Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden). - Pagina 11
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 11/11 EersteEerste ... 1011
    Resultaten 101 tot 103 van de 103

Onderwerp: Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden).

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Standaard Re: Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik ben een minimale smiley gebruiker. Gebruik zelden een smiley.

Ik heb het niet van mijn vader geleerd maar uit kinderboeken. Ik wilde vroeger uitvinder worden en experimenteerde met allerlei zaken die ik daaruit haalde. Het meest experimenteerde ik met elektriciteit. Wilde mijn eigen windmolen maken die stroom opwekt. Daarvoor gebruikte ik een fietsdynamo en propellors die zelf uit hout sneed. Werkte natuurlijk niet, de wieken/propellors waren te klein. Ook maakte ik van de fietsdynamo een elektromotor. Als je die op stroom zet, natuurlijk met een trafo er tussen, wordt het een elektromotor.

Ik wilde oneindige stroom opwekken. Ik dacht namelijk dat als je een elektromotor laat werken die een dynamo aandrijft die op zijn beurt weer elektricteit opwekt, je die eletriciteit weer kon gebruiken om de elektromotor van stroom te voorzien. Kortom een perpetuum mobile.

Ik was te jong (10) en wist nog niet dat veel energie verloren ging door wrijving.
      Waarom ben je er eigenlijk niet mee door gegaan, Revisor ? Met experimenteren ? Met een opleiding die daar rekening mee hield ?

Die vraag kan ik overigens ook aan mezelf stellen. Je komt steeds dingen tegen in je leven waarvan je denkt : hoe kan het simpeler ? KAN het eenvoudiger opgelost worden.

De openslaande ramen op de eerste verdieping bv. Als je luiken tegen de - in periodes -
      brandende zon op die gevel wilt plaatsen kan dat met behulp van een elektrisch motortje. Maar ik wil juist MINDER van stroom afhankelijk zijn.*
      Het simpelst is als je de luiken (met lamellen erin die rekening houden met de zonnestand, want je wilt ook wat licht in je kamer) met de hand open en dicht doet.
      Dat kan dus niet rechtstreeks want het ge-opende raam houdt dat tegen.Je bereikt het luik dat er naast gemonteerd zit niet.
      Dus...ga je oplossingen zoeken. EN DAT is een hele leuke hobby, Revisor.

Ik ga hier geen klus-site van maken, maar je hebt een probleem en de opdracht is : los het op op een simpele manier.

*Dat is dus niet zonnepanelen op je dak leggen waardoor je stroom genereert en dan een gat in je kozijnen boort voor een verbindinkje naar je luiken. Dat is te koop en al bedacht.Dan ben je zeg 3000 tot 5000 euro verder (wat elektrisch aangestuurde luiken betreft).
      De ramen naar binnen laten opengaan of schuiframen laten plaatsen is ook een grotere klus.

Revisor, ik stop, maar het is enig om te zoeken naar oplossingen en dat doet een uitvinder.
      Misschien ben jij dan toch een beetje een uitvinder gebleven want dat moet je toch ook voor je werk doen : oplossingen zoeken ?

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Waarom ben je er eigenlijk niet mee door gegaan, Revisor ? Met experimenteren ? Met een opleiding die daar rekening mee hield ?

Die vraag kan ik overigens ook aan mezelf stellen. Je komt steeds dingen tegen in je leven waarvan je denkt : hoe kan het simpeler ? KAN het eenvoudiger opgelost worden.

De openslaande ramen op de eerste verdieping bv. Als je luiken tegen de - in periodes -
      brandende zon op die gevel wilt plaatsen kan dat met behulp van een elektrisch motortje. Maar ik wil juist MINDER van stroom afhankelijk zijn.*
      Het simpelst is als je de luiken (met lamellen erin die rekening houden met de zonnestand, want je wilt ook wat licht in je kamer) met de hand open en dicht doet.
      Dat kan dus niet rechtstreeks want het ge-opende raam houdt dat tegen.Je bereikt het luik dat er naast gemonteerd zit niet.
      Dus...ga je oplossingen zoeken. EN DAT is een hele leuke hobby, Revisor.

Ik ga hier geen klus-site van maken, maar je hebt een probleem en de opdracht is : los het op op een simpele manier.

*Dat is dus niet zonnepanelen op je dak leggen waardoor je stroom genereert en dan een gat in je kozijnen boort voor een verbindinkje naar je luiken. Dat is te koop en al bedacht.Dan ben je zeg 3000 tot 5000 euro verder (wat elektrisch aangestuurde luiken betreft).
      De ramen naar binnen laten opengaan of schuiframen laten plaatsen is ook een grotere klus.

Revisor, ik stop, maar het is enig om te zoeken naar oplossingen en dat doet een uitvinder.
      Misschien ben jij dan toch een beetje een uitvinder gebleven want dat moet je toch ook voor je werk doen : oplossingen zoeken ?

Een paar factoren speelden een grote rol waar in mijn leven waardoor ik niet geworden ben wat ik als kind wilde worden.

Mijn terugkeer naar Marokko biedt veel mogelijkheden om voor allerlei problemen een oplossing te bedenken, zie ook:

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5563514

Problemen oplossen is eigenlijk het leukste wat ik vind. Precies zoals je zegt.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Problemen oplossen is eigenlijk het leukste wat ik vind.

join the club. (praktische problemen, he !)

Die link is ook prachtig om nog eens te lezen

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten