Wat is niets? Bestaat er wel een niets? Wat weet de wetenschap?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/4 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: Wat is niets? Bestaat er wel een niets? Wat weet de wetenschap?

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Wat is niets? Bestaat er wel een niets? Wat weet de wetenschap?

'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Stille wateren 7eloua's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Standaard Re: Wat is niets? Bestaat er wel een niets? Wat weet de wetenschap?

Is dit een video waarin hij uitlegt hoe materie ook in een vacuüm kan ontstaan en verdwijnen?
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”
      — Jane Austen, Sense and Sensibility

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7eloua Bekijk Berichten
      Is dit een video waarin hij uitlegt hoe materie ook in een vacuüm kan ontstaan en verdwijnen?
      Ja dat klopt maar ipv materie heeft hij het over energie.

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

'Het niets is geen mysterie meer'
      De Amerikaanse fysicus Lawrence Krauss schreef een boek over de vraag waarom er iets is in plaats van niets. De wetten van de natuur schrijven voor dat het niets voortdurend iets voortbrengt en dat dit iets kan uitgroeien tot een heelal. 'Het niets is alleen veel ingewikkelder dan we dachten.'

Maar u begint er zelf mee. Met uw vraag waarom er iets is in plaats van niets.
      "Ja, dat is waar. Maar iedereen kent hem zo. Eigenlijk beantwoord ik de hoe-vraag. Hoe verklaren we dat er iets is en niet niets? Die vraag heeft de wetenschap van haar mysterie ontdaan. Ze is niet meer interessant. Het is net zo'n vraag geworden als de vraag waarom een bloem rood is in plaats van blauw. We weten het niet tot in de details maar we hebben er een plausibele verklaring voor."

Lawrence Krauss: Universum uit het niets. Waarom er iets is in plaats van niets.

https://www.trouw.nl/nieuws/het-niet....google.com%2F

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

het woord niets is al een understatement. niets bestaat niet. alles is aan mekaar gelinkt. dus ook "niets".

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ja dat klopt maar ipv materie heeft hij het over energie.
      Pretty cool heh, wat denk jij?
      Weet je wat ik nog gekker vind? Dat het observeren in de quantumwereld de deeltjes kan 'beïnvloeden'. Waar de deeltjes misschien in allebei tegengestelde richtingen zouden bewegen/draaien zijn ze bij observatie alleen 1 richting op. Zegt men he..zegt men : p
      Of deeltjes die door je heen stromen like you're invisible.
      Je moet eens kijken naar zijn video over de quantumwereld, zo noem ik het maar, waarin hij een experiment met vogels laat zien. En ergens anders had ik ook iets soortgelijks over koraal gehoord en de signalen die het afgeeft aan dezelfde soorten. Hoe dat werkt weet ik niet, maar het heeft te maken met twee deeltjes die samen ontstaan zijn en bij elkaar horen en altijd dezelfde eigenschappen hebben. Ook als er maar 1 deeltje van eigenschap verandert, zal de ander meeveranderen, op welke afstand ze ook van elkaar gescheiden worden.
      https://www.sciencedaily.com/release...0227055013.htm
      Laatst gewijzigd door 7eloua; 06-09-20 om 03:41.
      “And sometimes I have kept my feelings to myself, because I could find no language to describe them in.”

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Samedi soir..ik ga uit. Ik bedoel, mijn lichtjes in mn hoofd. Zal ik gaan slapen of ben ik in een andere dimensie al aan het slapen..

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Voor mij gaat is de quantum mechanica abracadabra. Als ze het vertellen kan ik het aardig volgen, maar om het na te vertellen en zo kan ik niet.

Anyhow ik ben het met de kern niet eens, althans ik heb vragen.

Ze zeggen dat de kosmos is onstaan als een restant van een big bang in een vacuum. Ik vraag mij af of dat dezelfde vacuum is die ze hier op aarde gebruikt hebben voor hun experiment.

Dat zit zo, is niets hetzelfde als het vacuum die ze hier in onze kosmos kunnen maken? Ik denk namelijk dat voor de big bang er geen dimensies waren. Wij leven in een drie dimensionale wereld. In die drie dimensionale wereld, de ruimte ervan creeren we een vacuum. Binnen die vacuum is er volgens mij wel ruimte. Ik geloof dat voor de big bang er geen ruimte was, dus dan kan die zogenaamde vacuum waaruit de big bang is ontstaan en dus de ruimte is onstaan, niet hetzelfde zijn.

Dus ik zit meer daarmee.

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Wacht even hoor..vacuüm is niet niets hoor.
      Quantumfysics gaat niet echt over het ontstaan van dingen, maar meer over de mogelijkheden van alles wat bestaat. Dat je ergens naartoe zou kunnen lopen en er in verschillende quantumfysische mogelijkheden, waarvan er 1tje werkelijkheid wordt, bepaald wordt of de lijn waarin jij loopt recht was en of je onderweg struikelt etc. Zo ook met het schijnen van een straal licht op een bepaald punt. Al die mogelijke werkelijkheden zouden tegelijk aan de hand kunnen zijn in verschillende dimensies of hoe je het ook wil noemen, maar er is maar 1 uitkomst in onze ovservatie. Zulke zaken.
      3d is voor ons 3d. Ze geven altijd het voorbeeld van pacman die 2d leeft en ook niet kan weten dat wij alles 3d zien.
      Vraagje, waarom geloof jij dat er voor de so called big bang geen ruimte was? Ik heb een vermoeden van wat de reden zou kunnen zijn.
      Laatst gewijzigd door 7eloua; 06-09-20 om 18:26.

Highly Special Person

19-06-2004

Ingeschreven
      Apr 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      491764

Ik moet beter worden in het gebruik van alinea's.

Highly Special Person

19-06-2004

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten