Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit. - Pagina 10
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 10/16 EersteEerste ... 91011 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 91 tot 100 van de 160

Onderwerp: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Franse minister: Er is een fatwa uitgesproken tegen onthoofde leraar

Bron : AD.nl - 19 oktober 2020

Beelden van de demonstratie.© AFP

Tegen de vermoorde Franse leraar Samuel Paty (47) is ‘duidelijk een fatwa uitgesproken’. Dat zei Gérald Darmanin, de Franse minister van Binnenlandse Zaken vandaag op de radio. Onder meer de vader van een schoolmeisje en een bekende islamitische militant worden verdacht. Het ministerie gaat onderzoeken of bepaalde groepen uit de Franse moslimgemeenschap moeten worden ontbonden na beschuldigingen van het bevorderen van geweld en haat.

Een fatwa wordt gezien als een advies binnen de islam, met als doel een bepaalde kwestie op te lossen. De twee mannen die de fatwa zouden hebben uitgeroepen, horen bij de elf mensen die zijn opgepakt na de terreuraanval. Het gaat naast de vader van het schoolmeisje om de radicaal-islamitische activist Abdelhakim Sefrioui.

Minister Darmanin zei daarnaast dat er op dit moment meerdere politieoperaties gaande zijn in verband met de moord. Er lopen in Frankrijk ongeveer tachtig onderzoeken naar haatzaaiende uitlatingen op internet. Onderzocht wordt of bepaalde groepen uit de Franse moslimgemeenschap al dan niet moeten worden verboden na beschuldigingen van het bevorderen van geweld en haat. ,,Ik kreeg kotsneigingen toen ik dit nieuws hoorde”, verklaarde de minister nog. ,,Hoe kan het dat een leerkracht zo behandeld wordt op het grondgebied van een republiek?”

Darmanin zei ook dat hij het Collectief tegen Islamofobie (CCIF) in Frankrijk wil ontbinden. Het CCIF heeft de reputatie dat het dicht aanleunt tegen de Moslimbroederschap, die in het Westen als radicaal-islamitisch wordt beschouwd. Ook de islamitische ngo BarakaCity wordt onderzocht.

Scholen

De Franse president Emmanuel Macron heeft zondag tevens besloten de veiligheid op scholen en het toezicht op online propaganda van islamitische groeperingen op te schroeven. De maatregelen komen na de onthoofding van een Franse geschiedenisleraar in een Parijse voorstad door een 18-jarige Tsjetsjeense Rus.

Het staatshoofd, dat de plannen zondag bekendmaakte na een ontmoeting met zes ministers en de antiterrorismeaanklager Jean-François Ricard, sprak over snelle ‘concrete acties’ tegen radicaal-islamitische propaganda online.

Samuel Paty

Vrijdagmiddag werd geschiedenis- en aardrijkskundeleraar Samuel Paty (47) onthoofd in de buurt van de middelbare school waar hij lesgaf, omdat hij Mohammed-cartoons had laten zien tijdens de les. De school ligt in Conflans-Sainte-Honorine, een van de voorsteden van Parijs. Zijn aanvaller, Abdullakh Anzorov, een 18-jarige Russische vluchteling van Tsjetsjeense afkomst, werd later door de politie doodgeschoten. Daarna werden nog elf mensen opgepakt. Paty laat een zoontje achter van vijf jaar oud.

Gisteren demonstreerden tienduizenden mensen als eerbetoon aan de onthoofde leraar. Onder meer in Bordeaux, Lyon en Parijs waren demonstraties. Onder de betogers waren leraren, leerlingen en politici.

.

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Standaard Re: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Dit neigt naar middeleeuwse praktijken '' la chasse aux sorcières'':
      Durant les 15ème et 16ème siècles, des dizaines de milliers de bûchers ont été allumés dans toute l’Europe pour brûler des femmes, des hommes et des enfants accusés de sorcellerie.
      ik las dat men het over een zogenaamd ''fatwa" heeft? omdat men olie in het vuur wil gooien.. men doet alsof Al Azhar heeft uitgesproken..

dit is echt niet gezond en realistisch meer .. de vader van een leerling heeft wat roepen en dit is ineens gebombardeerd tot een fatwa ?

( afschuwelijk daad en absoluut onacceptabel maar de reacties van de autoriteiten zijn gewoon een soort vrijbrief voor een heksenjacht anno 2020.. )

La France heeft een probleem dat alleen maar groter wordt gemaakt door hysterische maatregelen..

Angst is een slecht raadgever.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Dit neigt naar middeleeuwse praktijken '' la chasse aux sorcières'':

ik las dat men het over een zogenaamd ''fatwa" heeft? omdat men olie in het vuur wil gooien.. men doet alsof Al Azhar heeft uitgesproken..

dit is echt niet gezond en realistisch meer .. de vader van een leerling heeft wat roepen en dit is ineens gebombardeerd tot een fatwa ?

( afschuwelijk daad en absoluut onacceptabel maar de reacties van de autoriteiten zijn gewoon een soort vrijbrief voor een heksenjacht anno 2020.. )

La France heeft een probleem dat alleen maar groter wordt gemaakt door hysterische maatregelen..

Angst is een slecht raadgever.
      La France heeft inderdaad een probleem. Dat probleem heet extremistische moslims.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      La France heeft inderdaad een probleem. Dat probleem heet extremistische moslims.
      Extremistische Moslims worden juist gecreëerd door extremistische maatregelen en jacht op onschuldigen = dat is pas problematisch.

Op een gegeven moment worden alle Moslims voor Extremisten gezien en dan zal het pas feest worden ( want wat is het verschil tussen een Moslim en een Extremistisch Moslim in de ogen van Islamhaters ? ik zeg je : nul verschil.)

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

even voor mezelf afsluiten met mijn woorden:

Je suis innocent et ma seule défense = je suis musulman à tout prix.

Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Extremistische Moslims worden juist gecreëerd door extremistische maatregelen en jacht op onschuldigen = dat is pas problematisch.

Op een gegeven moment worden alle Moslims voor Extremisten gezien en dan zal het pas feest worden ( want wat is het verschil tussen een Moslim en een Extremistisch Moslim in de ogen van Islamhaters ? ik zeg je : nul verschil.)
      Zoals ik al zei. Blijf je kop maar in het zand steken jochie.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Zoals ik al zei. Blijf je kop maar in het zand steken jochie.
      jij hebt geen kop om in het zand te steken en dat is nog erger.

We zijn gesloten ( als je lezen kan).

Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

jij hebt geen kop om in het zand te steken en dat is nog erger.

We zijn gesloten ( als je lezen kan).
      Klopt ik heb geen kop. Ik heb een hoofd ;-)

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Klopt ik heb geen kop. Ik heb een hoofd ;-)
      jij denkt het hoofd van Charlie te hebben maar Charlie kent jou niet.
      Een kaashoofd!

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Huh? Nog steeds?
      Has had = in the past.

IRA = ~ 2000 deaths
      So called Islamic = Less than 100 (?)

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten