Sneijder roept KNVB op tot sancties na racismerel: ’Dit mogen we nooit accepteren’
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Sneijder roept KNVB op tot sancties na racismerel: ’Dit mogen we nooit accepteren’

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Sneijder roept KNVB op tot sancties na racismerel: ’Dit mogen we nooit accepteren’

Sneijder roept KNVB op tot sancties na racismerel: ’Dit mogen we nooit accepteren’

Door onze Telesportredactie

2 uur geleden in VOETBAL

AMSTERDAM - Wesley Sneijder heeft zich duidelijk uitgesproken naar aanleiding van het racistische bericht dat het JO17-2 elftal van de Vleutense amateurclub PVCV afgelopen weekend via Instagram had verspreid.

Wesley Sneijder.Ⓒ ANP/HH

PVCV JO17-2 zou het opnemen tegen een jeugdelftal van DHSC, de amateurclub waar Sneijder actief is. „Morgen onze eerste interland tegen DHSC”, was te lezen op het Instagram-account. „Kom gerust kijken, spektakel gegarandeerd. De vraag is niet of er gevochten gaat worden, maar hoeveel mensen Frenk KO gaat slaan. Vergeet niet je paspoort en extra sloten voor je fiets mee te nemen.” Bij het affiche plaatste de ploeg naast het logo van de eigen vereniging, de Marokkaanse vlag.

Excuses

„Wij als PVCV distantiëren ons van de uitlatingen door deze individuen. Dit heeft niets met PVCV te maken en wij veroordelen dit soort uitlatingen dan ook ten zeerste. Er is vanuit ons bestuur ook contact met DHSC om dit probleem in de kern aan te pakken. Excuses hiervoor”, gaat PVCV op haar twitteraccount door het stof. De club heeft DHSC ook een e-mail gestuurd met excuses over het incident.

„Hier zit je als club echt niet op te wachten”, zegt voorzitter Hans Berrens tegenover RTV Utrecht. „Maar dat heb je met dat hele gedoe rond social media. We zijn er echt niet blij mee. PVCV heeft zijn excuses aangeboden en wij hebben dat aanvaard”, aldus Berrens.

’Heel groot probleem’

Sneijder veroordeelde via zijn Instagram-account het incident hard. „Racisme moet hard aangepakt worden. Wat nou als wij als DHSC zelf gereageerd zouden hebben? Het antwoord kan ik wel invullen. Dan hadden we een heel groot probleem gehad. Ik reken op sancties van de KNVB. Dit kunnen en mogen we niet accepteren noch tolereren.”

Het bewuste Instagram-bericht is inmiddels van het account van PVCV JO17-2 gehaald. Het is vervangen door een bericht waarin te lezen is dat het totaal niet de bedoeling was om racistisch over te komen. „Excuses naar iedereen die door deze post gekwetst is of zich gekwetst voelt. We hadden dit nooit mogen doen. We begrijpen dat we een enorme fout hebben gemaakt en zullen dit ook nooit meer doen.”

Het excuusbericht op het Instagram-account van PVCV JO17-2.

De KNVB laat in een reactie weten het voorval te onderzoeken. „Wij zijn pas geleden de campagne ’Ons voetbal is van iedereen’ gestart om racisme en discriminatie in het voetbal tegen te gaan, dus we nemen dit ook erg serieus. We zijn hiervan op de hoogte en zullen hier zo snel mogelijk achteraan gaan.”

https://www.telegraaf.nl/sport/13786...oit-accepteren
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Kindness Appreciated... mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48990

Standaard Re: Sneijder roept KNVB op tot sancties na racismerel: ’Dit mogen we nooit accepteren’

Ik zat ff paar seconden na te denken wat een racis-merel was.

Ow wacht, een zwarte merel natuurlijk. Sorry. Volgende keer ga ik ergens een racismeduif zien. Een witte dan wel te verstaan, tussen allemaal turkse tortels.
      My Daily Peace of Music:
      http://www.soundcloud.com/hugo32

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Standaard Re: Sneijder roept KNVB op tot sancties na racismerel: ’Dit mogen we nooit accepteren’

Hij heeft gelijk die Joodse Bond doet niks aan racisme

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

"Onze bedoeling was totaal niet om racistisch over te komen "

Het gaat niet om de indruk die zij willen maken. Zij hebben mensen (kinderen) op hun ziel getrapt. Het gaat erom dat zij zich leren inleven in anderen !

Weten dat racisme niet door de beugel kan is een ding, dan weet je dat dat fout is,
      maar begrijpen waarom racisme niet kan, empathie ontwikkelen, is voor heel je leven.

Ik weet niet hoe er met de kinderen over gepraat is, maar ik merk het niet in hun excuus. Ik vind het top dat een voetbalheld als Wesley Sneijders zich hier over uitspreekt.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Hij heeft gelijk die Joodse Bond doet niks aan racisme
      Jij bent voetbalcoach geweest.he, IQ ? Mss moeten coaches maar eens zich bewust worden HOE zij onschuldige mensen kwetsen, met je "joodse Bond". Generaliseer maar, net als die kuikens.

Dat is toch waardeloos : zoals de ouden zingen, piepen de jongen !
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Ja het is een Joodse Bond.. Ajax belangen behartigen.. De voorzitters zijn allemaal van Joodse komaf

Daarom is het ook een Joodse bond

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Ja het is een Joodse Bond.. Ajax belangen behartigen.. De voorzitters zijn allemaal van Joodse komaf

Daarom is het ook een Joodse bond
      Je bluft je naar de uitgang van dit draadje, Sport.

Ik koop jouw verhaaltje niet. Een sportbond is niet getrouwd met een religie in Nederland. Het klopt van geen kanten wat je beweert.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Je bluft je naar de uitgang van dit draadje, Sport.

Ik koop jouw verhaaltje niet. Een sportbond is niet getrouwd met een religie in Nederland. Het klopt van geen kanten wat je beweert.
      Ik zou zeggen graaf eens dieper in Google over deze voorzitters die knvb heeft gehad

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijs...rs_van_de_KNVB

Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3

We hadden dit nooit mogen doen. We begrijpen dat we een enorme fout hebben gemaakt en zullen dit ook nooit meer doen.

Hiermee lijkt het me genoeg afgedaan. Jonge mensen maken wel eens fouten.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Ik zou zeggen graaf eens dieper in Google over deze voorzitters die knvb heeft gehad

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijs...rs_van_de_KNVB

DIT beweer jij : Hij heeft gelijk die Joodse Bond doet niks aan racisme

Dit is een suggestieve opmerking omdat jij een religie bij de Koninklijke Nederlandse Sport Bond naar voren schuift bij het maken van een n e g a t i e v e opmerking.

Daarbij is het een smoes van je .

Ik heb uit nieuwsgierigheid op de KNVB-site de lijst doorgewerkt want wat weet ik nou van voetbal ? Bekende Nederlandse families erbij ! Dat wel.
      Maak maar hard dat de voorzitters allemaal de joodse religie hebben. Dat lukt je van geen kanten.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten