Epistemicide of hoe de westerling alles doet om kennis te doden van anderen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: Epistemicide of hoe de westerling alles doet om kennis te doden van anderen

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Epistemicide of hoe de westerling alles doet om kennis te doden van anderen

In volgend filmpje dat spijtig genoeg in het Frans legt de dame haarfijn uit wat er al een tijd gaande is in het westen en de wereld onder invloed van het westen.
      Er wordt aan geschiedsvervalsing gedaan en kennis die van elders komt wordt afgedaan als niet accuraat of verzwegen.
      Ik kan mezelf als voorbeeld nemen die dit heeft moeten meemaken en ondergaan in de geschiedenisles op school.
      Denk even mee en probeer jullie schooltijd even te herinneren.
      Werd er uitvoerig les gegeven over de rijke Islamitische tijd waar de wetenschappen toen de basis legden voor de meeste zaken nu in het westen?
      Neen! Men sprong van de donkere middeleeuwen naar de verlichting en vergeet men gemakshalve "DE beschaving" tijdens deze Europese donkere Middeleeuwen. Namelijk de islamitische.

Zelfs de code Napoleon was tot voor kort de basis voor de Nederlands wetboek. En de sharia was dan weer de basis voor de code napoleon.

of wat dacht je van afkomst dood te zwijgen van grote mannen uit de europese intelectuele geschiedenis. Wisten jullie dat Alexandre Dumas,
      schrijven van "De drie musketiers" en "De graaf van Montecristo" eigenlijk zwarte roots had?
      Of dat Voltaire in het hoofdstuk "l’Hermite de Zadig" (1748) zich eigenlijk heeft geinspireerd op de Koran (Soerat Al-Kahf).

Interessant onderwerp om te onderzoeken. Alleen zo kan het tij misschien in de toekomst keren voor alle volkeren.

Een ander voorbeeld is de "heksen" die verbrand werden, gewoon omdat ze kennis bezaten die angst aanjoeg aan de heersende klasse/elite.

hier de link:
      https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=zK6hegi_wHE
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Standaard Re: Epistemicide of hoe de westerling alles doet om kennis te doden van anderen

Het euvel met moslims en hun strijd om erkenning van wereldlijke prestaties; die is er niet echt geweest omdat dat inherent onislamitisch is. Bescheidenheid siert de goede moslim. De ander overtuigen voor het bestaan van hun God en aandacht voor het hiernamaals stonden altijd centraal. Ergens is de misschien wel terechte misvatting ontstaan dat wij niet leven voor deze wereld en er dus weinig aan willen bijdragen. Zo valt ook te beredeneren dat het niet raar is dat je soms lijstjes ziet waarin de moslim weinig bijgedragen heeft aan de menselijke prestaties, lijstjes van haters die zo het weinige nut en dus de overbodigheid van de islamitische medemens probeert te betogen. Je kent ze wel: hoeveel joden hebben de Nobelprijs gewonnen, dat soort onzin. Alsof de gastjes die komen met zo'n weinig zeggend lijstje zelf ook maar iets hebben gepresteerd.

Maar dat wil niet zeggen dat sommige kritiek op de islamitische wereld niet terecht is. Ik heb dit altijd al gezegd: wij moslims zijn door onze rotsvaste geloof dat onze God sommige onrecht wel zal rechttrekken, een beetje naief soms, waardoor we het onrecht soms wel lijken te accepteren. Daar waar het in rap tempo goddelooos wordende Westen leeft naar het credo carpe diem, leven wij nog steeds volgens memento mori; de gelovige medemens, en niet alleen de moslims, is occupied door de gedachte te sterven, waardoor hij sterft, terwijl de goddelozen de dag plukken. Neem ze het eens kwalijk.

Het is jammer dat de islamitische wereld geen blok vormt. Dan heb je écht drie machtsblokken in de wereld. Zie bijvoorbeeld Srebrenica. Dat was nooit gebeurd als de islamitische wereld zich als 1 blok manifesteerde. Dit gezegd hebbende, natuurlijk is het Westen veel en veel beter in het verdeel en heers en weten ze dat de islamitische wereld bevolkt wordt door onislamitisch, kapitilastisch en machtsgeil volk. Het zijn net mensen. Dus we kunnen het Westen eigenlijk ook niet alles kwalijk nemen. Het Westen speelt het spelletje simpelweg beter, zowel in de praktijk alswel in de beeldvorming.

Maar zoals ik al als kind heel naief zei: als alle mensen op de wereld goed zijn, dan is de wereld goed.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Standaard Re: Epistemicide of hoe de westerling alles doet om kennis te doden van anderen

Trouwens. Samir van 90210: doe eens effe dat youtubefilmpje vertalen. Schiet niet op zo met die erkenning. Tenzij het weer slachtofferrolpraat is, wat de titel een beetje verraadt. Laat maar zitten. Het wordt eens tijd dat moslims gewoon laten zien hoe het moet ipv zich te verschuilen achter de Quran.

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

"De Arabieren zijn het erover eens dat ze nooit het eens met elkaar zullen zijn " zeggen we.

Voor de rest is de Islam begonnen als een vreemd Religie en zal ook zo eindigen . Gelukkig zijn het de Vreemdelingen.

In de Islam wordt ook fijn en transparant verteld : als je je best voor deze doenia gaat doen dan zal je het lukken.

De Moslim moet het midden zoeken en in balans zien te blijven.

Het westen van nu heeft ook een verleden dat ligt in de middeleeuwen.

En niemand kan in de toekomst kijken..

Een kwestie van wakker worden en het heft in eigen handen nemen.
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 08-09-20 om 07:07.

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Volkomen naast de kwestie @ glijdende rechter.
      Ik heb het niet specifiek over de moslims. Ik heb over de epistemicide van de westerling ten aanzien van anderen. Niet alleen moslims.
      En inderdaad moslims moeten een blok vormen opdat er vooruitgang kan geboekt worden bij de Umma die momenteel wordt geleid door vazallen van het westen.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Je had het misschien niet specifiek over de moslims, maar je eindigt wel met een filmpje op youtube van een zogenaamde The Muslim Thinktank. Het gaat er mij om dat moslims, maar ook andere mensen die geloven in rechtvaardigheid, zich niet zo in een defensieve rol, zeg maar de slachtofferrol, moeten willen laten drukken. Ik geloof echt dat het helemaal niet slecht is om mee te doen met het Westen, zonder haar moraal per se over te nemen, en dat je door het goede voorbeeld te geven deze van binnenuit ten goede kunt veranderen. Ik als moslim blijf ervan overtuigd dat ik aan de goede kant sta op het spectrum dat Waarheid heet. Maar daar waar ik telkens het Westen schrijf bedoel ik dus niet het individu, want ik ben ook oprecht overtuigd dat er ongelovigen zijn die naast mij staan op zoek naar die Waarheid. Ik weiger mezelf gewoon te zien als slachtoffer. Dan ben je al bij voorbaat verloren.

Met andere woorden: overtuig je buren van de geopolitieke gevolgen van hun stem. Leg ze uit waarom we het hier in Nederland goed hebben terwijl Nederlandse F16 onschuldige mensen bombarderen in een islamitisch land voor team Kapitalisme. Ik geloof echt dat het doenbaar is zo. Beetje bij beetje, tot we als mensenheid opstaan tegen het onrecht.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ASHELHIE Bekijk Berichten

In volgend filmpje dat spijtig genoeg in het Frans legt de dame haarfijn uit wat er al een tijd gaande is in het westen en de wereld onder invloed van het westen.
      Er wordt aan geschiedsvervalsing gedaan en kennis die van elders komt wordt afgedaan als niet accuraat of verzwegen.
      Ik kan mezelf als voorbeeld nemen die dit heeft moeten meemaken en ondergaan in de geschiedenisles op school.
      Denk even mee en probeer jullie schooltijd even te herinneren.
      Werd er uitvoerig les gegeven over de rijke Islamitische tijd waar de wetenschappen toen de basis legden voor de meeste zaken nu in het westen?
      Neen! Men sprong van de donkere middeleeuwen naar de verlichting en vergeet men gemakshalve "DE beschaving" tijdens deze Europese donkere Middeleeuwen. Namelijk de islamitische.

Zelfs de code Napoleon was tot voor kort de basis voor de Nederlands wetboek. En de sharia was dan weer de basis voor de code napoleon.

of wat dacht je van afkomst dood te zwijgen van grote mannen uit de europese intelectuele geschiedenis. Wisten jullie dat Alexandre Dumas,
      schrijven van "De drie musketiers" en "De graaf van Montecristo" eigenlijk zwarte roots had?
      Of dat Voltaire in het hoofdstuk "l’Hermite de Zadig" (1748) zich eigenlijk heeft geinspireerd op de Koran (Soerat Al-Kahf).

Interessant onderwerp om te onderzoeken. Alleen zo kan het tij misschien in de toekomst keren voor alle volkeren.

Een ander voorbeeld is de "heksen" die verbrand werden, gewoon omdat ze kennis bezaten die angst aanjoeg aan de heersende klasse/elite.

hier de link:
      https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=zK6hegi_wHE
      Over wat voor kennis heb je het? Je post gaat over het verleden en over geschiedsvervalsing.

De geschiedsvervalsing is evident. Columbus ontdekte Amerika niet.
      Dat de arabische wereld veel aan kennis heeft bijgedragen is zolangzamerhand wel wijd bekend.

In de kapitalistische westerse wereld is geld de intrinsieke waarde. Dit domineert de wereld meer en meer - ook de westerse wereld zelf, niet alleen de niet-westerse wereld. Andere waarden en manieren van leven gaan teloor.

In andere culturen bestonden en bestaan arrangementen voor goede manieren van leven en samenleven die het westen miskent en teniet doet. Het economische arrangement van commons bijvoorbeeld. Bij oorspronkelijke volken van de amerika's was grond een common.

Welke actuele kennis van andere volken doodt de westerling? Natuurkundige, biologische, geneeskundige kennis?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ASHELHIE Bekijk Berichten
      Volkomen naast de kwestie @ glijdende rechter.
      Ik heb het niet specifiek over de moslims. Ik heb over de epistemicide van de westerling ten aanzien van anderen. Niet alleen moslims.
      En inderdaad moslims moeten een blok ovormen opdat er vooruitgang kan geboekt worden bij de Umma die momenteel wordt geleid door vazallen van het westen.

Haha: "Ik heb het niet specifiek over de moslims".(...)
      "En inderdaad moslims moeten een blok vormen"

Ah een blok van moslims/niet-westerlingen. Waarom niet "wij westerlingen". Dat ben je immers nu toch? Of ben je dat alleen als je voor het loket je rechten opeist?

Goed: Wij niet-westerlingen. Wij Arabieren. Wij (...) een soort segregatie dus promoten. Een wij en zij. En dan schaamteloos klagen over discriminatie en racisme.

Zoveel gedoe om eigen volk. Waarom ben je eigenlijk naar het westen gekomen als je een blok wilt vormen. Een blok vorm je bij voorkeur in het land van herkomst. Dat kon je dus beter doen toen je nog buiten het (kennelijk foute) westen woonde. Ik snap die wens niet zo om een blok te vormen van eigen volk als je uit een ander land komt. Waarom ben je dan vertrokken als het allemaal zo geweldig was daar? Ik ben ook vertrokken naar het buitenland. Maar ik zou wel een loser zijn als ik binnen het land waar ik nu woon een blok zou willen vormen met westerlingen. Dan spoor je toch niet echt hoor. Stumper. Als je ergens anders gaat wonen dan ben je geen deel meer van een blok van je eigen volk. Andere taal, andere cultuur, andere mensen etc. Deal with it. Tenzij je natuurlijk racistisch bent, dan kan ik die wens een blok te vormen binnen de gemeenschap wel plaatsen. Je wilt verandering, maar bij nader inzien toch eigenlijk weer niet. Veel sucses hoor met je segregatie plannen. Loser! Eigenlijk is dat vormen van een apart blok binnen de gemeenscshap een soort bezetting. Trek met je volk een land binnen en vorm daar een apart blok tegen de plaatselijke bevolking. Dat is geen immigratie maar een vijandige bezetting. Als je vooruitgang wilt op basis van uitsluitend eigen volk, en nadrukkelijk verklaart niet te willen integreren ("inderdaad wij moslims.moeten een blok vormen") samen met de westerse bevolking dan ben je gewoon een racist.

"Vazallen van het westen"

Het klinkt allemaal erg vijandig, erg anti-westers. Dan vraag ik mij nog wel af op welk moment je misschien wél "westers" bent. Dat kan bijvoorbeeld zijn als je rechten wilt opeisen welke voortvloeien uit je aangenomen westerse nationaliteit die je beschouwd als niet eigen. Schaamteloos gewoon.

Vooruitgang boek je als individu door te studeren, niet door een blok te vormen van eigen cultuur, nationaliteit of volk. Er zijn goede scholen en universiteiten in Nederland. Dus wat weerhoudt jezelf te ontwikkelen als individu? En wat boeit dat verre verleden nou als je vooruitgang wilt. Wie met vooruitgang bezig is kijkt naar geschikheid en niet naar afkomst. Houdt het verre verleden en afkomst je zo bezig? Mij totaal niet. Gaat het je soms om een soort trots zijn op eigen volk of zo? Dan had je niet moeten emigreren. En als je in Nederland geboren bent, dan snap ik al helemaal die afkeer van het westen niet. Je bent er namelijk deel van of je wilt of niet. Alhoewel je over het westen praat als een buitenstaander, als iemand die er zelf nadrukkelijk niet bij wil horen. Voor wie perse geen deel van het westen wil zijn, zijn de mogelijkheden buiten het westen enorm. Niemand houdt je tegen.
      .
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten

Dat de arabische wereld veel aan kennis heeft bijgedragen is zolangzamerhand wel wijd bekend.
      You don’t get taught that at school. Anyone learned that at school ? No.

I remember that the War in Algeria (chapter was called «*Les évenements en Algérie*») and Islam were covered in quite a negative way. For Algeria, the positive role of colonization. And Islam, the way the Prophet spread Islam among the World (violent). WW2 : nothing about Muslims soldiers who fought for France against Germany. Just to name a few examples ...

In these cases, we’re not hiding History, they are doing worse : they are perverting it.

Education and prejudices (and brainwashing) start at a very young age.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

@DGR : the topic starter summarized pretty well the vid already.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten