Mag minister van justitie F. Grapperhaus aanblijven?
  • Bekijk Poll Resultaten: Mag minister van justitie F. Grapperhaus aanblijven?

Stemmers
    7. Je mag niet op deze poll stemmen
    • ja, hij mag aanblijven

1 14,29%
    • nee, hij moet aftreden

0 0%
    • ja, ... (vul zelf aan in post)

1 14,29%
    • nee, ... (vul zelf aan in post)

0 0%
    • ja, en hij, ega en hun gasten moeten bekeurd worden

2 28,57%
    • ja, en de boetes moeten vervallen

1 14,29%
    • nee, en hij, ega en hun gasten moeten bekeurd worden

1 14,29%
    • nee, en de boetes moeten vervallen

1 14,29%
    • ja, en hij moet tonen dat hij wijzer is geworden en goede daden doen

2 28,57%
    Dit is een Meerkeuze Poll
    + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Mag minister van justitie F. Grapperhaus aanblijven?

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Thumbs up Mag minister van justitie F. Grapperhaus aanblijven?

.
      Even wat opties bedenken ...

ja, hij mag aanblijven

nee, hij moet aftreden

'misschien'? nee, onzinantwoord

ja, ... (vul zelf aan)

nee, ... (vul zelf aan)

ja, maar hij, zijn ega en hun gasten moeten bekeurd worden

nee, hij moet aftreden en hij, zijn ega en hun gasten moeten bekeurd worden

ja, maar dan moeten wel de boetes vervallen

nee, en de boetes moeten vervallen

Als je heel snel bent kun je nog een optie voorstellen voor ik de poll plaats.

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473539

Standaard Re: Mag minister van justitie F. Grapperhaus aanblijven?

Heb gestemd voor aanblijven maar dan wel goede daden gaan verrichten.

Was even een lastige want anderzijds had ik ook aanblijven maar dan een aantekening op het strafblad. Uiteindelijk gekozen voor goede daden, want ik denk dat we daar meer mee opschieten dan die aantekening op het strafblad.

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Ja, maar alleen als hij mijn duimdikke strafblad op iemand anders zijn naam zet enof het mysterieus doet verdwijnen. Op zijn departement weten ze wel hoe.

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Shit, net te laat zie ik. Daar gaat mijn kans op een schone lei.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ja, maar alleen als hij mijn duimdikke strafblad op iemand anders zijn naam zet enof het mysterieus doet verdwijnen. Op zijn departement weten ze wel hoe.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Shit, net te laat zie ik. Daar gaat mijn kans op een schone lei.
      Nee, niet te laat, Dit is optie 3 met jouw eigen persoonlijke aanvulling. Je moet hem dan nog wel even aanvinken in de poll, anders kun je die schone lei inderdaad op je buik schrijven.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten

Heb gestemd voor aanblijven maar dan wel goede daden gaan verrichten.

Was even een lastige want anderzijds had ik ook aanblijven maar dan een aantekening op het strafblad. Uiteindelijk gekozen voor goede daden, want ik denk dat we daar meer mee opschieten dan die aantekening op het strafblad.
      Ik ook. Als veel prikkers vinden dat hij goede daden moet doen kunnen we misschien een petitie bij hem indienen.

Het is een meerkeuzepoll, maar je kan maar een keer kiezen. Ik wilde ook nog kiezen dat ze allen die boete moeten betalen, maar dat kan niet meer.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Hij moet aftreden, want straft de nornale burger voor iets waar hij zelf begrip voor vraagt als het om zijn persoon gaat. Dus niet geloofwaardig noch rechtvaardig gezien zijn strenge woorden en beleid vóór het huwelijk. En zeker omdat hij nu opeens spreekt over het overwegen of het boetesysteem wel juist is.
      Geen boete, want daarmee bevestig je dat de rest vd mensen ook terecht een boete hebben gehad, terwijl wat mij betreft een boete in eerste instantie de verkeerde manier om hand te haven is.

Het feit dat burgers beschermd moeten worden op zo'n drastische en ingrijpende manier zoals lockdowns is op zich al heftig voor de hele samenleving. Je kunt het alleen niet vergelijken met willens en wetens riskeren dat je anderen in gevaar brengt zoals je dat bijv in het verkeer hebt. Als je er als familie of vrienden voor kiest om onderling dat risico te nemen (al zie ik niet in hoe een knuffel of een hand schudden risico kan brengen, gezien het geen beestje is wat over je gezicht kan lopen zoals bacteriën dat kunnen en je zou er een bepaalde load van in moeten ademen wil het iets doen, tenzij je in iemands gezicht hoest), dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Wil je daar een slaatje uit slaan door achteraf te beboeten dan voorkom je echt niet dat die mensen het niet nog een keer doen, want die zijn toch zo eigenwijs om ht in eerste instantie te hebben gedaan en dus vast ook weer gaan doen.
      Je kunt overal covid vatten, we gaan alweer naar de supermarkt etc. Dat zijn ook ruimtes vol mensen waar iemand maar hoeft te hoesten en je kan besmet raken. Zo goed is de ventilatie nou ook weer niet. Grapperhaus stond trouwens buiten met zn groepje mensen, genoeg ventilatie.

Stel je eens voor dat anti-vaxers beboet worden omdAt de rest vd samenleving meer risico loopt als niet iedereen gevaccineerd is..
      Dus geen boetes, maar wat dan wel...meer testen na bijeenkomsten en de sneltesten beschikbaar stellen voor elke burger zoals ze dat in engeland hebben gedaan via de overheid. En ook misschien iets met quarantaine zoals ze dat nu al hebben voor terugkerende vakantiegangers.
      Veiligheid kan je ook op een andere manier bewerkstelligen dan alleen beboeten. Bovendien is dit zelfs na een aantal maanden nog steeds een nieuwe situatie voor iedereen. We zijn geen china waar kinderen van jongs af aan leren om op een bijna militaire manier zich snel aan te passen aan alles en alle regels die hen opgedragen worden. Ik generaliseer, but you catch my drift.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Oh ik moet weer een lange tekst schrijven hoor. Pfff
      Ik hoop dat niemand het leest
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten

ja, hij mag aanblijven

ja, ... (vul zelf aan)
      Ja hij mag aanblijven.

Wat mij betreft mag hij wel een boete krijgen als dit de sanctie is die hoort bij de gemaakte overtreding.

Voor mij maakt het beroep wat iemand heeft een overtreding niet anders. Of iemand nu boekhouder, boer, politieagent, minister, dominee of rechter is, dat mag geen verschil uitmaken voor de sanctie op een overtreding. Een rechter die dronken achter het stuur zit, overtreedt de wet op dezelfde manier als een boer die dronken achter het stuur kruipt. Als een boer zijn baan daardoor niet kwijtraakt, hoort een rechter zijn baan ook niet kwijt te raken. Zo dus ook met een minister die een wet overtreedt. Die hoeft niet op te stappen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ja hij mag aanblijven.

Wat mij betreft mag hij wel een boete krijgen als dit de sanctie is die hoort bij de gemaakte overtreding.

Voor mij maakt het beroep wat iemand heeft een overtreding niet anders. Of iemand nu boekhouder, boer, politieagent, minister, dominee of rechter is, dat mag geen verschil uitmaken voor de sanctie op een overtreding. Een rechter die dronken achter het stuur zit, overtreedt de wet op dezelfde manier als een boer die dronken achter het stuur kruipt. Als een boer zijn baan daardoor niet kwijtraakt, hoort een rechter zijn baan ook niet kwijt te raken. Zo dus ook met een minister die een wet overtreedt. Die hoeft niet op te stappen.
      En het stikt van de boeren die wegens dronkenschap achter het stuur die hun baan zijn kwijtgeraakt.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten