Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit. - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/12 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 120

Onderwerp: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Re: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Pff. Alsof jij dat zou menen. Wat heeft iets zeggen wat je niet meent nu voor waarde? Voor mij nul. Als het gaat over de Islam in Europa weet jij precies wat ik daarvan vind, en ik weet ook wat jij vindt. Die grote verschillen tussen ons zullen nimmer overbrugd worden. Ook niet wanneer typisch progressieve riedeltjes als "alle culturen zijn gelijkwaardig" herhaalt worden. Ik blijf verschillen zien. Als er weer eens een discussie is over de multicultuur zoals hier, weet ik bij voorbaat al de stelling van jou en Knuppeltje. Het zal blijven botsen.
      No, really I mean it. You Christians are so much better. You’re just marvellous, wonderful, intelligent, friendly, open-minded people. You’re simply the best. I mean it. I really do.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      No, really I mean it. You Christians are so much better. You’re just marvellous, wonderful, intelligent, friendly, open-minded people. You’re simply the best. I mean it. I really do.
      Het gaat goed komen dus he.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Het is, denk ik, dat niemand weet en zal weten hoe de laatste profeet voor de mensheid er uitzag; Hem tekenen ligt bij ons moslims gevoelig. Charlie weet dat.

Het is hetzelfde als een schoolgenootje pesten met zijn dyslexie als hij net een gevoelig spreekbeurt heeft gegeven over zijn kwetsbaaarheid. Moslims vinden het in het algemeen fijn om serieus genomen te worden. Ik vind dat veel moslims wat serieuzer moet omgaan met de Islaam, voordat ze zich druk moeten gaan maken om mislukte grappenmakers, maar ik vind dat de mensen bestrekening mogen houden met de medemens.

In een ideale wereld vind ik dat je God belachelijk moet kunnen maken; immers: Allah staat dat kennelijk toe. Maar 2 miljard mensen belachelijk maken, terwijl je de reactie kunt uittekenen, is gewoon chaos veroorzaken om jouw narcistische hersenen te laten klaarkomen.

En o ja, Van 't Reve is wel degelijk dood gewenst voor zijn blasfemie. Niet door moslims. Door mensen die in God geloofden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Vroeger toen de eigenwijze en progressieve VPRO nog goede onderscheidende televisieprogramma's maakte, werd het christendom ook ontzettend in de zeik genomen in diverse programma's. O.a. in Chef van Oekels discohoek kwam regelmatig een straal bezopen dominee langs, werd de kruisdood van Jezus belachelijk gemaakt. Nooit is er ooit maar één dreigement geuit aan het adres van bekende persoonlijkheden of de VPRO als geheel. Vroeger kon je gewoon zonder risico het christendom afzeiken. Dat dit bij moslims kennelijk verkeerd valt zegt ook wel weer wat. Ik lees in deze topic, behalve het heldere commentaar van IBKIS / DeGlijdendeRechter, geen enkel oprecht en duidelijk verhaal. Je kunt hooguit deduceren uit het zwijgen, dat behalve IBKIS niemand hier die aanslag veroordeeld. Ik heb meer respect voor mensen die zeggen achter de aanslag te staan, dan mensen die alleen Hebdo veroordelen en verder niks zeggen over de aanslag. Dat niet duidelijk een stelling nemen vind ik verdacht. Vooral mensen die in bepaalde gevallen wél een uitgesproken mening hebben. Laf vind ik dat.

Moslims zouden zich moeten realiseren dat blasfemie zich niet uitsluitend richt op de Islam. Schrijvers als Gerard Reve, Maarten 't Hart en ja ook Theo van Gogh hebben het christendom door het slijk gehaald. Waarom zou er voor de Islam een uitzondering gemaakt moeten worden?

Ik vind het prima verdedigbaar dat IBKIS beide kampen veroordeelt: de aanslagplegers én de tekenaars. Maar van Revisor, Oiseau en Samir is niet duidelijk wat hun positie is over die aanslag. En die verklaring "je suis Mohammed" vind ik ook wel een laf statement. Je kunt best zeggen wat je van de aanslag vindt, zonder het werk van Hebdo goed te keuren.

Tot slot vind ik dat je best zaken belachelijk mag maken. Er worden ook spotprenten van bekende mensen gemaakt. Waarom zou dat over religie niet mogen? Neem bijvoorbeeld de film van Live of Brian. Nog nooit is er een aanslag gepleegd op acteurs uit die film.

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

En nog iets Rob: niemand, en echt serieus niemand hier, keurt een aanslag op onschuldige mensen goed. Dat het soms lijkt of wij moslimse mensen zulke daden niet veroordelen, wil niet zeggen dat we het goedkeuren. Het is meer zo dat de meeste moslims moe zijn van afstand nemen van iets wat onislamitisch is. Elk mens kan allahs snackbar roepen en rare dingen doen.

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Terreuraanslag nabij Parijs: man is neergestoken en dader doodgeschoten door politie

Ten noorden van Parijs is een leraar van een middelbare school vermoord met een mes. De politie heeft kort daarop de vermoedelijke dader doodgeschoten. Volgens de Franse politie gaat het waarschijnlijk om een terreuraanslag. Een extremistische moslim zou het gemikt hebben op de leraar omdat die cartoons van Mohammed zou gebruikt hebben in de klas.

Volgens de Franse televisiezender BFMTV is omstreeks vijf uur vanmiddag het lichaam van een man met zware verwondingen aan de keel ontdekt in Conflans Saint-Honorine, een gemeente ten noordwesten van Parijs. Het zou gaan om een leraar uit een middelbare school. Het slachtoffer was overleden.

De lokale politie maakte daarop melding van een man met een groot mes die op de vlucht is geslagen. Die werd even later aangetroffen nabij een school in de naburige gemeente Eragny. Hij zou de politie bedreigd hebben en die heeft daarop de vermoedelijke dader doodgeschoten.

Volgens getuigen zou de dader slogans als "Allah akbar" (god is de grootste) geroepen hebben, wat zou wijzen op de daad van een extremistische moslim. Politiebronnen zeggen ook dat de leraar cartoons van de profeet Mohammed getoond hebben in de les geschiedenis in de school en mogelijk is dat de aanleiding voor de moord.

Het antiterreurparket heeft het onderzoek in handen genomen en premier Jean Castex zou de plaats van het incident bezoeken. Minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin die op bezoek is in Marokko, keert vervroegd terug naar Parijs.

VRT

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Dit is wel erg.. Het zijn geen moslims maar beesten die zulke dingen doen

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      No, really I mean it. You Christians are so much better.
      Zijn ze er nog? Op papier wellicht. In de praktijk zijn er niet veel kerkgangers meer toch? Veel kerkgebouwen staan leeg of vinden een andere bestemming. Nederland ontkerkelijkt steeds meer.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Wat viel me op?

- Alle kranten berichten dat de dader Allahu Akbar zei;
      - Alle kranten berichten dat Macron de nadruk legt dat het een Islamitische terreuraanslag is;
      - De volkskrant gebruikt voor het doden van de dader door de politie, het woord de politie neutraliseerde hem. Dat heb ik de volkskrant niet eerder zien gebruiken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Rechtzaak of herpublicatie?

Wat me ook opviel is:

Frankrijk is de afgelopen jaren regelmatig opgeschrikt door grote aanslagen door islamitische militanten. De moord op de geschiedenisleraar is het tweede geweldsincident sinds het begin van de rechtszaak tegen betrokkenen bij de aanslag in januari 2015 op Charlie Hebdo. Vorige maand viel een van oorsprong Pakistaanse immigrant twee mensen met een kapmes aan in de buurt van het voormalige redactiekantoor van het tijdschrift.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...mmed~be9fba1f/

De volkskrant brengt het alsof de rechtzaak de oorzaak is van de aanslagen, terwijl volgens mij de herpublicatie de oorzaak is van het geweld.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

This act is despicable and completely unislamic.

What comes to my mind is : why has France turned into a major target ? Why is a country that promotes assimilation a target for terrorism ? What went wrong ?

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten