die Johan Maurits was Fout - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: die Johan Maurits was Fout

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Standaard Re: die Johan Maurits was Fout

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Who said that ? Where ? When ? If Black people should stop looking back and refer to slavery because people today are not to blame for it (fair enough), then so should the Jews and the Holocaust. Simples.

However, people seem more keen to ask Black people to stop complaining about slavery than asking the Jews to stop complaining about the Holocaust.

Why is that you think ?
      Sammy, jij kent mij goed genoeg om te weten dat ik helemaal niet van mening ben - nog zal zeggen - laat staan dat ik dat zou hebben gezegd - dat "Blacks' moeten stoppen om over het slavernijverleden te praten. Dat heb je dan ook van mijn vorige post kunnen begrijpen.

Helaas heb je daarin volkomen gelijk. Anderzijds - ook die medaille heeft twee kanten. Of het nu op de grote Russische steppen was, in Afrika - of waar ter wereld ook - overal waren er locale machhebber die hun macht wilden behouden, of uitbreiden, door hun eigen mensen aan slavenhandelaren te verkopen. Slavernij is al zo oud als de mensheid - en kwam - en komt in zijn huidige vorm nog steeds - wereldwijd voor.

Vandaar dat dan ook stelde dat heel dat slavernijverleden - als de holocaust - op de juiste manier besproken en gedocumenteerd moet worden. Hoe zouden we anders kunnen leren hoe we het niet moeten doen.

Maar goed, ik begrijp je verontwaardiging.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Stadsdichter

Haarlem trekt toch handen af van in opspraak geraakte stadsdichter

De gemeente Haarlem vindt dat Insayno een tweede kans verdient.Beeld ANP

De gemeente Haarlem hield aanvankelijk vast aan de keuze voor rapper Insayno als nieuwe stadsdichter. Maar aanzwellende kritiek maakte alsnog een voortijdig eind aan zijn aanstelling.

Laura Popken 25 september 2020, 17:49

De gemeente Haarlem verkoos afgelopen woensdag rapper Insayno tot nieuwe stadsdichter. Geen voor de hand liggende keuze: de artiest vergeleek in een van zijn rapnummers de Holocaust met het slavernijverleden.

De 33-jarige dichter en rapper, echte naam Darryl Danchelo Osenga, zei donderdag tegen NH Nieuws niet de intentie hebben gehad iemand te willen kwetsen met zijn teksten: “Ik wilde een discussie openen over welke onderwerpen wel en niet worden belicht op school. Op mijn school heb ik nooit les gehad over de geschiedenis van de slavernij. Terwijl de Tweede Wereldoorlog breed werd uitgemeten.”

De controverse draaide om het nummer ‘Zwarte Bladzijde’ uit 2012. Daarin rapt Osenga, die Curaçaose wortels heeft, onder meer: De Holocaust is slechts een cover-up voor domme schapen / De behandeling van de concentratiekampen is slechts een lachertje vergeleken bij onze slavenhandel.

Daarna: Mensen vergassen, dat is ook zielig / Maar je moet je voor de grap eens verdiepen in marteltechnieken.

Bagatelliseren

Het Cidi, dat opkomt voor de rechten van het Joodse volk, was niet te spreken over de teksten van de nieuwe Haarlemse stadsdichter en de excuses die volgden: “Hij bagatelliseert de Holocaust en doet mee aan slachtoffer-rivaliteit. Daar heeft hij niet ondubbelzinnig afstand van genomen. Hij vraagt aandacht voor tot slaaf gemaakten, maar doet dat door onze herinnering aan de slachtoffers van de Holocaust met voeten te treden.”

De controverse rond zijn rapteksten is niet het enige dat aan Osenga kleeft. In 2013 belaagde hij verslaggever Tom Staal van omroep PowNed tijdens een bijeenkomst over Zwarte Piet. En in 2016 werd hij veroordeeld voor opruiing in de Haagse Schilderswijk na de dood van Mitch Henriquez. Tegen het Haarlems Dagblad zei de rapper eerder enorm geschrokken te zijn van zijn veroordeling: “Maar die tijd ligt achter mij.”

De lokale VVD-fractie was verontwaardigd. Fractievoorzitter Wouter Rutten: “Wij zijn van mening dat iemand die zo over Holocaustslachtoffers spreekt, Haarlem niet kan vertegenwoordigen. We hebben het college gevraagd of zij de teksten kenden en waarom ervoor gekozen is deze man te benoemen.” Rutten vindt ook dat Osenga zijn excuses moet aanbieden aan de slachtoffers van de Jodenvervolging en hun nabestaanden.

De gemeente bleef bij de aanzwellende kritiek aanvankelijk achter de keuze voor Osenga staan. In een eerste verklaring zei de gemeente ‘iedere bagatellisering van de Holocaust onaanvaardbaar’ te vinden, maar de rapper een tweede kans te gunnen.

Maar vrijdagavond maakte de gemeente bekend alsnog afscheid te nemen van de omstreden stadsdichter. Aanleiding waren nieuw opgedoken berichten op sociale media van zijn hand, die tijdens de gesprekken met de kandidaat-stadsdichter niet bekend waren. “De discussie rond zijn persoon en zijn standpunten maken een geloofwaardige invulling van het stadsdichterschap onmogelijk”, aldus de verklaring. Het Haarlemse college neemt het zichzelf kwalijk dat het geen grondiger onderzoek heeft gedaan naar opvattingen en uitlatingen van Osenga. “Dat had deze gang van zaken kunnen voorkomen.”

https://www.trouw.nl/binnenland/haar...hter~ba57e423/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Ik weet man broeder, ik weet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      goed gesproken.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Mensen moeten stoppen met achteruitkijken. Wat heb jij te maken met slavernij, dat kun je je afvragen. De rest is fitna, deze wereld die toch al chaotisch is en waarin de mens meer vragen heeft dan antwoorden, opzadelen met nog meer vragen is hetzelfde als het vervuilen van je eigen nest, deze wereld dus. Iedereen weet dat slavernij slecht was. Maar de normale mens die struikelend door het leven gaat wenst hier niet aangesproken op te worden.

Leren van de geschiedenis is ok, de geschiedenis misbruiken om je in een slachtofferrol te wentelen is dat niet: we all got issues.Achterachterkleinkinderen van slavendrijvers-lives matter 2.
      door deze te makkelijk manier van wegkijken hebben we weinig geleerd van de geschiedenis en zullen we niets goed kunnen betekenen voor de onderdrukten op deze planeet.

Duistere macht wordt volop ingezet.

Je zou maar ooit leren eigen opvattingen te ontwikkelen! (over slaaf zijn gesproken)

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Nog een keer, sowieso krijg ik dit voor mekaar: ik ben geen wegkijker. Ik ben juist een mens die veel te veel ziet in dit leven.

Dit is nu eenmaal mijn mening, en daarvoor wijger ik me voor te excuseren. Elk mens moet en zal gewogen worden naar zijn merites. Stel je voor dat ik jou ga haten omdat je een andere mening hebt, nee stel je eens voor dat je het gevoel krijgt dat je gehaat wordt voor iets wat een ander heeft gedaan (sounds familliar huh?) Dat is niet leuk. Ook u meneer, ook u weet zelf.

Wat je ook meemaakt in dit leven: draag het als een man. Ga niet pussydoen en de schuld leggen bij hele groepen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      door deze te makkelijk manier van wegkijken hebben we weinig geleerd van de geschiedenis en zullen we niets goed kunnen betekenen voor de onderdrukten op deze planeet.

Duistere macht wordt volop ingezet.

Je zou maar ooit leren eigen opvattingen te ontwikkelen! (over slaaf zijn gesproken)

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

ontkennen van onrecht is pas zwak.
      Het is dapper om lelijk kant van zaken te erkennen en te belichten.
      Achter mooie kunst schuilt er een andere werkelijkheid. Moreel gezien moet men wat hier van vinden. Ja maar !

het minste is goede daden verrichten met deze erfenis en niet alleen maar oppoetsen en roepen : wat zijn we geweldig!

Goede daden kunnen slechte daden doen neutraliseren maar vergeten zullen velen niet! en ook maar goed.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Er zal maar heel weinig overblijven om er trots op te zijn!
      Wat blijft er dan nog over waar jij trots op kunt zijn?

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614773

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Wat blijft er dan nog over waar jij trots op kunt zijn?
      De waarheid.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Er zijn vele fouten Nederlanders geweest en Nederland heeft fouten gemaakt. We moeten niet proberen het verleden te veranderen maar we moeten leren van het verleden.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

Het moet gezegd worden. Niet dat het een orrigineel boodschap is, maar dit is het slimste wat jij op deze website hebt getiept.

Goed bezig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Er zijn vele fouten Nederlanders geweest en Nederland heeft fouten gemaakt. We moeten niet proberen het verleden te veranderen maar we moeten leren van het verleden.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten