Aboutaleb en Politie vertelden niet de waarheid over racistische agenten - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Aboutaleb en Politie vertelden niet de waarheid over racistische agenten

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Standaard Re: Aboutaleb en Politie vertelden niet de waarheid over racistische agenten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      As a person who got in touch with the Dutch (and Belgian) police unbelievably much (I did not respect them or the country they were serving, resulting in about 10 years in jail) I have to say this: my encounters were almost all with professional, humane people who were just doing there work. Now and then there was a guy who clearly was a racist and acted accordingly, but the overwhelming majority was professional.

My theory: it is with the Dutch police the same as with the Dutch Moroccans, you really have bad, rotten apples in both groups. I even think the percentage is exactly the same, about 3-5%?

I think the Spanish police, the Guardia Civil, is more racist.
      Ga er maar gemakshalve vanuit dat het in de kern van ze zaak een vermogensdelict betreft. Ben altijd zo godvergeten nieuwsgierig inzake de eventuele aanwezigheid van een Plan B wat de naweeën van detentie ietwat verzacht.

Heb ik nooit van die Holleeder begrepen. Uiteindelijk totaal mislukt.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      51
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286224

Standaard Re: Aboutaleb en Politie vertelden niet de waarheid over racistische agenten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Twee foutjes
      Het is van een oprechtheid die je zelden ziet op een forum dus een kniesoor die op de taalfouten let.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Alhoewel, ik twijfel nu over ''I had to spend''. Het is zeker weten ''I had spent'' met een ''t'', maar nu er to voor staat is het denk ik toch wel goed.
      'I had to spend' = 'moest ik doorbrengen - I had spend = 'had ik doorgebracht'.

Naast de ontwapenende openheid intrigeerde mij zijn wel heel poëtisch begin van zijn verhaal.
      Laatst gewijzigd door knuppeltje; 28-08-20 om 09:48.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Ik heb circa vijf jaar gewerkt in een gebouw naast de politieacademie. De aspirantjes gebruikte de priveparkeerplaats van mijn werkgever. Het gaat al mis als ze komen aanrijden, veel te hard, piepende banden, heftig remmen. Alsof ze in een achtervolging zitten. Ik sprak ze er wel eens op aan en de reactie was altijd heel erg agressief, bemoei je er niet mee, weet je wel waar ik werk, ik heb het volste recht. Nooit vriendelijk, wedervraag, interesse tonend.
      Het is een apart volk.
      Een enkele keer een kleurling gezien, nagenoeg alleen witjes. Altijd van die kappersautotjes. Dure merkkleding, petje, zonnebril. Héél stereotyp.
      Oudere generatie is wel relaxed.

Benieuwd naar de beweegreden van die gastjes om smeris te worden.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      As a person who got in touch with the Dutch (and Belgian) police unbelievably much (I did not respect them or the country they were serving, resulting in about 10 years in jail) I have to say this: my encounters were almost all with professional, humane people who were just doing there work. Now and then there was a guy who clearly was a racist and acted accordingly, but the overwhelming majority was professional.

My theory: it is with the Dutch police the same as with the Dutch Moroccans, you really have bad, rotten apples in both groups. I even think the percentage is exactly the same, about 3-5%?

I think the Spanish police, the Guardia Civil, is more racist.
      We all have different experiences.

Poll before the Presidentials : 50% of police officers claimed they would vote for the National Front. French Armed Forces : 51%. And Gendarmerie : 54%. And that’s only the ones who CLAIMED they will. So figures must be higher. That says enough.

As a racist, there’s no better way to actually vent your frustration towards foreigners than by entering the police forces ... since abuse of power is commonplace and almost never condemned with a sentence. Impunity.

Lekker etnisch. Kanz's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      374965

Vanuit een ander perspectief kan ik zeggen dat mijn vele ervaringen met de jongere generatie politie vrij positief zijn. Gasten die ik gesproken heb, zeiden vooral voor het politiewerk te hebben gekozen om anderen te helpen. In mijn beleving maakten ze dat ook wel waar.

De oudere generatie daarentegen, pff! Star volk uit op machtswellust, als je het mij vraagt. In mijn bijzijn heb ik hen met enige regelmaat dingen over niet-Nederlanders horen roepen die eigenlijk niet door de beugel kunnen.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      (...)

As a racist, there’s no better way to actually vent your frustration towards foreigners than by entering the police forces ... since abuse of power is commonplace and almost never condemned with a sentence. Impunity.
      Niet alleen frustratie, veel engere en kwaadaardiger neigingen kunnen ook een motief zijn, vrees ik (en denk dat jij dat ook denkt).

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Het is van een oprechtheid die je zelden ziet op een forum dus een kniesoor die op de taalfouten let.

Ik let ook niet zo op taalfouten, vind het onbelangrijk op een forum maar soms vind ik het wel belangrijk. In dit geval herschrijft Knuppeltje iemands reactie. Als je dat doet, dan moet het goed gebeuren. Ik lever mijn aandeel om het perfecter te maken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      'I had to spend' = 'moest ik doorbrengen - I had spend = 'had ik doorgebracht'.

Naast de ontwapenende openheid intrigeerde mij zijn wel heel poëtisch begin van zijn verhaal.
      Voltooid verleden tijd van spend = spent.

Ik geloof Rechterlijke uitglijder niet dat ie 10 jaar heeft gezeten. Dan moet je echt iets ernstigs gedaan hebben.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Voltooid verleden tijd van spend = spent.
      Je hebt gelijk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten