Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 51

Onderwerp: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Ook coalitiepartijen willen strafblad na coronaboete van tafel

In navolging van de oppositiepartijen vragen nu ook drie coalitiepartijen - ChristenUnie, D66 en de VVD - het kabinet om te kijken naar de coronaboetes en het strafblad dat daarvan het gevolg kan zijn. Fractievoorzitter Gert-Jan Segers (ChristenUnie) vindt een strafblad „een hele forse maatregel” en vraagt het kabinet dit te „heroverwegen”. Rob Jetten (D66) vindt dat boetes alleen „het sluitstuk moeten zijn bij grove schending van de regels”.

Als het kabinet meegaat in de wens van de Kamer meer coulance te tonen voor coronaovertreders kan dit de positie van minister Grapperhaus misschien redden. GroenLinks-leider Jesse Klaver zegt dat de gang van zaken op Grapperhaus’ huwelijk vraagt om aanpassing van het coronabeleid. „Als het kabinet daartoe niet bereid is, hebben we een groot probleem.”

Net als het CDA willen D66 en de VVD van Grapperhaus weten hoe hij denkt zijn gezag als minister te kunnen herstellen. VVD-fractieleider Klaas Dijkhoff noemt de beelden van Grapperhaus’ huwelijk „pijnlijk” en „een domper als je in de zorg werkt”. Op een vraag van PVV-leider Wilders of Dijkhoff nog voldoende vertrouwen heeft in Grapperhaus antwoordde hij met „ja”.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/01...ember-a4010560

Wat is dit voor bullshit? Wet is wet!

Nu Grapperhaus de wet heeft overtreden willen politici dat het strafblad dat het gevolg kan zijn van de Coronaboete van tafel geveegd wordt.

Dat is de omgekeerde wereld.

Strafbladen van anderen van tafel vegen om te voorkomen dat de minister die zelf de wet heeft overtreden een strafblad kan krijgen.

De minister moet gewoon zoals iedereen behandeld worden en ook ''vervolgd'' worden.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

.
      Precies. Hij en zijn gasten moeten alsnog die boete krijgen.

(Op nvdd plaats ik net dat de eurocommissaris voor handel wel is afgetreden omdat hij coronaregels overtrad - en dat bekend werd).
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Standaard Re: Schrappen strafblad voor coronaboete omdat Grapperhaus ook strafbaar is, is hypocriete politiek

Hij heeft een voorbeeldfunctie indeed. De voorwaarden, zoals waarschuwen en naar de intentie kijken voor een boete zijn niet altijd nageleefd. De intentie, is die bij elke boete juist vastgelegd? Dat is maar de vraag. De boete wordt niet meegenomen in de vog zegt hij net, maar staat dus nog wel op je strafblad.
      Bizar dat er voor zoiets een boete gegeven wordt.
      Hij noemt net een voorbeeld over het spugen in het gezicht van een handhaver, maar is een zeldzaam voorval basis om daar handhaving en consequenties voor iedereen op aan te passen? Die regels waren er al voordat zulke incidenten zijn gebeurd/opgezocht(als die zich uberhaupt hebben voorgedaan).

Ik vond het net wel erg dat ie moest huilen toen hij spijt betuigde en terug dacht aan wat een hele mooie dag in zijn leven moest zijn.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Zeer hypocriet inderdaad. Ik weet niet waar die Jetten en Klaver met hun hoofd zitten, maar je past geen wet aan aan een misstap van een hoge pief. Daarmee zeg je nóg nadrukkelijker: jullie gepeupel moeten naar ons luisteren. Ik dacht dat het volksvertegenwoordigers waren.

Grapperwaus moet de doodstraf krijgen. En TBS en levenslang en, waarom ook niet, een taakstraf. Dat is extreem? Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat die kindpolitici willen.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Komt daarbij dat ie als minister heeft gelogen en/of informatie heeft achtergehouden.

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Ik bedenk me opeens: mogen wij Marokkanen en moslims eigenlijk wel een mening hebben over deze kwestie. Ik bedoel: we zijn maar te gast hier enzo.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik bedenk me opeens: mogen wij Marokkanen en moslims eigenlijk wel een mening hebben over deze kwestie. Ik bedoel: we zijn maar te gast hier enzo.

Even aan Eric vragen.

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Wilders die zo resoluut riep dat we niet streng genoeg kunnen zijn met de lockdown zegt nu dat hij vindt dat we een minder groot coronaprobleem hebben dan we denken. Like make up your mind.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”

Highly Special Person

19-06-2004

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Maar ik heb de nederlandse nationaliteit niet eens. Moet ik nu veel van mn posts weghalen?

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Grapperhaus steelt onze shine, was al die aandacht net gewend geraakt.

Highly Special Person

19-06-2004

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten