De risicoanalyses die men hanteert zijn waardeloos. Het echte leed gaan we nog wel meemaken.
      De wachtkamers zijn in ieder geval aangenaam leeg. Maar hoe zit het nu met het verdienmodel van ziekenhuizen, wanneer gaan ze omvallen?
      Benieuwd naar de nieuwe premies. Derde dinsdag van september.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Ik kan mij hier geen enkele voorstelling bij maken. Zit al paar jaar thuis en vanaf begin dit jaar bijna eeen soort isolatie. Er vallen mij toch wel een paar dingen op.
      Het was, het is, bijna onmogelijk om een afspraak te maken in het ziekenhuis, dus niet telefonisch. Ook bij redelijk serieuze klachten. Kon gelukkig alsnog terecht bij de poli oogheelkunde alwaar men schrok van de klachten. Waarom ik niet eerder melding gemaakt heb. Nou, dat deed ik en ik mocht niet eens op de wachtlijst. Ik vroeg dus hoe oud hun vragenlijsten zijn, ofdat er veranderingen zijn gemaakt sinds Corona. Nee dus.
      Nederland is niet klaar voor dit soort rampen. De risicoanalyses die men hanteert zijn waardeloos. Het echte leed gaan we nog wel meemaken.
      De wachtkamers zijn in ieder geval aangenaam leeg. Maar hoe zit het nu met het verdienmodel van ziekenhuizen, wanneer gaan ze omvallen?
      Benieuwd naar de nieuwe premies. Derde dinsdag van september.

Een vriend van mij die corona heeft gehad, heeft precies dezelfde ervaring met ziekenhuizen en huisartsen. Niemand wilde hem helpen of een afspraak geven terwijl hij zat te creperen van de pijn en ademnood. Hij is helemaal afgeknapt op het zorgsysteem en vertrouwt niemand meer.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Hey, toch iemand.

Mag ik jou gebruiken als mensen mij vragen of ik iemand ken die iemand kent die corona heeft (gehad)? Ik wil erbij horen namelijk. Niemand hoeft te weten dat ik je alleen van maroc.nl kent. Ik noem je dan wel Revi, als je het niet erg vndt. Revi klinkt toch een beetje als Levi, en dan heb ik ze3ma een joodse vriend. Net iets geloofwaardiger dan Revisor.

"Ja, ik ken wel iemand. Revi, een goede vriend van mij, heeft een vriend die corona heeft gehad. Ja, het gaat wel goed met hem verder, maar die vriend was niet te spreken over de huisarts en het ziekenhuis; hij werd niet serieus genomen, ondanks de ademnood. Nee, jawel joh, het gaat nu best goed met hem. Ik heb Revisor gisteren nog gesproken. Is een serieuze jongen trouwens, die liegt niet over zulke ernstige zaken".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Een vriend van mij die corona heeft gehad, heeft precies dezelfde ervaring met ziekenhuizen en huisartsen. Niemand wilde hem helpen of een afspraak geven terwijl hij zat te creperen van de pijn en ademnood. Hij is helemaal afgeknapt op het zorgsysteem en vertrouwt niemand meer.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Bij een collega is in februari ook Corona vastgesteld, maar deze had minder lichamelijk klachten.

Ik vermoed dat ik het in die periode ook gehad heb. Uit het niets werd ik misselijk en ontzettend moe. Ik kon niets anders dan slapen. De dag erna het hele lichaam spierpijn en nog steeds kapot van vermoeidheid. Vrijdagmiddag begon het en zondag was ik weer de oude.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Mijn broer zit nu een week thuis, verplicht quarantaine, vanwege vaststelling corona bij collega die met hem meereed.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

De enige reden dat ik als weldenkend mens mee doe is dat mijn moeder ernstig verzwakt is. Voor haar en voor haar alleen, neem ik dit alles nog een beetje serieus. Voor het geval mijn gevoel niet juist is en dit inderdaad een gevaarlijk en nieuw virus is. Persoonlijk denk ik, met mijn bescheiden levenservaring: 80 % hysterie en bangmakerij (ik weet nog niet wat het plan is) en 20% een echt gevaarlijk virus. In het eerste geval: revolutie en chaos, in het tweede geval: het begin van een pandemie waarbij meer dan de helft van de mensheid weggevaagd wordt. Dat is dan bij Covid-30 ongeveer.

Voor allebei de situaties geldt: de mens aanleren om niet bang te zijn voor de dood. Dood gaan we toch. En hopelijk treft covid-30 alleen de mannen, en blijf ik in 2031 om onverklaarbare redenenen over met 4 miljard vrouwen. I like. Hup Covid hup!

Sorry, men wordt cynisch. Maar ik hoop het wel. I like the women.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Last man standing.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Ik ben 3 weken echt goed ziek geweest. Gebeld met de GGD maar was volgens hun geen noodzaak om te testen. Dus kan ook gewone griep zijn geweest.

☆ Nsa Li Nsak ☆ M@riska's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1223545

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Ik kan mij hier geen enkele voorstelling bij maken. Zit al paar jaar thuis en vanaf begin dit jaar bijna eeen soort isolatie. Er vallen mij toch wel een paar dingen op.Het was, het is, bijna onmogelijk om een afspraak te maken in het ziekenhuis, dus niet telefonisch. Ook bij redelijk serieuze klachten. Kon gelukkig alsnog terecht bij de poli oogheelkunde alwaar men schrok van de klachten. Waarom ik niet eerder melding gemaakt heb. Nou, dat deed ik en ik mocht niet eens op de wachtlijst. Ik vroeg dus hoe oud hun vragenlijsten zijn, ofdat er veranderingen zijn gemaakt sinds Corona. Nee dus.Nederland is niet klaar voor dit soort rampen. De risicoanalyses die men hanteert zijn waardeloos. Het echte leed gaan we nog wel meemaken.De wachtkamers zijn in ieder geval aangenaam leeg. Maar hoe zit het nu met het verdienmodel van ziekenhuizen, wanneer gaan ze omvallen?Benieuwd naar de nieuwe premies. Derde dinsdag van september.
      Ik kon ook onmogelijk een afspraak maken. Zelfs de pijnpoli was zo goed als onbereikbaar. Heb via het privénummer van mijn chirurg een afspraak kunnen plannen. Alleen corona heeft de afgelopen maanden wat betekent, de rest is allemaal opzij geschoven.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      51
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286224

Ik heb ook corona gehad. Het waren milde klachten dus geen reden om naar het ziekenhuis te gaan. Nu bijna vijf maanden later ben ik nog steeds niet 100% hersteld. Het is niet ernstig maar er is wel een duidelijk verschil.

Wat betreft het gevaar van het virus: het is ongeveer 10 maal zo dodelijk als een gemiddelde griep. En er is kans op aanhoudende of blijvende klachten. In mijn geval valt er mee te leven maar je kunt dit virus beter niet krijgen.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten