Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit. - Pagina 8
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 8/16 EersteEerste ... 789 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 71 tot 80 van de 160

Onderwerp: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Standaard Re: Charlie Hebdo redactie daagt opnieuw moslims uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      I don’t think so as France was 132 years long in Algeria.

There’s certainly more «*cultural familiarities*» between F and North Africa than between Germany and Turkey or the NL and Morocco or Britain and Pakistan.
      Is dat niet zo'n 25 jaar teveel geschat?

Is dat werkelijk zo? Ik zie voorlopig geen redenen waarom. Als dat wel zo was - waarom dan die problemen in de banlieues met mensen van Noord-Afrikaanse allochtone afkomst? Ergens moeten die toch vandaan komen.

Als het om aanslagen gaat in Europa, dan zijn dar zover ik weet geen Turken bij betrokken. Maar zoals gezegd: zover ik weet.
      Heb jij wel eens gehoord van mensen van Turkse allochtone afkomst die zo opwinden over die spotprenten dat ze hier aanslagen gaan plegen - of al hebben gepleegd?

IK weet het niet, maar misschien is in het algemeen de houding van de Franse autochtone bevolking tegenover de mensen van Noord-Afrikaanse allochtone afkomst - wegens de grote cultuurverschillen toch minder ontvankelijk dan in de rest van Europa - en zorgt dat voor die grote problemen. En misschien is er nog heel veel oud zeer, overgehouden uit juist dat koloniaal verleden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Onthoofding Franse leraar is ‘duidelijk islamistische aanslag’
      Net zo islamitisch als het kindermisbruik door priesters iets christelijks is, dan toch.

'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Het lijkt mij niet, Revisor, dat de herpublicatie van de cartoons de oorzaak zijn van de aanslag, zoals jij beweert.
      Die herpublicatie is hooguit een aanleiding voor de aanslag.

Nogal een verschil.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Het lijkt mij niet, Revisor, dat de herpublicatie van de cartoons de oorzaak zijn van de aanslag, zoals jij beweert.
      Die herpublicatie is hooguit een aanleiding voor de aanslag.

Nogal een verschil.
      Zit wat in maar ik vind het zelf een schemergebied, deels door dat ik niet heel scherp de zaken heb benoemd.

Dit is denk ik beter: De oorzaak van de aanslagen is de (her)publicatie van de cartoons maar de aanleiding van het doden van de leraar is het tonen van de cartoon van de profeet met zijn blote billen in de lucht in de klas.

Oorzaak = reden(en) voor een gebeurtenis = Herpublicatie van de cartoons
      Aanleiding = directe reden van een gebeurtenis = De cartoons tonen op school
      Gevolg = verandering door/na een gebeurtenis = De leraar is dood.

'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      1. Is dat niet zo'n 25 jaar teveel geschat?

2. Is dat werkelijk zo? Ik zie voorlopig geen redenen waarom. Als dat wel zo was - waarom dan die problemen in de banlieues met mensen van Noord-Afrikaanse allochtone afkomst? Ergens moeten die toch vandaan komen.

3. IK weet het niet, maar misschien is in het algemeen de houding van de Franse autochtone bevolking tegenover de mensen van Noord-Afrikaanse allochtone afkomst - wegens de grote cultuurverschillen toch minder ontvankelijk dan in de rest van Europa - en zorgt dat voor die grote problemen. En misschien is er nog heel veel oud zeer, overgehouden uit juist dat koloniaal verleden.
      1. From 1830 to 1962.

2. Are you trying to «*ethnicize*» social issues ? Easy. Apart from the fact that I don’t know what «*problems*» you’re talking about, there’s no cultural problems as second and third generations are culturally far more French than North Africans. Ask them things about their country of origin or ask them to speak Arabic/Berber, they wouldn’t be able to do so.

3. What we can see is :
      Countries like England, Germany or Nordic countries = multiculturalism => no major issues.
      France = assimilation => failure.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Zit wat in maar ik vind het zelf een schemergebied, deels door dat ik niet heel scherp de zaken heb benoemd.

Dit is denk ik beter: De oorzaak van de aanslagen is de (her)publicatie van de cartoons maar de aanleiding van het doden van de leraar is het tonen van de cartoon van de profeet met zijn blote billen in de lucht in de klas.

Oorzaak = reden(en) voor een gebeurtenis = Herpublicatie van de cartoons
      Aanleiding = directe reden van een gebeurtenis = De cartoons tonen op school
      Gevolg = verandering door/na een gebeurtenis = De leraar is dood.

Oorzaak = dader is gehersenspoeld door radicale Imam
      Aanleiding = dader is ziek in zijn kop
      Gevolg = leraar is dood

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Hm, Revisor, het gegeven dat iemand willens en wetens de keel van een ander doorsneed zie ik in jouw weergeve niet terugkomen.

Ik wijs als oorzaak voor deze onthoofding aan: de onthoofder.

De aanleiding was de herpublicatie van een tekening.

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

De onthoofder was de veroorzaker, niet de oorzaak. De oorzaak waren de leerlingen die aanstoot namen aan het nihilisme van de docent die een gevoelig onderwerp betrok in zijn les over VVMU, en daarbij de cartoons gebruikte. Ja, ik vind dat getuigen van nihilisme.

Kennelijk zijn er in Europa nog steeds (vaak jonge) mensen die dat soort nihilisme beantwoorden met nog meer nihilisme. En op een gegeven moment is elke moslim in de ogen van de niet-moslim een onthoofder.

Ik ben zelf docent geweest. Je kunt de cartoons over Mohammed op alle soorten van manieren bespreken in het kader van een les op school. Waarom je deze ook daadwerkelijk moet laten zien, is mij een raadsel. Je kunt er toch vanuit gaan, dat elk van jouw student weet waar je het over hebt als je het over die mislukte hebdocartoons hebt? En dat zeg ik niet als moslim, maar als een bezorgde wereldburger die graag rekening houdt met de kwetsbaarsten in onze samenleving: de geesteszieke medemens die niet in staat is tot enige relativering.

Ik praat deze verachtelijke daad niet goed, en er komt daarom ook geen maar in dezelfde zin. Maar men mag best rekening houden met de kwetsbare, overduidelijk geesteszieke minderheid. Help eerst die kwetsbare mensen met een geestesziekte en doe daarna maar wat jij belangrijk vindt. Met andere woorden: voor mij is die 18jarige Tjetjeen ook slachtoffer. Weliswaar niet het grootste slachtoffer, maar ook een slachtoffer.

Doceren. Docenten mogen best meer do se ren.

Moge dit de laatste verwarde, zogenaamde moslim zijn die ooit iets slechts doet op deze wereld. AMIN.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Hm, Revisor, het gegeven dat iemand willens en wetens de keel van een ander doorsneed zie ik in jouw weergeve niet terugkomen.

Ik wijs als oorzaak voor deze onthoofding aan: de onthoofder.

De aanleiding was de herpublicatie van een tekening.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      De onthoofder was de veroorzaker, niet de oorzaak. De oorzaak waren de leerlingen die aanstoot namen aan het nihilisme van de docent die een gevoelig onderwerp betrok in zijn les over VVMU, en daarbij de cartoons gebruikte. Ja, ik vind dat getuigen van nihilisme.

Kennelijk zijn er in Europa nog steeds (vaak jonge) mensen die dat soort nihilisme beantwoorden met nog meer nihilisme. En op een gegeven moment is elke moslim in de ogen van de niet-moslim een onthoofder.

Ik ben zelf docent geweest. Je kunt de cartoons over Mohammed op alle soorten van manieren bespreken in het kader van een les op school. Waarom je deze ook daadwerkelijk moet laten zien, is mij een raadsel. Je kunt er toch vanuit gaan, dat elk van jouw student weet waarje het over hebt als je het over die hebdocartoons hebt? En dat zeg ik niet als moslim, maar als een bezorgde wereldburger die graag rekening houdt met de kwetsbaarsten in onze samenleving: de geesteszieke medemens die niet in staat is tot enige relativering.

Ik praat deze verachtelijke daad niet goed, en er komt daarom ook geen maar in dezelfde zin. Maar men mag best rekening houden met de kwetsbare overduidelijk geesteszieke minderheid. Met andere woorden: voor mij is die 18jarige Tjetjeen ook slachtoffer. Weliswaar niet het grootste slachtoffer, maar ook een slachtoffer.

Doceren. Docenten mogen best meer do ce ren.

Moge dit de laatste verwarde, zogenaamde moslim zijn die ooit iets slechts doet op deze wereld. AMIN.
      Als je het over iets hebt moet er een voorbeeld bij plaatsen. Je kan het over dingen hebben maar dan snapt iemand misschien niet waar je het over hebt. Maar als je er een beeld bij plaatst wordt het duidelijker. Daarnaast wonen wij hier in een vrije samenleving en daar wordt je wel eens geconfronteerd met dingen die je liever niet wilt zijn. Er zijn 2 oplossingen voor. 1 kijk de andere kant op en accepteer het of ga ergens wonen waar je je wel happy voelt. In Brazilië kom ik ook wel dingen tegen die mij raken maar daar bouw je in een vrije samenleving een schild voor op.

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Vertelt dat de GGZ-patient, die mensen onthoofdt omdat ie gekwetst is door een tekeningetje.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Als je het over iets hebt moet er een voorbeeld bij plaatsen. Je kan het over dingen hebben maar dan snapt iemand misschien niet waar je het over hebt. Maar als je er een beeld bij plaatst wordt het duidelijker. Daarnaast wonen wij hier in een vrije samenleving en daar wordt je wel eens geconfronteerd met dingen die je liever niet wilt zijn. Er zijn 2 oplossingen voor. 1 kijk de andere kant op en accepteer het of ga ergens wonen waar je je wel happy voelt. In Brazilië kom ik ook wel dingen tegen die mij raken maar daar bouw je in een vrije samenleving een schild voor op.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten