Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/6 EersteEerste ... 456 LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 51

Onderwerp: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

Standaard Re: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik heb op 'Nee' gestemd en ik kreeg 'Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge'.

Persoonlijk vind it het een hoop gezeur over een paar foto's van een roddel fotograaf.

Dat de Nederlandse media en politiek de tijd heeft zich daar druk over te maken geeft aan dat er eigenlijk geen echte problemen zijn.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

Standaard Re: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten
      Het is je al honderd keer uitgelegd wat er met "het westen" wordt bedoeld.
      De definitie van 'het Westen' is afhankelijk van de context en kritiek. Bovendien, over het algemeen generaliserend en nauwelijks serieus te nemen.

Wilders en Baudet kunnen dan volgens jouw redenering ook hun biezen gaan pakken, zo werkt het niet om weg te lopen bij onenigheden.
      Van mij mogen ze morgen nog verhuizen.

Er is in mijn perceptie een verschil tussen weg lopen bij onenigheid en vertrekken van een plek waarvan je aangeeft dat er weinig of niets deugt. Als iemand dood ongelukkig is in Nederland en een gruwlijke hekel aan een merderheid (of op z'n minst flinke minderheid) van de medebewoners ten toon spreidt dan is het volgens mij of zeer masochistis om te blijven, of eigenlijk is het toch zo slecht nog niet.

We mogen in Nederland kritiek leveren ongeacht afkomst.
      Daarin heb je gelijk; we mogen ook een ieder adviseren te vetrekken ongeacht afkomst van de adviseur en geadviseerde.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chira Kyra Bekijk Berichten

We mogen in Nederland kritiek leveren ongeacht afkomst.
      Dat heb ik ook gezegd in het commentaar wat jij quote:

"Voor de rest hebben migranten die legaal in Nederland wonen dezelfde rechten als alle Nederlanders, dus mogen deze hun mening uiten, de politiek beïnvloeden, stemmen"

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Behoor jij dus tot de "domme meerderheid" haha... Nee, grapje. Die boete vond ik sowieso al niks. Wat er op de bruiloft is gebeurd vind ik niet schokkend. Maar als hij vanwege de voorbeeldfunctie toch af moet treden vind ik dat wel logisch weer. Echter als je het mij zou vragen haal ik mijn schouders er over op. Iedereen mag fouten maken, dus ook een minister. Maar goed, de meeste stemmen gelden. Als hij eventueel weg moet heeft ie zo weer een leuk baantje, want zo gaat dat.
      Op zich was het probleem niet zo zeer de bruiloft. Iedereen gaat wel eens in de fout. Probleem is dat hij eerst een filmpje maakt dat je afstand moet houden en daarbest harde woorden in gebruikte. En daarna zelf het niet doet.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid (CDA) komt vrijdag aan op het Binnenhof. © ANP

Grapperhaus: Bruiloftsblunder heeft ‘niets te maken’ met lagere coronastraf

Dat minister Ferd Grapperhaus (Justitie) gaat regelen dat een coronaboete niet meer voor een strafblad zorgt, heeft volgens hem niets te maken met de coronablunder op zijn eigen huwelijk. Ook premier Rutte ontkent dat de misstap van Grapperhaus tot lagere straffen leidt.

Peter Winterman 04-09-20, 18:11

Het debat heeft zich helemaal los van mij ontwikkeld
      Ferd Grapperhaus

Afgelopen woensdag moest minister Grapperhaus diep door het stof in het debat over de coronacrisis. Geëmotioneerd zei hij spijt te hebben van de misser op zijn eigen bruiloft, waarbij hij en zijn gasten zich overduidelijk niet aan de coronaregels hadden gehouden. Zo overtrad Grapperhaus meermaals de 1,5 meterregel en knuffelde hij met zijn schoonmoeder.

Tijdens het verhitte Kamerdebat beloofde Grapperhaus dat hij de hoogte van de coronastraffen in Nederland tegen het licht gaat houden. Op verzoek van de hele Tweede Kamer wil hij regelen dat een coronaboete niet meer leidt tot een strafblad. Ook gaat hij de boete mogelijk verlagen van 390 euro naar minder dan 100 euro.

Grapperhaus zegt nu dat zijn eigen misstap niets te maken heeft met zijn toezeggingen aan de Tweede Kamer. ,,Het debat heeft zich helemaal los van mij ontwikkeld’’, zegt de minister. ,,De Kamer vond al maanden dat er iets moest gebeuren met de zwaarte van de coronaboetes.’’ Afgelopen mei eiste het parlement in een motie dat er geen strafblad zou volgen op een coronaboete, maar daar deed Grapperhaus toen niks mee.

Ook premier Rutte stelt nu dat een verlaging van de coronaboetes losstaat van de rel rond Grapperhaus. ,,Dit is een verband dat er niet is’’, aldus Rutte op zijn wekelijkse persconferentie. ,,Er is al langer een discussie gaande over de vraag hoe je moet omgaan met mensen die zich niet expres, door wat voor omstandigheden dan ook, niet aan de 1,5 meterregel houden.’’

Terugwerkende kracht

Overigens is Grapperhaus niet van plan om met terugwerkende kracht coronaboetes van het strafblad af te halen. ,,Dat is niet waar de Tweede Kamer in aangenomen moties om heeft gevraagd’’, zegt hij. Mocht een meerderheid in het parlement toch nog willen dat oude coronaboetes van het strafblad worden geschrapt, dan wil de minister daar wel naar kijken, zo zegt hij.

https://www.ad.nl/politiek/grapperha...traf~a7832cd6/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

wat juist hypocriet is, is de los angeles traantjes pikken in de politiek -cursus gehannes die menigeen politicus heeft gekregen. vocht in holy hout is slecht voor het milieu.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      wat juist hypocriet is, is de los angeles traantjes pikken in de politiek -cursus gehannes die menigeen politicus heeft gekregen. vocht in holy hout is slecht voor het milieu.

Analyse Huilende politici

Hoe tranen in de politiek verwarrend werken: ‘Huilende mensen worden als aardiger gezien’

Minister Grapperhaus raakte geëmotioneerd tijdens het Kamerdebat van woensdag. Hoe oprecht zijn tranen in de politiek? ‘Als er een kans is dat mensen erdoorheen kijken, is het een groot risico om huilen te veinzen.’

Ariejan Korteweg
      3 september 2020, 19:48

Minister Grapperhaus heeft het woensdagavond moeilijk tijdens het coronadebat in de Tweede Kamer, waarin zijn huwelijksfeest ter sprake komt waarop onvoldoende afstand is gehouden. Beeld Jiri Büller / de Volkskrant‘

Tranen zijn bijna altijd bedoeld om contact te maken’, zegt Ad Vingerhoets, die als hoogleraar emoties en welbevinden aan de Universiteit van Tilburg van het onderzoeken van tranen zijn levenswerk maakte. ‘Huilen is een signaal van machteloosheid.’

De tranen van minister Ferdinand Grapperhaus, woensdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over zijn huwelijksfeest, zijn daarop wat hem betreft geen uitzondering. ‘De emoties die daarbij horen, zijn schuld en schaamte. Bij schaamte wil je je nederig en klein maken, schuld zorgt dat je wilt laten zien niet opnieuw dezelfde fout te zullen maken. In beide gevallen wil je de empathie bevorderen.’

Vingerhoets vermoedt dat Grapperhaus daarin geslaagd is. ‘Tranen worden gezien als een symbool van eerlijkheid, oprechtheid’, zegt hij. Of dat terecht is, is onderwerp van een vervolgonderzoek waaraan hij werkt. Voorlopige conclusie: mensen die sneller huilen, beschouwen zichzelf als geneigd tot sociaal gedrag.

De politiek is een metier waarin veel emoties niet zijn wat ze lijken. Woede, verontwaardiging, teleurstelling, verbazing, plezier – het kan allemaal gespeeld zijn; de politicus die dagelijks het hele scala aan emoties zou moeten doorstaan waaraan hij of zij in debatten uiting geeft, eindigt als een emotioneel wrak.

Met diep verdriet ligt dat anders. Zichtbare tranen roepen in de politiek verwarring op, juist omdat het lastig is de oprechtheid ervan in twijfel te trekken, alsof dan de mens achter de politicus tevoorschijn komt. Thierry Baudet van Forum voor Democratie was (in 2019) daarnaar op zoek toen hij premier en VVD-leider Mark Rutte in een tv-debat vroeg wanneer die voor het laatst gehuild had.

In de 18de eeuw vloeiden de tranen volop, vertelt Vingerhoets. Goethe, Voltaire en Rousseau waren grote huilers. Geleidelijk droogde de stroom op. Tot in de jaren vijftig was het in Nederland not done publiekelijk te huilen. De eerste politicus die dat volgens Vingerhoets doorbrak was Hans Wiegel (1981). Wiegel, wiens vrouw kort tevoren was overleden, kreeg als VVD-lijsttrekker bij tv-journalist Jaap van Meekren vanuit het publiek de vraag voorgelegd waarom er voor weduwnaars geen goede pensioenvoorziening was. PvdA-leider Joop den Uyl wilde troosten, Van Meekren schijnt zo te zijn geschrokken van de reactie dat hij ontslag overwoog.

Hans Wiegel, fractieleider en lijsttrekker van de VVD, barst in 1981 in huilen uit tijdens een live-programma. Hij had kort tevoren zijn vrouw Pien verloren bij een autoongeluk en kreeg een vraag over weduwnaarspensioenen. PvdA-fractieleider en lijsttrekker Joop Den Uyl probeert hem te troosten.Beeld Bert Verhoeff

Vele politici zijn Wiegel gevolgd. Minister Jan Pronk huilde (1992) toen hij op tv vertelde over de gruwelen van de burgeroorlog in Somalië. Elske ter Veld (1993) moest huilen toen ze over haar aftreden als staatssecretaris werd ondervraagd. Ze werd afgevoerd alsof ze plotseling patiënt was geworden, maar keek met een zekere voldoening terug op haar tranen. ‘Ik vond het terecht mijn emoties te tonen.’ PvdA’er Karin Adelmund (1995) verliet hals over kop de Tweede Kamer omdat ze het niet droog hield bij een debat over de herkeuring van WAO’ers, SP-voorzitter en oud-partijleider Jan Marijnissen (2010) kreeg vochtige ogen toen Agnes Kant bekendmaakte dat ze opstapte als fractievoorzitter, Maxime Verhagen was tot tranen toe geroerd op het CDA-partijcongres in Arnhem(2010). De voorbeelden zijn legio.

Politici ontkennen vaak hun huilpartij. Zo bezwoer Kamervoorzitter Anouschka van Miltenburg (2013) dat er geen tranen waren gevloeid toen ze na een harde aanvaring met CDA-fractieleider Sybrand Buma hals over kop de Kamer verliet. ‘Ik schoot niet vol’, zei ze later. ‘Ik was alleen heel erg boos.’ Die vluchtroute was niet weggelegd voor Halbe Zijlstra (2018) toen hij vanwege de datsja-affaire moest aftreden als minister van Buitenlandse Zaken. ‘Ik had dat niet moeten doen’, zei hij met trillende stem, waarop Rutte de hand op zijn arm legde. CDA’er Pieter Omtzigt brak toen hem onlangs in een lijsttrekkersdebat werd gevraagd hoe hij het vond om zo vaak weg te zijn van zijn gezin.

Staatssecretaris Elske ter Veld moet in 1993 een traantje laten bij haar afscheid. Beeld ANP

‘Huilen is normaler geworden’, zegt Vingerhoets. ‘Dat komt ook door emo-tv, door prinses Máxima die op haar huwelijk huilde, door sporters. Dat maakt het eenvoudiger.’ We huilen bij voorkeur thuis, tussen zeven en tien uur ’s avonds, bij onze partner of moeder, wijst zijn onderzoek uit. Publiekelijk huilen zoals Grapperhaus doen we niet graag. Al kan het volgens Vingerhoets een gunstig effect hebben. ‘Het matigt de agressie. Huilende mensen worden als aardiger gezien.’

Iets dergelijks was ook na de tranen van Grapperhaus te bespeuren. Kamerleden waren even in verwarring: gaan in die tranen oprechte spijt en berouw schuil? ‘Het is moeilijk krokodillentranen te herkennen’, zegt Vingerhoets. ‘Maar als er een kans is dat mensen erdoorheen kijken, is het een groot risico huilen te veinzen.’ Misschien waren het de tranen die de minister hielpen een motie van wantrouwen in een motie van afkeuring te veranderen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...zien~bf639ef0/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

ik huil omdat ik het fout heb gedaan, maar ik geef het niet toe door een traantje te pikken, dus mag ik blijven
      analogisch synology.

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Als hij die tranen in scene gezet heeft dan mag hij per direct een ander vak gaan doen. Cause that even touched me and I do not have a heart.
      Hij mag sowieso een ander vak gaan doen bij de wee.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Marokkanen المغاربة ⵎⵓⵔⴰⴽ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Als ik zou huilen omdat wilders mij als Marokkaan wil elimineren dan zegt men : eigen schuld dikke bult.

ik zou meer respect hebben voor iemand die juist gaat lachen om zijn eigen fout en zeggen : het is gegaan zoals het gegaan is omdat ik een mens ben en nu niet huilen als ik ga opstappen.
      Boil the water and the scum will rise to the top
      ⴰⵎⴰⵣⵉⵖ wise saying.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten