Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/6 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 51

Onderwerp: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Standaard Re: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Deze mensen he..

Wat ik wel superirritant vind is de manier hoe er in de tweede kamer op zo'n aanvallende toon vragen gesteld worden en iemand niet alleen op het matje geroepen wordt, maar bijna letterlijk door het stof moet gaan voor men tevreden is. Ligt aan mij misschien, maar echt een typisch nederlandse manier van iemand ergens op wijzen. Wat heeft het voor zin als de boetes niet worden teruggedraaid..
      Kan het niet op een andere manier afgedwongen worden?

Ik moet echt effe uit de samenleving stappen, effe mn masker verbranden.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten

Hij heeft een voorbeeldfunctie indeed. De voorwaarden, zoals waarschuwen en naar de intentie kijken voor een boete zijn niet altijd nageleefd. De intentie, is die bij elke boete juist vastgelegd? Dat is maar de vraag. De boete wordt niet meegenomen in de vog zegt hij net, maar staat dus nog wel op je strafblad.
      Bizar dat er voor zoiets een boete gegeven wordt.
      Hij noemt net een voorbeeld over het spugen in het gezicht van een handhaver, maar is een zeldzaam voorval basis om daar handhaving en consequenties voor iedereen op aan te passen? Die regels waren er al voordat zulke incidenten zijn gebeurd/opgezocht(als die zich uberhaupt hebben voorgedaan).

Ik vond het net wel erg dat ie moest huilen toen hij spijt betuigde en terug dacht aan wat een hele mooie dag in zijn leven moest zijn.
      Is ook sneu en jammer voor hem en zijn ega. Zijzelf zullen wel het meest van iedereen wensen dat ze beter hadden opgepast.
      Maar ja, zij hebben deze situatie veroorzaakt en rechtsongelijkheid is in ieder geval onaanvaardbaar.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Is ook sneu en jammer voor hem en zijn ega. Zijzelf zullen wel het meest van iedereen wensen dat ze beter hadden opgepast.
      Maar ja, zij hebben deze situatie veroorzaakt en rechtsongelijkheid is in ieder geval onaanvaardbaar.
      Bewijst maar weer hoe men van bovenaf naar de samenleving kijkt en regels maakt die niet goed toepasbaar zijn in de samenleving, of de burger/samenleving niet dienen in de praktijk al zegt men dat dat de bedoeling was, of disproportioneel zijn. Eerst waren het aso's, het plebs...nu is hij het zelf en dan moet er begrip zijn.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”

Highly Special Person

19-06-2004

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Nee, dat is lullig. Volgens mij mag ik van Eric wel een mening over Grapjesmaus hebben.

Maar even serieus. De grap is dat ik a.s. weekend ook een soort van meeting heb in het kader van het concept trouwen. En ik heb normaal overal schijt aan, maar die regel van 6 personen en afstand houden kwam me juist goed uit: weinig mensen, niet te dichtbij komen, vreten en wegwezen. Mar nu die kale knikker dit zo heeft gedaan, gaat mijn moeder denken dat ze de hele wereld kan uitnodigen. Nóg meer mensen die tegen me praten!

Dus ik ben hiervan de dupe!! Kutmaus! Ik zeg: guillotine! Ik wil maximaal 6 personen en anderhallef meter!

Nog serieuzer: fouten maken is menselijk. Maar de arrogantie en hoogmoed om eerst keihard te liegen ipv keihard door het stof te gaan als volksvertegenwoordiger is wel een beetje de modus operandi van kabinetsleden. Daar moet een keer een eind aan worden gemaakt. De gemiddelde vvd'er herkent deze werkwijze overduidelijk, ze doen niet anders in hun dagelijks leven, zodat de toekomst van kleine Joris en Anne gewaarborgd blijft. Dat is dan ook waarom de VVD ook de volgende verkiezingen gaat winnen. De partij van de bedriegers, graaiers en leugenaars. Maar ik dacht dat het CDA van de Rentmeesterschap was. Die liegen en bedriegen tot ze betrapt worden. En gaan dan door met liegen en bedriegen tot de storm overwaait. Rentemeesters zijn het.

De Nederlandse politiek is stuk. Ik zeg Sharia invoeren. Hoeven we ook niet te stemmen. O ja, naast TBS, en levenslang ook gelijk de handen afhakken dus. Wel eerst de taakstraf laten doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Even aan Eric vragen.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Intussen, in de Plenaire Vergaderzaal:

Jesse Klaver (GroenLinks): "Voor de meerderheid in dit land heeft deze minister nog steeds gezag. Dat zijn de mensen die zich al aan de regels houden. Bij 5 procent had hij al geen gezag, die geloven in complottheorieën. Maar er is ook een groep die twijfelt of deze regels ertoe doen. Hoe gaat de minister die groep overtuigen?"

Grapperhaus: "Door te hameren op het belang van de coronamaatregelen en te laten zien dat het me ernst is."

Klaver: "De minister heeft legitimatie gegeven aan de groep die zoekt naar argumenten dat de maatregelen overdreven zijn. Die regels heeft de minister met voeten getreden. Die groep, daar zit mijn angt, hoe houden we die binnen boord? Hoe doe je dat?"

Grapperhaus wil niet in herhaling vallen. "Maar toch wel degelijk door te benoemen dat dit niet had moeten gebeuren. En hardop te zeggen dat we een gegrond beleid voeren. En ook door te laten zien dat we bereid zijn om te kijken of het nog zin heeft en hoe het zich ontwikkelt."

Klaver: "Ik zie uw politieke tegenstanders al aan de haal gaan met wat u heeft gedaan. Ik ga het niet doen, maar dit gaat ten koste van de slagvaardigheid van het kabinet. Normaal zou ik dat prachtig vinden, maar dit kunnen we nu in deze crisis niet gebruiken."

Het kwijtschelden van de coronaboetes, zoals veel partijen vragen, zou volgens Grapperhaus "rechtsstatelijk een doodzonde zijn. Dan treed ik in de rechtsgang en dat mag natuurlijk niet."

"Het kan niet zo zijn dat we de boetes die terecht zijn gegeven verscheuren omdat ik het niet goed heb gedaan. Die twee zaken zouden helemaal los van elkaar moeten staan."
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Intussen, elders in Europa:

In het Griekse vluchtelingenkamp Moria op Lesbos is voor het eerst een coronabesmetting vastgesteld. De besmette vluchteling is een veertigjarige man uit Somalië.

De Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi is positief getest op het virus. De 83-jarige Berlusconi blijft de komende tijd in isolatie, maar zegt zijn werkzaamheden als voorman voor politieke partij Forza Italia gewoon voort te zetten vanuit zijn huis.

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Ik heb ook corona gehad, hoef ik nu geen masker meer op?

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Ok ben grapperhausmoe. Effe partchi spelen

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Ik neem mn woorden terug. Ferd krijgt ook een aantekening. Opsoute met die krokodilletranen.

Highly Special Person

19-06-2004

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

2e kamer debatten over dit soort zaken schrappen.

Alle boa's verdienen een strafblad want ze roepen dat ze nu hun werk niet kunnen doen want...

Wedden dat bij alle huwelijken en feestjes er zo aan toe gaat!

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten