Waarom zijn recht extremisten bang voor de Islam? - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/5 EersteEerste ... 345 LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 42

Onderwerp: Waarom zijn recht extremisten bang voor de Islam?

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Standaard Re: Waarom zijn recht extremisten bang voor de Islam?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten
      Afgelopen week zijn er ook een aantal korans opgegeten en verscheurd. To make a statement tegen een aantal 'vertegenwoordigers' van islam en da3wah. Ik vind het jammer, want wat heeft de rest van de moslims ermee te maken terwijl je ook hen eventueel kwetst door hun heilige teksten op die manier te behandelen...but then again, blijkbaar zien ze geen krachtigere manier om hun punt te maken en de teksten betekenen voor hen toch niks meer als exmoslim.
      zulke gasten zijn satan aanbieders en ze moeten hun loyaliteit aan satan bewijzen.

als je exmoslim bent uit vrije wil dan ga je je niet druk maken over wat de Moslims liefhebben! maar ...

de schoonheid van dit leven is een illusie en wie de schoonheid van de Koran niet kan herkennen en verdragen is een hulpje van satan.

duidelijkheid kan dodelijk zijn voor vervuilde zielen en de Koran maakt ze bang en terecht.
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 30-08-20 om 21:07.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Not true ? Why would you remain in a place where you don’t feel comfortable living in ?

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146354

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Oisseau reageert op provocaties van rechts-extremisten in Zweden waar ze met de Koran op straat gingen voetballen en het publiekelijk gingen verbranden.

Hij uit zijn frustraties en de atheisten hier duiken er meteen bovenop.

Kwestie miscommunicatie en onbegrip voor andermans leefwereld.
      Oiseau, misschien is het handig als je af en toe refereert naar het nieuws. Ik had zelf geen idee waar het over ging, omdat ik weinig tijd heb om alles te volgen. Ik merk het wel vaker dat je dingen uit je hart schrijft, die kennelijk actueel zijn, maar waarbij ik dan niet weet waar het over gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten
      Afgelopen week zijn er ook een aantal korans opgegeten en verscheurd (door exmoslims en een christen apologist bekend op youtube). To make a statement tegen een aantal 'vertegenwoordigers' van islam en da3wah. Ik vind het jammer, want wat heeft de rest van de moslims ermee te maken terwijl je ook hen eventueel kwetst door hun heilige teksten op die manier te behandelen...but then again, blijkbaar zien ze geen krachtigere manier om hun punt te maken en de teksten betekenen voor hen toch niks meer als exmoslim.
      Altijd maar die ex-moslims. Ik heb een hekel aan ze en dan heb ik het over relschoppers, die naar mijn mening oververtegenwoordigd zijn bij ex-moslims. Als je werkelijk overtuigd bent dat je de juiste beslissing hebt genomen waarom dan bashen?
      -------Worship the Creator not the creation-------

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Not true ? Why would you remain in a place where you don’t feel comfortable living in ?
      Daarmee gebruik je dezelfde taal als extreem rechts.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Oisseau reageert op provocaties van rechts-extremisten in Zweden waar ze met de Koran op straat gingen voetballen en het publiekelijk gingen verbranden.

Hij uit zijn frustraties en de atheisten hier duiken er meteen bovenop.

Kwestie miscommunicatie en onbegrip voor andermans leefwereld.
      Oiseau post een bericht op een message board op internet, een plek waar mensen op elkaars posts reageren.

Die post bestaat uit een bewering met een inhoud: rechts extremisten zijn bang voor de islam.
      Hij vraagt waarom dat is.

Het stellen van een vraag op een message board leidt meestal tot een antwoord. Als je dat niet wilt, moet je geen vragen stellen op message boards.

Anderen op dat messageboard verwijten dat ze antwoord geven op een vraag vind ik heel raar.

Beweren dat de vraag alleen zinvol is als je beseft dat het eigenlijk gaat over een specifieke situatie in Zweden, terwijl die niet in de oorspronkelijke vraag is genoemd, is een impliciete diskwalificatie van de persoon die de oorspronkelijke vraag stelde; die kon dat blijkbaar niet, zeg je dan tussen neus en lippen.

Een kwestie van belletje trekken en verwonderd reageren dat iemand de deur opent en serieus naar je kijkt; handelen, maar de consequenties niet willen aanvaarden.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Daarmee gebruik je dezelfde taal als extreem rechts.
      That’s no answer to my question. Never mind, I’m used to it

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Oiseau, misschien is het handig als je af en toe refereert naar het nieuws. Ik had zelf geen idee waar het over ging, omdat ik weinig tijd heb om alles te volgen. Ik merk het wel vaker dat je dingen uit je hart schrijft, die kennelijk actueel zijn, maar waarbij ik dan niet weet waar het over gaat.

Altijd maar die ex-moslims. Ik heb een hekel aan ze en dan heb ik het over relschoppers, die naar mijn mening oververtegenwoordigd zijn bij ex-moslims. Als je werkelijk overtuigd bent dat je de juiste beslissing hebt genomen waarom dan bashen?
      Eens!

En wat betreft de exmoslims, in dit geval was het een reactie op iets aanstootgevends van de da3wahmannen, maar in het algemeen is het inderdaad zoals je zegt, bashen..
      Het is denk ik ook een stukje validatie wat ze zoeken bij anderen die tegen islam zijn en zichzelf er tegelijkertijd door willen overtuigen dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door al die love en validatie die ze krijgen met het bashen.

Blijkbaar doet het ze nog zoveel dat ze afstand hebben genomen van islam dat ze de behoefte hebben om anderen aan hun kant te krijgen. Vervangende validatie voor wat ze missen in de 'gemeenschap' waar ze in zaten. En het is heel makkelijk om meegesleept te worden in de exmoslimbashcultuur (deze gaat in de van dale). Wat ook helpt is dat hoe heftiger ze tegen de islam bezig zijn hoe heftiger de reactie van emotionele moslims en dan kunnen ze eindelijk zeggen 'zie je wel!'.

Ze weten dondersgoed dat als ze niet meer geloven en er neutraal of normaal mee omgaan zonder publiekelijk te moeten bashen dat niemand er iets tegen heeft, behalve dan misschien verontwaardiging in de eigen familie, maar dat is met heel veel drastische keuzes een mogelijk gevolg voor iedereen en in elke familie, tenzij je geluk hebt dat je familie meteen alles gelijk tolereert zonder eraan te hoeven wennen.
      It's like going on vacation alone and not having pictures to prove that you fought a lion. Een leeg gevoel als je het zo in je uppie moet doorstaan en meemaken tov de validatie die je van groepen gelijkgestemden kan krijgen.

Er zijn by de wee ook relaxtere exmoslims die er publiekelijk over praten met nog steeds respect voor anderen die er nog wel in geloven.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Oiseau post een bericht op een message board op internet, een plek waar mensen op elkaars posts reageren.

Die post bestaat uit een bewering met een inhoud: rechts extremisten zijn bang voor de islam.
      Hij vraagt waarom dat is.

Het stellen van een vraag op een message board leidt meestal tot een antwoord. Als je dat niet wilt, moet je geen vragen stellen op message boards.

Anderen op dat messageboard verwijten dat ze antwoord geven op een vraag vind ik heel raar.

Beweren dat de vraag alleen zinvol is als je beseft dat het eigenlijk gaat over een specifieke situatie in Zweden, terwijl die niet in de oorspronkelijke vraag is genoemd, is een impliciete diskwalificatie van de persoon die de oorspronkelijke vraag stelde; die kon dat blijkbaar niet, zeg je dan tussen neus en lippen.

Een kwestie van belletje trekken en verwonderd reageren dat iemand de deur opent en serieus naar je kijkt; handelen, maar de consequenties niet willen aanvaarden.
      Eens..was niet echt duidelijk hoe en wat
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Dat zijn totaal contraproductieve, geweldadige acties die nog meer geweld uitlokken. Wie tégen iets is moet dat op een geweldloze manier uiten via het debat. Sowieso is het vernietigen van korans een ontzettende domme actie die totaal niet tot het eventueel gewenste doel zal leiden. Wat een stel paupers en hersenlozen die dit doen. Dit zet alleen maar aan tot meer wederzijds wantrouwen. Ik neem bij deze afstand van de acties van dit soort debielen. En helaas zijn dit soort extreemrechtse lieden vaak ook nog homofoob. Dus ook niet al te slim volk.

Ik ben overigens helemaal niet bang voor de islam. Ook niet voor Oiseau...
      Je hoeft ook niet bang te zijn.

So much noise in the world, dan doen mensen van alles om ook gehoord te worden. Ik distantieer me bij deze ook van whm effe denken...ik distantieer me van mensen die ananas op hun pizza eten. Enne...what else..

Highly Special Person

19-06-2004

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten