Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden). - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/11 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 104

Onderwerp: Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden).

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ben ik de enige die dit als pseudo wetenschap beschouwd? Er wordt hier gegoocheld met een dubbel begrip van volk, nu eens als culturele eenheid, dan weer als biologische eenheid.

M.i. is dat principieel racistisch , d.w.z. biologische kenmerken onderscheiden die principieel irrelevant zijn voor de erop gebaseerde beschouwingen die nl. binnen het culturele domein liggen.

Neigend naar circulariteit bovendien, want hoe worden de eenheden, 'volk', 'cultuur', bepaald?
      Vermoedelijk aan de hand van de genetische data, waarmee het ordeningsprincipe tegelijkertijd het verklaringsprincipe is geworden (dit is een volk omdat het genen combi ABC heeft, dit volk gedraagt zich zo omdat het genen combi ABC heeft).

Vanzelfsprekend kun je best DNA analyse gebruiken om genetische verwantschap vast te stellen, maar daar culturele kenmerken, bijv. de bewering dat genetische verwantschap een volk in culturele zin maakt, is m.i. uiterst dubieus en een kleine stap om aan die culturele eenheid onvervreembare eigenschappen te koppelen, bijv. 'lui', 'crimineel' of 'superieur'.

Ik begrijp werkelijk waar niet waar je het allemaal over hebt en wat nu je probleem is.

Citeer me waar je problemen mee hebt en/of wat onjuist zou zijn.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Standaard Re: Marokkanen zijn de enige blanken die nog wereldrecords hebben in atletiek (loopafstanden).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ech nie. Uiterlijke kentekens, hoe gelijkend ook, zeggen lang niet alles over oorsprong. Bovendien is die Coon altijd al een ongeloofwaardig figuur geweest, idem dito Rosenberg, die ook nog een heel onfris figuur uit de nazitijd was.

Het is zo'n beetje een vergelijkbaar verhaal als met met de zogenaamde wetenschappers uit de religieuze hoek, die nog steeds beweren dat god de wereld in 6 dagen heeft geschapen, waarbij hij de mensen en de dieren zowat gelijktijdig schiep, inclusief de dinosaurussen en alle andere al vele miljoenen jaren uitgestorven diersoorten.

Anderen geloofden weer dat de goden kosmonauten waren, en schreven ook daar boeken over die wereldwijd gelezen werden.

Maar je kunt niet zeggen dat Rev zich enige moeite bespaard heeft om zich erin vast te bijten.

Voor mij is dit oude kennis, ik hoefde het alleen uit mijn mouw te schudden en oude topics zoeken waar ik dit allemaal al eerder meerdere malen beweerd en/of gepost heb.

Dat jullie een slechte geheugen hebben kan ik niets aan doen.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      hopelijk ben je je goed bewust van je white privilege en fragility dan

Ik ben Allah dankbaar dat ik zoveel privileges heb.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      I don’t consider myself white, but yeah that’s good considering that «*Whites*» and «*athletics*» is a bit like oil and water. They just can’t run, the lazy cows.

«*Moroccans are the only non-Blacks that [...]*» would be more appropriate.

It's not your consideration what counts, it's your DNA.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Voor mij is dit oude kennis, ik hoefde het alleen uit mijn mouw te schudden en oude topics zoeken waar ik dit allemaal al eerder meerdere malen beweerd en/of gepost heb.

Dat jullie een slechte geheugen hebben kan ik niets aan doen.
      Vermeende kennis.

Ik ben hier een aantal jaren weggebleven.

Dus geen kwestie van een slecht geheugen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik begrijp werkelijk waar niet waar je het allemaal over hebt en wat nu je probleem is.

Citeer me waar je problemen mee hebt en/of wat onjuist zou zijn.
      Ik zeg dat rassenleer is gebaseerd op peudo wetenschap.

Waar jij je beroept op rassenleer? In deze draaf een aantal maal.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

Ben ik de enige die dit als pseudo wetenschap beschouwd?
      Nee.

Er wordt hier gegoocheld met een dubbel begrip van volk, nu eens als culturele eenheid, dan weer als biologische eenheid.
      Die biologische inzichten zijn flink verouderd. Ik ben de laatste 15 jaar nooit een peer reviewed artikel tegen gekomen waar verwantschap en 'negoid' of 'caucasian' worden gebruikt.

Vanzelfsprekend kun je best DNA analyse gebruiken om genetische verwantschap vast te stellen, maar daar culturele kenmerken, bijv. de bewering dat genetische verwantschap een volk in culturele zin maakt, is m.i. uiterst dubieus en een kleine stap om aan die culturele eenheid onvervreembare eigenschappen te koppelen, bijv. 'lui', 'crimineel' of 'superieur'.
      Das wat 'white suprematists' doen, die neemt hier niemand serieus.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Das wat 'white suprematists' doen, die neemt hier niemand serieus.
      Nou, Revisor wel, is mijn indruk en niemand leek tegengas te geven, vandaar.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Ik zeg dat rassenleer is gebaseerd op peudo wetenschap.

Waar jij je beroept op rassenleer? In deze draaf een aantal maal.
      Het klopt dat de rassenleer gebaseerd is op pseudowetenschap. Er bestaat namelijk maar één ras, het mensenras.

Dat heb ik minstens 10 keer eerder al beweerd, te beginnen in 2003:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Schaap Bekijk Berichten
      Er bestaat maar één ras , dat is het mensenras.

Arabische marokkanen zijn alleen arabier in hun taal voor de rest zijn het gewoon imazighen. Je afstamming wordt niet door je taal bepaald maar door je genen.
      https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...ml#post1052570

Hier nog een paar links van voor 2010 waar ik hetzelfde beweer:

https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...tml#post931858

https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...ml#post1248882

Etc.....

Ik beroep me niet op de rasssenleer, ik noem het omdat ik het extra vermeldenswaardig vind dat zelfs de Europese bedenkers van deze leer, Imazighen zelf ook tot de blanke ras beschouwen. Dus dat de racisten zelf ons als blanken zien. Sterker nog eigenlijk, vinden sommigen dat wij ''een hogere klasse'' blanken zijn. Dus binnen dat racistisch denken vonden ze ons eigenlijk superieur aan andere blanken.

Daarnaast, noem ik in die reactie op de vraag van Rechterlijke glijder, dat wij samen met de Saami gezien worden als de oudste blanke volkeren. Dat is een snelle samenvatting van de kaart van Cavalli-Sforza. Ik ben dan niet in een discussie, ik noem wat dingen terloops.

Pas als jij mij vraagt waar ik dat op baseer kom ik met mijn onderbouwing.

Mijn echte (wetenschappelijke) onderbouwing is het kaartje van Cavalli-Sforza. In vele oude topics onderbouw ik ook mijn mening dat wij blanken zijn met het kaartje van Cavalli-Sforza.

Een variant van dat kaartje gebruik ik ook al vanaf 2003, zie onderstaande link waarin ik dat zeg bij een artikel dat ik geplaatst heb dat gaat over dat het gebruik van het begrip ras onwetenschappelijk is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Schaap Bekijk Berichten
      Hoe zit het nu met rassen , soorten enzo?

De meest gangbare indeling van de rassen die men hanteert is gebasseerd op genen- en taalonderzoek van L.Cavalli -Sforza, P.Menozzi and A.piazza, History and Geography of human genes, Princeton, New York, !994:

https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...it-rassen.html
      Laatst gewijzigd door Revisor; 29-08-20 om 00:12.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Nou, Revisor wel, is mijn indruk en niemand leek tegengas te geven, vandaar.

Spijkers op laag water zoeken.

Ik zag een sportprogramma met Gregory Sedoc. Gregory liet beelden zien van zijn sporthelden. Hij was een enorme fan van Hicham el Guerrouj. Hicham heeft drie wereldrecords die meer dan 21 jaar niet verbroken zijn. Ik zocht die records op. Achter de afstanden en recordhouder staat de vlag van zijn land. In één oogopslag zag ik naast die van Marokko alleen Afrikaanse vlaggen en die van Jamaica.

Daarna kwam de gedachte in mij op dat Marokko het enige niet-zwarte land is. Niets meer en niets minder.

Toen bedacht ik mij, laat ik onze autochtone prikkers plagen door er blanken aan toe te voegen, want eigenlijk zien ze ons niet als blanken, en dat wij die als zogenaamde niet-blanken eigenlijk de blanke eer in atletiek hooghouden.

Marokkanen zijn genetisch gezien een blanke volk met eigen talen en culturen. Is dit onjuist? Marokko heeft betere hardlopers voortgebracht op de middellange afstanden dan andere landen. Is dit onjuist?

Is dit white supremacy? Nee, je draaft door.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten