rechtspraak van Walou
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: rechtspraak van Walou

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Standaard rechtspraak van Walou

Het gerechtshof in Den Haag heeft Geert Wilders vrijdag schuldig bevonden aan groepsbelediging vanwege zijn uitspraken over "minder Marokkanen", maar vrijgesproken van het aanzetten tot haat en discriminatie. Hem wordt geen verdere straf opgelegd. Er zijn geen aanwijzingen dat politieke bemoeienis heeft geleid tot de vervolging van de PVV-voorman
      nu.nl

____

Tazz 3la 7okm!
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 08-09-20 om 01:31.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

Standaard Re: rechtspraak van Walou

een mooi staaltje wilders zit in onze eigen vijver te vissen -uitspraak. compleet ongeloofwaardig dit zooitje hypocrieten. marokkanen worden al sinds jaar en dag beledigd door dezelfde zooitje ongeregeldheden dat zich overheid noemt.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

5 september 2020 Laatste update 16:12

Han van der Horst

Historicus

Wilders is de Grapperhaus van het racisme

Omdat hij beter dan Jan Lul van de Hogebomen zijn woorden in daden om kan zetten, krijgt hij géén straf, de gemiddelde burger juist wel

cc-foto: Kai Schwerdt

Geert Wilders heeft geluk gehad. Hij is slechts voor groepsbelediging veroordeeld en niet voor het aanzetten tot haat of discriminatie. Dit heeft op de sociale media bevreemding gewekt. Verscheidene twitterati schreven: “Wilt U meer of minder joden? Minder, minder, minder. Dan gaan we dat regelen”. Daarmee scherpten zij de impact van het gesprokene aan.

De rechter zag er echter weinig kwaads in. Het gebeuren vond weliswaar plaats in een goed voorbereide partijbijeenkomst, waarbij ook de gewenste reactie van het publiek zorgvuldig was gepland maar dat telde niet. Wilders bedoelde het immers niet letterlijk. Kennelijk zou in de visie van het hof slechts sprake van discriminatie kunnen zijn als bij wijze van spreken in het naburige Centraal Station al goederentreinen onder stoom stonden om de Marokkanen af te voeren naar de veerboot bij La Linea.

In 2019 vielen er in Nederland 47 veroordelingen wegens discriminatie. Veertig procent daarvan betrof voetbalsupporters van wie toch ook niet voetstoots mocht worden aangenomen dat zij onmiddellijk de daad bij het woord wilden voegen. Sportliefhebbers lopen in meerderheid een strafblad op wegens uitingen van antisemitisme of haat jegens zwarten. De meeste daders zijn, aldus Republiek Allochtonië “personen van Westerse afkomst”, die door het Openbaar Ministerie tot vorig jaar nog werden omschreven als “blanke particulieren”, wat eigenlijk een veel leukere uitdrukking is.

Je hebt dus in Nederland blanke particulieren en bijzondere blanke particulieren. Wilders behoort tot de laatste categorie. Hij komt weg met uitdrukkingen en leuzen die een ander een justitiële douw bezorgen. Hij mag immers een partijbijeenkomst houden in een café waarin hij zijn aanhangers belooft voor minder Marokkanen te zorgen. Hij kondigt derhalve aan daarvoor te zullen strijden. Hij impliceert dat hij aanhangers gaat werven om dit doel te bereiken. Hij treft voorbereidingen voor een Nederland waarin burgers van Marokkaanse afkomst niet meer welkom zijn.

Wilders gaat, in tegenstelling tot opgewonden en dronken voetbalfans, vrijuit. Want een Kamerlid moet dat mogen. Voor een politicus gelden andere regels dan voor het vulgus. Omdat hij beter dan Jan Lul van de Hogebomen zijn woorden in daden om kan zetten, krijgt hij géén straf en Jan Lul voornoemd juist wel.

Wilders is de Grapperhaus van het racisme. Voor hem gelden andere regels dan voor de gemiddelde burger. Als senior gebruiker van het Binnenhof zal hij dat wel heel normaal vinden.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/wild...an-het-racisme
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

De rechters hebben in al hun wijsheid besloten om de eerdere veroordeling een klein beetje af te zwakken. De redenen hiervoor zullen vast hout snijden, maar naief van deze rechters is het wel. Ieder weldenkend mens weet dat hier maar één iemand als winnaar kan uitkomen: Wilders. Wilders is een strijder en vooral een slachtoffer. Let maar op: de volgende rechters, in cassatie, gaan hem op alle punten keihard veroordelen. Want ze weten dan hopelijk ook, dat Wilders zelfs bij een volledige vrijspraak nog steeds in beroep zal gaan. Nota bene bij het Europees Hof, welke, als het aan hem ligt nog liever vandaag als morgen ontbonden wordt. Wilders snapt het spelletje. Nu de rechtere nog. De man geniet van zijn rol als vervolgde.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Wilders is een strijder en vooral een slachtoffer. Let maar op: de volgende rechters, in cassatie, gaan hem op alle punten keihard veroordelen. Want ze weten dan hopelijk ook, dat Wilders zelfs bij een volledige vrijspraak nog steeds in beroep zal gaan. Nota bene bij het Europees Hof, welke, als het aan hem ligt nog liever vandaag als morgen ontbonden wordt. Wilders snapt het spelletje. Nu de rechtere nog. De man geniet van zijn rol als vervolgde.
      Hij zal een veroordeling door het Europese Hof als zijn ultieme 'moment suprême' beschouwen. Hij zal juichent roepen: Zie je wel - ik heb het altijd al gezegd - een grote ondemocratische en corrupte bende die EU. We motten eruit!!!! Zijn volgelingen zullen hem volop gelijk geven en het zal handtekeningen regenen als regendruppels in een stortbui voor een nieuw referendum om die onzalige EU te verlaten. Heilig verklaren zullen ze hem.
      Er breken dan nog mooie dagen aan voor Don Quichotte van de PVV.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Juist ja. Het is dat er kennelijk mensen zijn die aan deze flutzaak gewicht willen geven, maar als ze hem écht willen straffen dan stellen ze hem in zijn gelijk. Maar misschien is het inderdaad een belangrijke zaak en mis ik onbewust bewust het grotere plaatje. Of misschien omdat ik niet bang ben en denk: zet me maar op de trein als je durft. Iedereen weet dat ik houd van het treinleven. Gratis treinreis. Prima. En op het eindstation gaan we wel zien wie er leeft om het na te vertellen. Voor mij als Marokkaan hoeft dit allemaal niet. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat Wilders nooit ook maar in de buurt kan komen van bijvoorbeeld een Hitler; ik heb zelfs soms te doen met hem en bezorgt hij me nu en dan inwendig gegrinnik. Ik denk wel, dat hij de nieuwe Hitler zou willen worden als hij dat kon. Maar dat neem ik hem niet kwalijk: als ik de talenten en charisma van Hitler had gehad dan was ik zelf ook Hitler geworden. Nu doe ik stoer op maroc.nl. Hitler zou nooit stoer doen op maroc.nl denk ik.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Ik denk niet dat Wilders naar de EVRM hof zal gaan. Daar zullen ze korte metten maken met de zachtgekookte uitspraken van de Nederlandse rechter, denk ik.

Het Europees mensenrechtenhof heeft al eerder andere racisten voor minder veroordeeld.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Grotere eigenpijpers en grotere opportunisten dan Wilders vind je haast niet. Die gaat net zo lang de verongelijkte vervolgde uithangen tot men in alle kerken Jezus aan de nagels vervangt met zijn bolle kop en peroxidehaar.

In cassatie krijgt hij helaas alle denkbare zweepslagen en zullen ze niet mild voor hem zijn. Maar zoals gezegd, ook bij volledige vrijspraak zal die man nog als verdachte willen worden behandeld.

Hij gaat dit net zo lang uitmelken, tot hij de grootste wordt. En anders begint hij opnieuw en doet hij er zelfs een schepje moslimhaat bovenop. Die man is simpel. Net als de meeste van zijn volgelingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik denk niet dat Wilders naar de EVRM hof zal gaan. Daar zullen ze korte metten maken met de zachtgekookte uitspraken van de Nederlandse rechter, denk ik.

Het Europees mensenrechtenhof heeft al eerder andere racisten voor minder veroordeeld.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Voor minder? Maar uiteindelijk kunnen zijn tegenstanders hem alsnog bij het EVRM aanklagen - indien hij hier in laatste instantie wordt vrijgesproken. En dan is de kans dat hij daar veroordeeld wordt niet gering.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

De ernst van het feit en de bijzondere persoonlijke omstandigheden (zoals de omstandigheid dat Wilders zelf al jaren een hoge prijs betaalt voor het uitdragen van zijn mening) maken dat het hof oordeelt dat met strafoplegging geen doel meer wordt gediend.
      Dat betekent dat hij de uitspraken vaker mag doen gezien de omstandigheden, misschien mede daardoor, hetzelfde zullen blijven.
      Na de zitting zei hij ook dat hij uitspraken zal blijven doen.

Waarom wordt dit dan niet als doel opgegeven? :

Voorkomen van herhaling

Straf moet voorkomen dat de dader nog een keer in de fout gaat. Welke straf dat doel het beste dient, hangt af van de persoonlijke omstandigheden van de dader. Soms zal de rechter voor de zwaarst mogelijke straf kiezen, soms kan hij besluiten dat een voorwaardelijke straf beter helpt om herhaling te voorkomen. Daar kan de rechter voorwaarden aan verbinden, zoals afkicken van drugs of meewerken aan begeleiding door de reclassering.
      Waarmee dus nu ook anderen ongelijk behandeld zullen worden als ze hetzelfde plegen gezien er weinig mensen zulke omstandigheden hebben zoals Wilders die heeft.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten