Over mondkapjesplicht in Rotterdam, meerderheid negeert het gewoon. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/4 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 38

Onderwerp: Over mondkapjesplicht in Rotterdam, meerderheid negeert het gewoon.

Prikker Chira Kyra's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Standaard Re: Over mondkapjesplicht in Rotterdam, meerderheid negeert het gewoon.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      De sentimenten zijn hier hetzelfde als bij het rookverbod. Iedereen beriep zich daarbij op zijn zogenaamde rechten. Dat anderen daardoor in gevaar kunnen komen, deed er blijkbaar niet toe. Maar in de loop der jaren zijn er wel vele mensen overleden door de tabaksrook van anderen.

Ik vind het ronduit bizar. Als je zo'n demonstrant tegen mondkapjes met maar één vinger aanraakt - dan kan het heel link voor je worden. Maar anderen eventueel met een dodelijke ziekte besmetten, dat behoort blijkbaar tot de onaantastbare heilige vrijheid voor die idioten.

Daarnaast is er ook nog iets anders. Iedereen schreeuwt (en terecht) dat de zorgverleners beter betaald moeten worden - maar zouden die zorgmedewerkers niet veel beter af zijn als iedereen eraan wil meewerken dat we niet meer opnieuw in eenzelfde situatie belanden als enige maanden geleden. Van die zorgmedewerkers zijn er ook een aantal aan Corona overleden - mede door toedoen van zich onverantwoordelijk gedragende mensen.

Kortom: je eigen vermeenden rechten zomaar boven die van anderen stellen is hypocriet. Dat vind ik.
      Op zich zou ik het met je eens zijn, als er inderdaad sprake van was dat de "gekkies" zoals ze worden afgeschilderd, besmettingsgevaar op zouden leveren voor de "anderhalve meter goodies".

Punt is, dat de argumenten van de "gekkies" niet breeduit in de media uiteengezet worden en die van de "brave RIVM volgelingen" wel. Het is duidelijk dat er doelbewust een bepaalde koers wordt gevaren. Wanneer je denkt dat iemand besmet kan worden hangt echter af van de wetenschappelijke bevindingen die je volgt:

-besmetting via grote druppels ---------------> 1,5 meter afstand
      -besmetting via aerosolen---------------------> ventilatiesystemen aanpassen en buiten geen 1,5 meter afstand

Bij het laatste heeft een slechte ventilatie (recirculatie van de lucht, geen filters) 1,5 meter afstand totaal geen nut, ook al zit je 6 meter van elkaar, dan wordt je toch nog besmet (zie verzorgingstehuizen).

Als de "gekkies" menen dat de overdracht met name door aerosolen plaats vindt, houdt dat in dat de 1,5 meter afstand in de buitenlucht overbodig is, zeker met een hoge luchtvochtigheid.

Over de mondkapjes (ik ben zelf voorstandster voor het dragen binnen drukke gebouwen) verschillen de meningen.

De "gekkies" staan hier niet alleen in. Honderden gerenommeerde wetenschappers (geen popi jopi schreeuwers) zijn van mening dat de overdracht via aerosolen plaats vindt. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik ben het er niet mee eens dat er ernstige inperkingen van de grondrechten plaats vinden, door de noodwet er door heen te jassen, terwijl het RIVM een starre blik heeft en andere meningen niet worden bestudeerd (denk even aan het onderzoek naar Hcq en het medische tijdschrift de Lancet).

Wat betreft de vrijheden die we moeten inleveren (ik zou dat overigens direct doen als ik er van overtuigd was dat dit de juiste weg zou zijn) met name de recentelijke uitspraken over "besmettingen achter de deuren" baart mij zorgen. Wat willen ze? Razzia's gaan houden zonder huiszoekingsbevel? Verplichte vaccinaties op termijn?

Nee, ik zeg even pas op de plaats, totdat er meer duidelijkheid is.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Re: Over mondkapjesplicht in Rotterdam, meerderheid negeert het gewoon.

De sentimenten zijn hier hetzelfde als bij het rookverbod. Iedereen beriep zich daarbij op zijn zogenaamde rechten. Dat anderen daardoor in gevaar kunnen komen, deed er blijkbaar niet toe. Maar in de loop der jaren zijn er wel vele mensen overleden door de tabaksrook van anderen.

Ik vind het ronduit bizar. Als je zo'n demonstrant tegen mondkapjes met maar één vinger aanraakt - dan kan het heel link voor je worden. Maar anderen eventueel met een dodelijke ziekte besmetten, dat behoort blijkbaar tot de onaantastbare heilige vrijheid voor die idioten.

Daarnaast is er ook nog iets anders. Iedereen schreeuwt (en terecht) dat de zorgverleners beter betaald moeten worden - maar zouden die zorgmedewerkers niet veel beter af zijn als iedereen eraan wil meewerken dat we niet meer opnieuw in eenzelfde situatie belanden als enige maanden geleden. Van die zorgmedewerkers zijn er ook een aantal aan Corona overleden - mede door toedoen van zich onverantwoordelijk gedragende mensen.

Kortom: je eigen vermeenden rechten zomaar boven die van anderen stellen is hypocriet. Dat vind ik.

Ik hou me niet bezig met de medische invalshoek. Ik bekijk de zaak strikt juridisch. En juridisch gezien ben ik van mening dat de burgemeesters en de overheid fout zitten.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Je was verbaasd dat weinig mensen een mondkapje op hadden naar jij bent hetzelfde als zij want jij deed het ook niet op
      Dat heb je goed gelezen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik hou me niet bezig met de medische invalshoek.

Ik bekijk de zaak strikt juridisch. En juridisch gezien ben ik van mening dat de burgemeesters en de overheid fout zitten.
      Die likt mij toch echt het belangrijkste.

Lok een proces uit en het wordt je zo duidelijk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten
      Op zich zou ik het met je eens zijn, als er inderdaad sprake van was dat de "gekkies" zoals ze worden afgeschilderd, besmettingsgevaar op zouden leveren voor de "anderhalve meter goodies".

Nee, ik zeg even pas op de plaats, totdat er meer duidelijkheid is.
      Dat er verschillende visies bestaan over de aanpak is wel duidelijk. Bij welk onderwerp is dat niet.
      Maar het valt toch echt niet te ontkennen dat er op diverse plaatsen weer kleine uitbraken van het virus plaatsvinden die duidelijk veroorzaakt worden door onverantwoordelijk gedrag.

Dat geldt volgens mij ook voor de 'gekkies'. Even pas op de plaats en niet zeiken over een mondmasker.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Dat er verschillende visies bestaan over de aanpak is wel duidelijk. Bij welk onderwerp is dat niet.
      Dat is dus helemaal niet duidelijk, gezien de andere wetenschappers niet tot nauwelijks aan het woord komen. Er wordt een bepaalde koers gevaren en dat op zich is al weinig wetenschappelijk te noemen.

Maar het valt toch echt niet te ontkennen dat er op diverse plaatsen weer kleine uitbraken van het virus plaatsvinden die duidelijk veroorzaakt worden door onverantwoordelijk gedrag.
      De schuld wordt bij de burger gelegd, maar is dat terecht? Neem nou de Bijenkorf die een tijdje gesloten is geweest vanwege Corona besmettingen onder de medewerkers. Vanaf vandaag gaat de Bijenkorf weer open en wat lees je op hun site wat ze aan maatregelen hebben getroffen?

-10 dagen quarantaine medewerkers
      - pand is grondig gereinigd
      - 'gezondheidscheck' volgens richtlijnen RIVM bij binnenkomst
      - mondkapjes personeel
      - 1,5 meter afstand
      - plexiglas bij kassa's
      - maximaal aantal klanten

Geen woord over de airco/ventilatie aldaar. Al deze bovengenoemde maatregelen zijn echter niet afdoende zonder aanpassing van het ventilatiesysteem, al sta je op 100 meter afstand van elkaar en was je je handen stuk met desinfectiemiddelen.

Het gaat dus al mis bij het begin. De hamvraag is namelijk HOE je wordt besmet. Mensen die zich gezellig in de buitenlucht op bootjes of in de parken bevinden vormen nauwelijks gevaar, zelfs al zitten ze dicht bij elkaar, die zijn het probleem niet.

Gezien de regering mogelijk de verkeerde maatregelen neemt en zich focust op de verkeerde zaken, zoals desinfectiemiddelen, zullen de clusters wellicht blijven opduiken. Ondertussen krijgt de burger de schuld, gaat de economie stuk, en grijpen zij dit aan om ons te beperken in onze vrijheid. Zo'n Corona app of kijken achter de deur van je woonhuis, is in feite nog drastischer dan "ausweis bitte" de ID plicht.

Dit geldt volgens mij ook voor de 'gekkies'. Even pas op de plaats en niet zeiken over een mondmasker.
      Fair enough, hoewel ook hier weer gesteld kan worden dat volgens vele wetenschappers er nauwelijks kans op besmetting is in de buitenlucht en mondmaskers in de Kalverstraat (buiten) dus overbodig zouden zijn. Voor binnen zou het zeker kunnen bijdragen (in combi met ventilatie/hepa filters) aan de wederopstanding van bedrijvigheid (winkels) en dus verbetering van de economie. Zo erg is dit niet om een uurtje een masker op te hebben als je de supermarkt binnen loopt, maar het gaat de "gekkies" om meer dan alleen het mondmaskertje.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      ik wou aangeven dat veel witte mensjes met laag iq de meerderheid zijn en geen mondkapjes willen dragen want ze zijn tegen alle maatregelen.
      Nou nou. Schrijf eens een column voor joop, die zijn dol op "witte mensjes" fraimen.

En niet-witte mensjes over mondkapjes :

mondkapjes zijn meer een vorm van schijnveiligheid.. ze moeten een keertje onderzoeken of niet juist de dragers van mondkapjes het meest kwetsbaar zijn .. een mondkapje is niet hygiënisch , vind ik.

enige maatregelen die helpen zijn : afstand houden en hygiène.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      mondkapjes zijn kul. compleet nutteloos.

Mondkapje en het weer.. Dagelijks boven 40 graden

De domste maatregel ooit. Als iedereen de nodige afstand houdt dan is dit veel beter.

Moet je echt de drukte opzoeken dan maar lekmama w sed Fennek ma tehdarchi.
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 22-08-20 om 10:22.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten
      Dat is dus helemaal niet duidelijk, gezien de andere wetenschappers niet tot nauwelijks aan het woord komen.

De schuld wordt bij de burger gelegd, maar is dat terecht?

Geen woord over de airco/ventilatie aldaar. Al deze bovengenoemde maatregelen zijn echter niet afdoende zonder aanpassing van het ventilatiesysteem, al sta je op 100 meter afstand van elkaar en was je je handen stuk met desinfectiemiddelen.

Gezien de regering mogelijk de verkeerde maatregelen neemt en zich focust op de verkeerde zaken, zoals desinfectiemiddelen, zullen de clusters wellicht blijven opduiken.

Zo'n Corona app of kijken achter de deur van je woonhuis, is in feite nog drastischer dan "ausweis bitte" de ID plicht.

Fair enough, hoewel ook hier weer gesteld kan worden dat volgens vele wetenschappers er nauwelijks kans op besmetting is in de buitenlucht

en mondmaskers in de Kalverstraat (buiten) dus overbodig zouden zijn.

Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar ik zie daar best veel over.

Ik legde niets bij 'de burger'. Ik had het over het weer opflakkerende virus door het gedrag van mensen die denken dat zij zich nergens aan hoeven te houden. Als jij denkt dat dat niet is, dan volg je een en ander niet, volgens mij.

Over airco's in scholen is nu heel wat te doen. Maar het speelt volgens mij op alle drukke werkplekken waar een niet goede airco aanwezig is. Dat allemaal aanpakken is vers twee.
      Bovendien betekent dat niet dat daarom iedereen maar moet doen wat hij wil en zich nergens van hoeft aan te trekken.

"Gezien de mogelijke verkeerde maatregelen", dat houdt in dat het ook goede maatregelen zijn. Daarnaast is het toch echt bewezen dat clusters veelal opduiken door het onverantwoordelijk gedrag van mensen.
      Het is dus een en, en verhaal.

Dit is voor mij echt een kulopmerking.

Dat betwist ook niemand - en zeker niet de wetenschappers, zolang mensen maar genoeg afstand houden.

In de Kalverstraat kan het wel heel druk zijn, en dan wordt het weer een andere zaak.

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Dit is voor mij echt een kulopmerking.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      By the way ik ken een geval waar 9 personen van een Marokkaanse familie in de achtertuin zaten door iemand bij de politie zijn aangegeven. De politie heeft in burger via de woning van de buren dat geconstateert en ze allemaal een boete van € 400 gegeven.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      En tot mijn stomme verbazing werd ik onlangs aangehouden omdat ik met 3 van mijn kinderen in 1 auto zat. Tis dat we binnen 1 huishouden wonen anders hadden we allemaal 390 euris per persoon boete gehad
      Ze moesten ook weten waar we heen gingen en waarom...heel aparte ervaring...
      Moeten we dit willen? Rutte heeft het nu over besmettingen 'achter de deuren', Hugo de Jong over het eventueel verplichten van quarantaine. Dit kan een opstapje zijn naar totale controle tot in de huiskamer/achtertuin. De media en politiek bereiden ons voor om dit soort praktijken, die verder gaan dan "ausweis bitte" normaal te gaan vinden, allemaal onder het mom van Corona bestrijding.

Ik behoor niet tot de groep demonstranten noch ben ik een relschopper. Ik hou mijzelf keurig aan de Coronaregels, werk thuis, ontsmet mijn handen bij binnenkomst van een winkel, draag een mondmasker, houd afstand daar waar mogelijk, pak de fiets i.p.v. het OV maar ik deel zeker de zorgen van de "gekkies" waar het om het inperken van de grondrechten gaat. Ik vraag mij werkelijk af wie hier nu eigenlijk de "gekkies" zijn want het moet niet gekker worden in Nederland!

Ingeschreven
      Mar 2018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

"Gezien de mogelijke verkeerde maatregelen", dat houdt in dat het ook goede maatregelen zijn. Daarnaast is het toch echt bewezen dat clusters veelal opduiken door het onverantwoordelijk gedrag van mensen.
      Is dat zo?

Zijn de besmettingen in de verzorgingstehuizen de schuld van een falend beleid van het RIVM, geen mondkapjes voor het zorgpersoneel, en geen aandacht voor de ventilatie (de besmetting zou immers niet via aerosolen plaats vinden), of door swingende, juichende, feestende onverantwoordelijke bejaarden?

Je kunt alleen maar menen dat het bewezen is dat clusters opduiken door onverantwoordelijke mensen, als je de 1,5 meter theorie van het RIVM klakkeloos opvolgt en dat is nu juist het hele punt. Indien de besmetting voornamelijk door aerosolen plaats vindt i.p.v. de grote druppels (1,5 meter theorie) dan kun je afstand houden wat je wil, maar word je in een gesloten circuit (binnen) alsnog besmet. De hele theorie over het nut van deze afstand valt of staat hiermee. Volg je de aerosolen theorie dan volgt daaruit dat de kans dat je buiten besmet wordt als je geen 1,5 meter afstand houdt nihil is en kunnen clusters dus niet ontstaan zijn door park- en strandgangers.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten