Trump zegt: legertop wil graag oorlogen voeren zodat het militair industrieel complex gelukkig wordt - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 38

Onderwerp: Trump zegt: legertop wil graag oorlogen voeren zodat het militair industrieel complex gelukkig wordt

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Standaard Re: Trump zegt: legertop wil graag oorlogen voeren zodat het militair industrieel complex gelukkig w

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Reagan had geen 'pragnatische aanpak' m.b.t. nucleaire wapens. Hij was van 'Star Wars' een schild tegen nucleaire wapens en een mogelijk ontstekings platform voor die zelfde wapens maar dan vanuit de ruimte.
      Met dien verstande dat hij initieel de Star Wars technologie wilde delen met de Sovjets opdat kernwapens dan in een klap overbodig zouden zijn.

Ik snap best dat het hele project is mislukt en dat het er niet van gekomen is maar zijn doelstelling was niet om de VS op 3-0 voorsprong te zetten in de nucleaire race maar om de technologie te delen.

Naar mijn, overigens zeer bescheiden mening valt dit te betitelen als een pragmatische aanpak. Althans, voor die tijd zeer onconventioneel.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Standaard Re: Trump zegt: legertop wil graag oorlogen voeren zodat het militair industrieel complex gelukkig w

Was het werkelijk?
      Ik denk niet dat hij daar ook maar iets over te zeggen had.
      Ik weet ook niet zeker hoeveel waarde je aan zo'n uitspraak van hem moet hechten.

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Was het werkelijk?
      Ik denk niet dat hij daar ook maar iets over te zeggen had.
      Ik weet ook niet zeker hoeveel waarde je aan zo'n uitspraak van hem moet hechten.
      Er staat me iets van bij. Heb er wel iets van gevonden.

Once again, however, Reagan offered to share SDI technology with the Soviet Union, although not all of his advisors shared his enthusiasm for the proposal. “We had no idea where the idea had come from, none of us,” said Kenneth Adelman. “We thought it was wacko” (Rhodes 206).

Gorbachev was skeptical that a sharing program could be arranged, arguing, “I do not take your idea of sharing SDI seriously. You don’t want to share even petroleum equipment, automatic machine tools or equipment for dairies, while sharing SDI would be a second American Revolution” (Hanhimaki and Westad 583).

https://www.atomicheritage.org/histo...initiative-sdi

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Is dit serieus??? Ik dacht dat jullie de slimmeriken van hier waren. Trump=Obama=Bush=Clinton=Reagan=Carter=Ford=Nixon= Lyndonnogwatte=Eisenhower ...etc. etc. = poppetje-enslaafvanhetkapitalisme.

USA = KApItalisme en dus het kankergezwel van Planet Earth.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Er staat me iets van bij. Heb er wel iets van gevonden.

Once again, however, Reagan offered to share SDI technology with the Soviet Union, although not all of his advisors shared his enthusiasm for the proposal. “We had no idea where the idea had come from, none of us,” said Kenneth Adelman. “We thought it was wacko” (Rhodes 206).

Gorbachev was skeptical that a sharing program could be arranged, arguing, “I do not take your idea of sharing SDI seriously. You don’t want to share even petroleum equipment, automatic machine tools or equipment for dairies, while sharing SDI would be a second American Revolution” (Hanhimaki and Westad 583).

https://www.atomicheritage.org/histo...initiative-sdi
      Ik denk (nee, weet zeker) dat Reagan daar niets over te zeggen had, of die technologie wel of niet gedeeld zou worden (registreer je even mee: tweede keer dat ik dit opmerk).

Dus beweren dat Reagan 'pragmatisch'was omdat ... (en dan een irrelvante opmerking maken) is zo niet ter zake doende.

Maar goed, volgens jou is Trump 'pragmatisch. Dat was waar het jou toch eerst om ging. Nietwaar. Reagan was een zijpad, toch? Laat deze eekhoorn nou maar eens een keertje rennen.

Wat is

Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Is dit serieus??? Ik dacht dat jullie de slimmeriken van hier waren. Trump=Obama=Bush=Clinton=Reagan=Carter=Ford=Nixon= Lyndonnogwatte=Eisenhower ...etc. etc. = poppetje-enslaafvanhetkapitalisme.

Oh ja, dat was ik even vergeten.

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      out of the box
      Out of the box = standaarddenken

Outside the box = met iets nieuws komen buiten de bekende weg

Dit wordt in NL zo vaak verkeerd gebruikt. Als je dan zonodig hip Engels moet doen, doe het dan goed.
      viejo pendejo se extravia

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ow ja. Anders dan China, Rusland, Brazilië, India,...?

Wat is het / een alternatief? Daar hoor je nooit iemand over.

'Kapitalisme' is wat er gebeurt als je mensen de vrije hand geeft. Gebeurt in elke samenleving die niet op subsistence-niveau leeft, of een overheid heeft die andere prioriteiten heeft dan de economie, zoals vroegah. Het Romeinse of het Osmaanse Rijk bijvoorbeeld. Die vonden de economie niet boeiend, of snapten er niets van. Dat leidde uiteindelijk tot hun ondergang.

Oorspronkelijk zagen heersers het verdienen van geld als middel voor militaire / politieke macht. Op een gegeven moment kwam er een omslag, en werd het: militaire / politieke macht als middel tot geld verdienen, het ultieme doel.

De VS is daar absoluut niet uniek in, alleen toevallig het meest succesvol. Tot nu toe dan.

Dus jouw opmerking is ook niet zo slim Vertel mij over jouw nieuwe economische wereldorde die superieur is aan de huidige.

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      ‘De soldaten wel.
      Diezelfde soldaten die hij als ze sneuvelen betitelt als 'losers'?

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Hoewel niet helemaal onsympathiek denk ik toch dat, na alle plussen en minnen, de VS grosso modo een kracht ten goede is (geweest). Vooral als je het afzet tegen alternatieven zoals de USSR of hedendaags China.
      Nou daar ben ik het niet mee eens. Een kracht ten goede die Zuid-Amerika decennialang in de greep hield van moordende regimes? Die zinloze oorlogen startte in Korea en Vietnam en Irak en Afghanistan en waar al niet? Die de chaos in het Midden-Oosten sinds het vertrek van de Europeanen liet voortduren?

Ben het wel eens met de constatering dat de VS marginaal beter zijn dan de alternatieven. Als ik eerlijk moest zeggen waar ik als ik moest kiezen zou willen wonen, is dat eerder de VS dan China of Rusland of of of. Maar dat is intern, niet extern, d.w.z. de invloed van de VS in de wereld. Gelukkig leven we daarom in Europa.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten