Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit. - Pagina 12
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 12/16 EersteEerste ... 2111213 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 111 tot 120 van de 160

Onderwerp: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

Standaard Re: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      1. How do you explain that Scandinavian countries are the most generous countries when it comes to social welfare. And yet have no terrorism issues ?
      Een zeer gedegen opsporings beleid.

2. How do you explain that most refugees in Calais risk their lives to cross the Channel to get to the UK if in «*nanny-state*» France, money falls off the sky ?
      Das een strawman. Je denkt dat het sociale stelsel in Engeland beter is dan in Frankrijk?

Don’t pretend you know better when in fact you know nothing.
      Maak je geen zorgen

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      jij denkt het hoofd van Charlie te hebben maar Charlie kent jou niet.
      Een kaashoofd!
      Ik ben Charlie

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Een zeer gedegen opsporings beleid.

Kun je dat onderbouwen? Bijvoorbeeld met cijfers van de hoeveelheid opgepakten of verijdelde aanslagen etc...
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

1. From 1830 to 1962.

2. Are you trying to «*ethnicize*» social issues ? Easy. Apart from the fact that I don’t know what «*problems*» you’re talking about, there’s no cultural problems as second and third generations are culturally far more French than North Africans. Ask them things about their country of origin or ask them to speak Arabic/Berber, they wouldn’t be able to do so.

3. What we can see is :
      Countries like England, Germany or Nordic countries = multiculturalism => no major issues.
      France = assimilation => failure.

Kom ik weer terug bij Frankrijk als gidsland.

In Europa zijn er drie modellen en tussenvarianten die gehanteerd worden voor omgang met met minderheden c.q. moslims.

- Het franse (republikeinse assimilationistisch) model
      - Engselse model (pluralistische model)
      - Duitse model (recht van het bloed)

Deze indeling heeft te maken met insluiting en uitsluiting van vreemdelingen tot de natie.

Het Franse model heeft als uitgangspunt 'ius soli' (=recht van het grondgebied). De prijs die hier tegenover staat is assimilatie en erkennen van de superioriteit van de Franse meerderheidscultuur. Het Duitse model, ius sanguinis gaat uit (= recht van het bloed) om tot een natie te mogen behoren.

Het Franse model staat aan de ene kant voor Insluiting en het Duitse model voor uitsluiting.

Dat zijn dus twee tegenovergestelden.

Het Engelse model zou ik tussen de Franse en Duitse plaatsen.

Het Engelse model staat net als het Franse model voor insluiting van de vreemdeling maar verschilt hier fundamenteel van doordat ze niet assimilatie als cultuurbeleid toepassen maar tolerantie. Maar dan moet de vreemdeling wel een aantal bassiswaarden van de westerse cultuur erkennen en omarmen.

Nederland hing lange tijd het Engelse model aan. Je ziet nu sinds de jaren '90 dat het Franse model steeds meer wint in Europa.

Duitsland ging langzaam aan af van het Duitse model en leek richting het Engelse model te gaan, maar je ziet daar ook het Franse model die aan de winnende hand is. Nederland lijkt nu meer op de Franse toer te gaan door meer en meer het Franse model toe te passen.

In Nederland zie je in de steden ook een verschil:

Rotterdam is met als aanjager Onnleefbaar Rotterdam, de voorhoede in Nederland van het Franse model. In Amsterdam houdt het Engels model nog wat langer stand.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5608886

Kennelijk fungeert Frankrijk als gidsland om moslims te assimilereni. Het islamitische leven wordt moeilijker gemaakt door ons hier te pesten met alle mogelijke middelen.

Eerst de hijaab eind jaren 80. Nu zijn de (islamitische) ondernemers aan de beurt.

Het lijkt alsof er een plan achter zit.

We hebben al vele onderwerpen gehad, die het islamitische leven raken, structureel aangevallen zien worden.

IK zal maar een paar noemen, allerlei beroepsgroepen en overheidsorganen die de hijaab verbeiden, artsenlobby die besnijdenissen van jongens willen laten verbieden. Dierenpartij/lobby die de islamitische slacht onmogelijk maken, bouw van moskeeen tegengaan, zwembadverbod en zwemmen in de zee voor burkinidraagsters verbieden, verbieden van uitnodigen van religieuze leiders voor bijeenkomsten, ondernemers dwingen tot verkoop van niet halal-producten..etc.

Zit een psychologisch motief achter denk ik. Zichbaarheid van moslims c.q. hun identiteit moet weggestufd worden, Het mag niet zichtbaar zijn in de publieke ruimte. De moslimidentiteit als horizonvervuiling Des te onzichtbaarder de islam des te sneller moslims worden geassimileerd.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5608885

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Ik ben Charlie
      dan is 'Nederlandertje' een leugen.

Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

dan is 'Nederlandertje' een leugen.
      Hoe weet jij hoe ik heet?

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Hoe weet jij hoe ik heet?
      je bedoelt : hoe weet ik dat je liegt?

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Kom ik weer terug bij Frankrijk als gidsland.

In Europa zijn er drie modellen en tussenvarianten die gehanteerd worden voor omgang met met minderheden c.q. moslims.

- Het franse (republikeinse assimilationistisch) model
      - Engselse model (pluralistische model)
      - Duitse model (recht van het bloed)

Deze indeling heeft te maken met insluiting en uitsluiting van vreemdelingen tot de natie.

Het Franse model heeft als uitgangspunt 'ius soli' (=recht van het grondgebied). De prijs die hier tegenover staat is assimilatie en erkennen van de superioriteit van de Franse meerderheidscultuur. Het Duitse model, ius sanguinis gaat uit (= recht van het bloed) om tot een natie te mogen behoren.

Het Franse model staat aan de ene kant voor Insluiting en het Duitse model voor uitsluiting.

Dat zijn dus twee tegenovergestelden.

Het Engelse model zou ik tussen de Franse en Duitse plaatsen.

Het Engelse model staat net als het Franse model voor insluiting van de vreemdeling maar verschilt hier fundamenteel van doordat ze niet assimilatie als cultuurbeleid toepassen maar tolerantie. Maar dan moet de vreemdeling wel een aantal bassiswaarden van de westerse cultuur erkennen en omarmen.

Nederland hing lange tijd het Engelse model aan. Je ziet nu sinds de jaren '90 dat het Franse model steeds meer wint in Europa.

Duitsland ging langzaam aan af van het Duitse model en leek richting het Engelse model te gaan, maar je ziet daar ook het Franse model die aan de winnende hand is. Nederland lijkt nu meer op de Franse toer te gaan door meer en meer het Franse model toe te passen.

In Nederland zie je in de steden ook een verschil:

Rotterdam is met als aanjager Onnleefbaar Rotterdam, de voorhoede in Nederland van het Franse model. In Amsterdam houdt het Engels model nog wat langer stand.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5608886

Kennelijk fungeert Frankrijk als gidsland om moslims te assimilereni. Het islamitische leven wordt moeilijker gemaakt door ons hier te pesten met alle mogelijke middelen.

Eerst de hijaab eind jaren 80. Nu zijn de (islamitische) ondernemers aan de beurt.

Het lijkt alsof er een plan achter zit.

We hebben al vele onderwerpen gehad, die het islamitische leven raken, structureel aangevallen zien worden.

IK zal maar een paar noemen, allerlei beroepsgroepen en overheidsorganen die de hijaab verbeiden, artsenlobby die besnijdenissen van jongens willen laten verbieden. Dierenpartij/lobby die de islamitische slacht onmogelijk maken, bouw van moskeeen tegengaan, zwembadverbod en zwemmen in de zee voor burkinidraagsters verbieden, verbieden van uitnodigen van religieuze leiders voor bijeenkomsten, ondernemers dwingen tot verkoop van niet halal-producten..etc.

Zit een psychologisch motief achter denk ik. Zichbaarheid van moslims c.q. hun identiteit moet weggestufd worden, Het mag niet zichtbaar zijn in de publieke ruimte. De moslimidentiteit als horizonvervuiling Des te onzichtbaarder de islam des te sneller moslims worden geassimileerd.

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5608885
      Thanks, very interesting to read.

I wish you were wrong. Why follow France’s model if it’s a failure ...

Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

je bedoelt : hoe weet ik dat je liegt?
      Nee. Ik bedoel hoe weet jij hoe ik heet.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Thanks, very interesting to read.

I wish you were wrong. Why follow France’s model if it’s a failure ...
      U R welcome!

1. Liberalisme leidt tot nihilisme, dat moet tegengegaan worden door saamhorigheid/eenheid te creeeren. Daarbij hoort een gemeenschappelijke vijand = othering. Dat was het communisme, na de val van het communisme nieuwe vijand = islam.

2. Na val van het communisme kon het harde economische liberale beleid uitgevoerd worden. Bezuinigingen, privatisering, einde verzorgstaat doet pijn bij het volk. Het volk moet afgeleid worden door een zondebok aan te wijzen = moslim. "Door zowel het lot van armoede als de rol van schokdemper van de conjunctuurcyclus toe te kennen aan bepaalde bevolkingsgroepen en door racisme te gebruiken om dit uit te leggen, “beheersen” kapitalistische samenlevingen de risico’s die ontstaan als gevolg van hun tendens tot grote ongelijkheid en instabiliteit.

Veel Europese landen voeren een identiteitspolitiek, bij een identiteitspolitiek is er geen plaats voor een islamitische identiteit. Daarom wint denk ik het Franse model steeds meer terein.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten