Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit. - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/10 EersteEerste ... 678 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 61 tot 70 van de 99

Onderwerp: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Standaard Re: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      This act is despicable and completely unislamic.

What comes to my mind is : why has France turned into a major target ? Why is a country that promotes assimilation a target for terrorism ? What went wrong ?
      Zegt "le droit divin" jou iets, Samir ? ("Goddelijk recht")

Le droit divin was de Goddelijke legitimatie voor de absolute christelijke machthebbers in de 17e eeuw . "Mensen, ik ben de baas, want God heeft mij hier neergezet om jullie te leiden. Wat ik zeg is dus onfeilbaar en verdraagt geen discussie" Blood,sweat and tears, Samir, voor de andersdenkenden !(dat waren meestal gelovigen van een andere christelijke variant)

Le droit Divin leek voorgoed uitgeschakeld in Frankrijk door de vastlegging van de Laïcité {=principe de séparation de la société civile et de la société religieuse} :

godsdienst is een puur privé aangelegenheid geworden ...
      He he, rust in de tent. Iedereen blij dat die eeuwenlange strijd met die miljoenen doden en vluchtelingen voorbij was.

En nu in 2020 :

Ik vermoed dat Frankrijk daarom graag die rust wil houden (terug wil) en inzet op vrijheid, gelijkheid en broederschap voor alle Franse burgers. Met als doel : vrijheid van levensbeschouwing voor alle burgers.
      Daarom wil Frankrijk z'n houding niet veranderen en vraagt aan haar inwoners dit te respecteren.

Hier in Nederland is zowel de vrije meningsuiting als de vrijheid van godsdienst heel belangrijk.
      In Nederland mag de koning rustig z'n toespraak op Prinsjesdag voor het parlement met "zo helpe mij God Almachtig " afsluiten als diezelfde koning gelovig is.
      Laatst gewijzigd door Eke; 17-10-20 om 21:09.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Do you mean there are more idiots in France than in any other European country ?
      Ach Sammy, er zitten daar - net als hier - rare vogels bij. Maar eigenlijk had ik het niet er niet over of er daar meer van zijn dan hier.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Onthoofding Franse leraar is ‘duidelijk islamistische aanslag’

Bron : Trouw - 17 oktober 2020

Franse president Emmanuel Macron spreekt met de pers na de onthoofding van een leraar.Beeld EPA

Frankrijk heeft geschokt gereageerd op de onthoofding van een leraar door een islamistische terrorist. Deze wilde het slachtoffer straffen voor een les over de vrijheid van meningsuiting.

De leraar, Samuel Paty, werd vrijdag aan het eind van de middag na het uitgaan van zijn school in de Parijse voorstad Conflans-Sainte-Honorine aangevallen door een 18-jarige jongen van Tsjetsjeense komaf. Even later plaatste deze op het Twitteraccount @Tchetchene_270 een foto van een afgehakt hoofd met de tekst ‘Dit is meneer P.’

De dader, die is doodgeschoten door de politie, richtte zich in zijn boodschap tot president Emmanuel Macron, de ‘leider van de ongelovigen’: ‘Ik heb een van je honden (…) geëxecuteerd die Mohammed naar beneden durfde te halen.’

Paty, die maatschappijleer en geschiedenis gaf in de onderbouw van het voortgezet onderwijs, had de aandacht getrokken met een les over de vrijheid van meningsuiting. Hij wilde het onderwerp - dat op het lesprogramma staat - bespreken aan de hand van een karikatuur van Mohammed. De les leidde tot boze reacties bij een aantal ouders. Een van hen uitte zijn woede in een video, die onder andere door een moskee in Parijs werd gedeeld en vele duizenden keren is bekeken.

‘Het obscurantisme zal niet winnen’

Macron legde vrijdagavond een verklaring af voor de entree van de school van Paty, het Collège du Bois d’Aulne, die in een doorsnee woonwijk staat. ’Dit is een duidelijk islamistische aanslag’, benadrukte hij. ‘Een aanval op de waarden van de Franse Republiek, op de waarden van de Verlichting en de mogelijkheid om van onze kinderen, waar zij ook vandaan komen, vrije burgers te maken.’ Hij zegde alle leraren de steun toe die nodig is om hun vak uit te oefenen. ‘Het obscurantisme zal niet winnen.’

Op dit moment worden in verband met de aanslag negen personen vastgehouden door de politie. Onder hen bevindt zich ook de boze vader die de video maakte en die heeft opgeroepen om actie te ondernemen tegen Paty. Hiertoe vermeldde hij op Facebook de naam van het slachtoffer en die van de school. Het onderzoek richt zich ook op de familie van de dader, die niet bekend was als moslimradicaal.

De aanslag in Conflans-Sainte-Honorine, dat op 35 kilometer ten westen van Parijs ligt, volgt op een aanval met een slagersbijl drie weken geleden op de stoep van het oude adres van het satirische blad Charlie Hebdo. Bij deze aanslag van een Pakistaanse jihadist raakten twee personen ernstig gewond.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Woede na onthoofding van leraar: ‘Dit is waar het heen gaat met Frankrijk’

Bron : AD.nl - 17 oktober 2020

Bloemenzee bij de school van de vermoorde leraar. © AP

Docent Samuel Paty werd gistermiddag op gruwelijke wijze vermoord in een voorstad van Parijs, waarschijnlijk omdat hij een paar dagen eerder in de klas Mohammed-cartoons had laten zien. Leerlingen kwamen vandaag bij de school samen om te rouwen.

,,Het is een superaardige leraar. Nou ja, dat wás hij’’, zegt een leerlinge van de school. ,,Ik heb echt nog nooit problemen met hem gehad. Wie doet zoiets? Verschrikkelijk om te zien hoe zo iemand zo bruut wordt vermoord.’’

Voor de basisschool van Conflans Sainte Honorine, een voorstad van Parijs, komen de hele dag mensen samen. Hier werkte de leraar die gisteren werd vermoord. Zijn keel werd doorgesneden: een werkwijze die aan terreurbeweging Islamitische Staat (IS) doet denken. De Franse president Macron sprak gisteravond over een ‘islamitische terreuraanslag’.

‘Ik ben leraar’

Voor de ingang ligt nu een zee van bloemen. Leerlingen en ex-leerlingen leggen soms een enkele roos en dan weer immense boeketten neer. Ouders praten met elkaar over wat er is gebeurd.

Sommigen dragen borden mee. ‘Ik ben leraar’, staat erop, verwijzend naar de borden en spandoeken die vijf jaar geleden opdoken na de aanslag op het satirische blad Charlie Hebdo, toen met ‘Ik ben Charlie’ erop.

,,Het is een ramp. Dit is waar het dus heen gaat met Frankrijk’’, zegt een vader. ,,Onze normen en waarden gaan eraan in dit land. Het wordt hoog tijd dat we al die lieden wat beter in de gaten gaan houden. Ze hebben normen en waarden die haaks staan op die van ons. Nu blijven ze vaak onder de radar en kunnen ze ineens toeslaan.’’

Docent Samuel Paty besteedde kort geleden in de klas aandacht aan de vrijheid van meningsuiting. Hij liet daarbij cartoons van Mohammed zien. Moslimleerlingen liet hij de keus of ze de les wilden bijwonen of de klas wilden verlaten.

Die ouder die dat filmpje heeft geplaatst is medeschuldig aan wat er hier is gebeurd

Ouder van de school
      Sommige ouders waren boos dat de leraar de spotprenten liet zien. Op Facebook riep een vader de leraar op te vertrekken. ,,Die schoft hoort niet in het onderwijs thuis’’, zei hij in het filmpje. Inmiddels is duidelijk geworden dat Paty is onthoofd door de 18-jarige Aboulakh A., een in Moskou geboren Rus van Tsjetsjeense afkomst. Hij had sinds maart een verblijfsvergunning als vluchteling in Frankrijk.

Aboulakh stond niet bekend als geradicaliseerd. Hij kwam gisteren naar de school toe en vroeg leerlingen wie Paty was. Nadat hij hem gevonden had, viel hij hem zo'n 300 meter van de school aan met een mes en sneed hij zijn keel door. Na die daad plaatste hij een foto van het lichaam van de leraar op Twitter. Aboulakh zelf werd later die avond doodgeschoten bij zijn arrestatie. Inmiddels zijn negen mensen gearresteerd, onder wie familieleden van Aboulakh en de vader die het filmpje op Facebook heeft gezet waarin hij de leraar opriep te vertrekken.

Op het schoolplein willen de meeste ouders er niet over praten. ,,Nu is het tijd om te rouwen’’, zegt een vader die met zijn twee zoontjes bloemen komt leggen. Een andere vader is radicaler. ,,Die ouder die dat filmpje heeft geplaatst is medeschuldig aan wat er hier is gebeurd!’’

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

School van onthoofde leraar Frankrijk kreeg bedreigingen

Bron : NOS.nl - 17 oktober 2020

Agenten houden de wacht bij de school in Conflans-Sainte-Honorine AFP

De school nabij Parijs waar de leraar werkte die gisteren omkwam bij een aanslag, ontving de afgelopen tijd meerdere dreigementen. De Franse anti-terreuraanklager heeft dat bekendgemaakt op een persconferentie.

Het slachtoffer, de 47-jarige Samuel Paty, werd vlak bij de school met een mes onthoofd, mogelijk omdat hij in een les spotprenten over de profeet Mohammed had laten zien.

"Daarover speelde een conflict op school. Islamitische ouders hebben met de directie gesproken en een aanklacht ingediend bij de politie", zegt correspondent Frank Renout. "De vader van een van de leerlingen heeft een video online geplaatst met de strekking dat deze schoft nooit meer les zou mogen geven."

Verblijfsvergunning

De 18-jarige dader van de aanslag was een Tsjetsjeen die geboren was in Moskou. Hij was een politiek vluchteling en kreeg in maart van dit jaar een Franse verblijfsvergunning. De inlichtingendiensten kenden hem niet. "Hij woonde ook niet in de stad waar het gebeurde en heeft niet op de school gezeten", zegt Renout.

Volgens de aanklager sprak hij gisteren leerlingen van de school aan op straat, en vroeg hij hun om de leraar aan te wijzen. Getuigen hoorden hem "Allahoe akbar" roepen. Meteen na zijn daad zette hij een foto van het hoofd van het slachtoffer op Twitter. Even daarna werd hij bij zijn arrestatie door de politie doodgeschoten. De foto is inmiddels van het sociale medium verwijderd.

Islamitische Staat

Ook een aantal familieleden en vrienden van de dader is opgepakt. De halfzus van een van de verdachten heeft zich in het verleden aangesloten bij de terroristische groepering Islamitische Staat. Onderzocht wordt of er een verband is, zegt Renout. "De vraag is of deze 18-jarige alleen heeft gehandeld, of hij hulp kreeg, of dat hij in opdracht van iemand handelde."

.

John Stuart Mill

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ach Sammy, er zitten daar - net als hier - rare vogels bij. Maar eigenlijk had ik het niet er niet over of er daar meer van zijn dan hier.
      I was only wondering why France has had far more attacks than any other country ...

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Zegt "le droit divin" jou iets, Samir ? ("Goddelijk recht")

Le droit divin was de Goddelijke legitimatie voor de absolute christelijke machthebbers in de 17e eeuw . "Mensen, ik ben de baas, want God heeft mij hier neergezet om jullie te leiden. Wat ik zeg is dus onfeilbaar en verdraagt geen discussie" Blood,sweat and tears, Samir, voor de andersdenkenden !(dat waren meestal gelovigen van een andere christelijke variant)

Le droit Divin leek voorgoed uitgeschakeld in Frankrijk door de vastlegging van de Laïcité {=principe de séparation de la société civile et de la société religieuse} :

godsdienst is een puur privé aangelegenheid geworden ...
      He he, rust in de tent. Iedereen blij dat die eeuwenlange strijd met die miljoenen doden en vluchtelingen voorbij was.

En nu in 2020 :

Ik vermoed dat Frankrijk daarom graag die rust wil houden (terug wil) en inzet op vrijheid, gelijkheid en broederschap voor alle Franse burgers. Met als doel : vrijheid van levensbeschouwing voor alle burgers.
      Daarom wil Frankrijk z'n houding niet veranderen en vraagt aan haar inwoners dit te respecteren.

Hier in Nederland is zowel de vrije meningsuiting als de vrijheid van godsdienst heel belangrijk.
      In Nederland mag de koning rustig z'n toespraak op Prinsjesdag voor het parlement met "zo helpe mij God Almachtig " afsluiten als diezelfde koning gelovig is.
      Laïcité ? Well, it still is a misused value ...

Studente met hijab bezoekt Franse parlement, politici lopen zaal uit

Franse parlementariërs hebben uit protest de vergaderzaal verlaten omdat een islamitische studente met een hoofddoek de Nationale Vergadering bezocht. Dit schrijft het Franse persbureau AFP.

Maryam Pougetoux (foto), de studente in kwestie, is een vertegenwoordiger van de grootste Franse studentenvakbond. Ze verscheen vrijdag in het parlement tijdens een hoorzitting over de coronapandemie. Meerdere parlementsleden besloten de vergaderzaal te verlaten omdat Pougetoux een hoofddoek droeg.

In het Franse parlement is het dragen van een hoofddoek toegestaan, maar vanwege de seculiere ideologie van de laïcité is de islamitische hoofdbedekking controversieel.

‘De Nationale Vergadering mag geen podium zijn voor militant islamisme’, schreef het conservatieve parlementslid Eric Ciotti op Twitter.

Parlementariër Anne-Christine Lang van La République en Marche, de partij van president Emmanuel Macron, beaamt: ‘Als parlementslid en feministe, gehecht aan republikeinse waarden, laïcité en vrouwenrechten, kan ik niet accepteren dat iemand komt deelnemen aan ons werk in hijab, wat voor mij een teken van onderwerping blijft. Dus ik verliet deze hoorzitting.’

Andere politici van Macrons partij en de Groenen spraken zich juist uit tegen een hoofddoekverbod in het parlement. Ze wezen erop dat zichtbare religieuze symbolen zijn toegestaan ​​in openbare ruimtes in Frankrijk. Daarentegen zijn hoofddoeken sinds 2004 verboden op openbare scholen, vanwege de juridische scheiding van kerk en staat.

Twee jaar geleden was Pougetoux ook al lijdend voorwerp in een controverse over de hoofddoek, toen ze meedeed aan een debat op de nationale televisie. Tegenstanders van de hoofddoek waren woedend. Het satirische tijdschrift Charlie Hebdo deed ook een duit in het zakje, door Pougetoux op de cover te zetten als aap met een hijab.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

I was only wondering why France has had far more attacks than any other country ...
      Goeie vraag. Ik denk niet dat je zomaar makkelijk alle problemen van landen met elkaar kunt vergelijken. Daarvoor zijn er volens mij veel te veel verschillend factoren die een rol spelen

Waarom Frankrijk? Misschien botst de Franse cultuur in het algemeen veel meer met die van de mensen met een allochtone afkomst dan in andere landen het geval is, maar dat is niet meer dan een wilde gok van me.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

Waarom Frankrijk? Misschien botst de Franse cultuur in het algemeen veel meer met die van de mensen met een allochtone afkomst dan in andere landen het geval is, maar dat is niet meer dan een wilde gok van me.
      I don’t think so as France was 132 years long in Algeria. There’s certainly more «*cultural familiarities*» between F and North Africa than between Germany and Turkey or the NL and Morocco or Britain and Pakistan.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      De waarheid is dat miljoenen mensen zijn vermoord/ verjaagd uit eigen landen tijdens mijn leven door niet Moslims met moderne wapens afgevuurd door mensen die jij zou zeker herkennen als "christenen" en "Joden"... zou ik je het lijst geven? Wie zijn Terroristen eigenlijk?

Dus je kan niet gaan roepen dat moordenaars (in deze) namens de Islam hebben geopereerd en niet eens namens een Islamitisch Staat..
      Elke gek kan een gestoorde motivatie hebben en jij ook...
      Blijf je kop maar in het zand steken jochie. Ik doe dat niet.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten