Frankrijk gaat georganiseerde moslims nog harder aanpakken - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/30 EersteEerste 12312 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 299

Onderwerp: Frankrijk gaat georganiseerde moslims nog harder aanpakken

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199469

Standaard Re: Frankrijk gaat georganiseerde moslims nog harder aanpakken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Das wel heel kort door de bocht. Maar goed, ik begrijp de frustratie.

Helaas geldt dat voor hele volksstammen. Maar ik ben bang dat dat met elke aanslag alleen maar erger wordt.

Maar zeg nu zelf Sammy: moeten moslims die in een niet-moslimland leven zich niet volgens de koran naar de daar heersende wetten gedragen?

Je zou dus met een beetje goede wil kunnen zeggen dat: Macron gewelddadige geloofswaanzinnige kutmoslims juist tot de islamitische orde roept. Toch?
      From what side the frustration ? This terrorist was a lone wolf. And that causes frustration indeed as, to my knowledge, there’s nobody apart from him to blame. He wasn’t part of any organization.

For the rest, I don’t know what you’re talking about, so difficult for me to answer.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110983

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      From what side the frustration ? This terrorist was a lone wolf. And that causes frustration indeed as, to my knowledge, there’s nobody apart from him to blame. He wasn’t part of any organization.

For the rest, I don’t know what you’re talking about, so difficult for me to answer.
      De frustratie van moslims - waaronder ik ook jou reken - die niets met aanslagen te maken hebben - en niet willen hebben. Niet van die onnozele aanslagpleger.

Dat was toch niet zo heel moeilijk. Volgens de islamitische godsdienstregels moeten moslims die in een niet moslimland leven zich daar gedragen volgens de wetten van dat land. Althans, dat lees ik bij Tarek Ramadan. Niet de eerste de beste, toch?

Ik geef toe dat mijn opmerking over Macron enigszins ironisch was, maar ik verwachtte dat je dat wel zou zien.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Macron opent aanval op islamisten na onthoofding docent

Politie-invallen De Franse regering gunt, als reactie op de onthoofding van de schoolleraar, de ‘vijanden van de Republiek geen minuut respijt’.

Gert Van Langendonck 19 oktober 2020 om 21:15

Foto Anne-Christine Poujoulat / AFP

‘De angst gaat van kamp veranderen. De islamisten in ons land moeten niet denken dat zij nog rustig gaan kunnen slapen.” Met die woorden gaf president Emmanuel Macron zondagavond tijdens een vergadering van zijn nationale veiligheidsraad het signaal dat hij een forse respons verwacht op de gruwelijke moord op onderwijzer Samuel Paty.

Het vervolg liet niet op zich wachten. Maandag zijn vier leerlingen van de school opgepakt die de dader mogelijk hebben geholpen Paty te vinden. Maar belangrijker: in de ochtend is de politie binnengevallen op tientallen adressen van personen die tot de politieke islam worden gerekend. Die hebben niet per se iets te maken met de moord, zo gaf minister Gérald Darmanin (Binnenlandse Zaken) op de radio toe. „Maar wij wilden hen een boodschap sturen, namelijk dat de vijanden van de Republiek geen minuut respijt zal worden gegund.”

De politie-invallen zijn een antwoord op de roep om daadkracht sinds de 47-jarige Paty vrijdag werd onthoofd door een 18-jarige Tsjetsjeen die aanstoot had genomen aan het feit dat de onderwijzer de spotprenten van Mohammed had getoond tijdens een les over de vrijheid van meningsuiting.

Twee organisaties in het bijzonder worden onder de loep genomen: het Collectif contre l’Islamophobie en France (CCIF) en BarakaCity, een organisatie die humanitair werk verricht in de islamitische wereld. Beide organisaties zijn er in het verleden van beschuldigd tegen de politieke islam aan te leunen. Darmanin heeft maandag gezegd dat hij hen wil opdoeken.

Permanente politiebescherming

Wie dat alvast geweldig vindt, is Zineb El Rhazoui, de oud-journaliste van Charlie Hebdo die sinds de aanslag van 2015 onder permanente politiebescherming staat. „Ik vraag al jaren om opheffing van deze organisaties, ik ben heel blij dat daar eindelijk gevolg aan wordt gegeven,” zegt El Rhazoui aan de telefoon vanuit een niet nader genoemd buitenland.

Volgens El Rhazoui voert met name het CCIF een „juridische jihad” onder het mom van de strijd tegen de islamofobie. „Door iemand van islamofobie te beschuldigen tekenen zij in feite een doelwit op de rug van eenieder die kritiek durft te hebben op de islam. Het is een beschuldiging die dodelijk is”, zegt zij.

Onmiddellijk na de moord op Paty hebben El Rhazoui en parlementslid Aurore Bergé van Macrons partij La République en Marche het CCIF beschuldigd van medeplichtigheid aan de haatcampagne tegen Paty die tot zijn dood heeft geleid. Het CCIF ontkent die aantijging en heeft een klacht ingediend tegen de twee vrouwen.
      Het CCIF werd in 2003 opgericht ten tijde van het debat over het verbieden van de hoofddoek op Franse scholen. Meer recentelijk wierp het CCIF zich op als een fervent tegenstander van het verbod op de boerkini in 2016. Maar het CCIF is ook een organisatie die islamofobie bestrijdt, en veel moslims zijn verontwaardigd over Darmanins voornemen om de organisatie te verbieden.

„Dit is totale willekeur van de regering”, zegt Feïza Ben Mohammed van de organisatie Jamais sans ma voix (Nooit zonder mijn stem) verbolgen aan de telefoon vanuit Nice. „In plaats van zich af te vragen waarom die onderwijzer geen bescherming heeft gekregen, richten zij hun pijlen op organisaties die niets met terrorisme te maken hebben.”

Ben Mohammed is zelf lid van het CCIF en heeft in het verleden de boerkini verdedigd, ook al heeft zij gezegd dat zij zelf liever doodgaat dan er eentje te dragen. Dat, en het feit dat zij geen hoofddoek draagt, heeft haar tot een doelwit gemaakt van moslimextremisten.

‘Moslims zwijgen opgelegd’

Vanuit dezelfde optiek heeft zij ook altijd Driss Yemmou verdedigd, de man achter BarakaCity, zelfs al is zij is het niet altijd met hem eens. „Je kan niet de ene dag Charlie zijn en de volgende dag iemands vrijheid van meningsuiting afpakken omdat je het niet met hem eens bent. Het signaal dat vandaag aan de Franse moslims is gegeven, is dat zij moeten zwijgen.”

Over BarakaCity zegt Zineb El Rhazoui dat het een vereniging is die „aan bekering doet en die een bijzonder rigoureuze beleving van de islam predikt”. El Rhazoui is zelf in een juridisch gevecht verwikkeld met Yemmou over privégegevens die hij op Twitter heeft rondgestrooid over haar en over de radiopresentatrice Zohra Bitan. In het kader van een klacht van Bitan daarover was de politie vorige week donderdag al binnengevallen bij BarakaCity.
      Het is lang niet zeker of Darmanin erin zal slagen om BarakaCity en het CCIF te verbieden. Yemmou herinnerde er maandag op Twitter fijntjes aan dat het parket van Parijs vorig jaar het onderzoek naar BarakaCity heeft geseponeerd. De groepering werd verdacht van het financieren van terrorisme maar drie jaar onderzoek hadden geen bewijzen opgeleverd.

Op het departement van Darmanin lijkt men dat ook te beseffen. Het lijkt vooral de bedoeling de islamistische beweging het leven zo zuur mogelijk te maken. Volgens de krant Le Monde wil Darmanin dat de politie vanaf nu elke dag binnenvalt op een twintigtal adressen van personen die tot de islamistische beweging worden gerekend. Het gaat daarbij niet om huiszoekingen in de juridische zin, maar om ‘administratieve huisbezoeken’.
      „Wat wij willen is deze beweging het leven lastig maken, haar destabiliseren”, citeerde de krant mensen uit de omgeving van Darmanin, „en wij zijn daarin heel vastberaden.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/19...lapen-a4016597

Titel van dit artikel klopt niet.

Macron had al eerder dan de doding van de leraar aangekondigd dat hij moslims en hun klups harder gaat aanpakken. Zie startdatum van deze topic en de datum moord.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199469

Maar zeg nu zelf Sammy: moeten moslims die in een niet-moslimland leven zich niet volgens de koran naar de daar heersende wetten gedragen?
      Should the Uighurs accept their treatment ? It all started with intimidation and it ended up in camps. For their own good, in order to be assimilated ;-)

Your question implicitly questions Muslims’ loyalty to their country. Bear in mind that the fact that 0,1% of European Muslims perpetrated attacks doesn’t mean that Muslims don’t respect the laws of their respective countries. That’s a non-subject. The answer to your question is obvious.

Having said that, Muslim organisations are also allowed to organize demonstrations when they feel Muslims rights are being violated. The same way the Gilets Jaunes do. But why are the first ones seen suspiciously when they demonstrate (loyalty questioned) and the second ones aren’t ?

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199469

Dat was toch niet zo heel moeilijk. Volgens de islamitische godsdienstregels moeten moslims die in een niet moslimland leven zich daar gedragen volgens de wetten van dat land. Althans, dat lees ik bij Tarek Ramadan.
      Beware, from a French point of view, you’re taking an Islamic extremist that has been banned from the French media as a reference :-)

A very famous journalist (Alain Gresh) said :

I come from a country [France] where, a year ago, 11 million people demonstrated in defence of the freedom of expression. Ironically, now it is almost impossible for me to be allowed a place in Paris where I can hold a debate with Tariq Ramadan!”

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Commentaar Frankrijk

De eigen burgers intimideren is ook een teken van machteloosheid

21 oktober 2020

Het was niet voor het eerst, en te vrezen valt dat het niet de laatste keer zal zijn. Vrijdag werd Frankrijk getroffen door een terreurdaad met dit keer een leraar als doelwit, een docent nota bene die zijn leerlingen onderwees in de grondwaarden van hun land: de vrijheid van meningsuiting en de grenzen daarvan. Na de gruwelijke dood van Samuel Paty, onthoofd omdat hij in zijn les cartoons met de profeet Mohammed had *laten zien, bezint de Franse overheid zich opnieuw op de invulling van de grondrechten die het land zo hoog in het vaandel heeft.

Vanuit het Élysée klonken direct na de moordpartij door een jonge, geradicaliseerde Tsjetsjeense vluchteling, ferme woorden. President Macron wil de verhoudingen weer in balans brengen, zei hij: niet wij moeten bang zijn voor de terroristen, de potentiële terroristen moeten bang zijn voor ons, de samenleving. Om zijn woorden kracht bij te zetten, kwam de Franse regering onmiddellijk met een reeks maatregelen. Niet alleen de dader, die doodgeschoten werd, is verantwoordelijk voor de terreurdaad die Samuel Paty het leven kostte, maar ook de hele lijn aan mensen en organisaties die hem tot die daad brachten.

Daarom werd de vader opgepakt die woedend was over de lesmethode van Paty en die de leraar in een filmpje een schurk noemde en hem wilde laten ontslaan – een filmpje dat door de minister van binnenlandse zaken Darmanin ‘een fatwa’ werd genoemd. Een moskee die dat filmpje via Facebook deelde, moet dicht. En een (omstreden) organisatie tegen islamofobie waar de boze vader naar verwees, wordt opgeheven – ook al is onduidelijk op welke juridische basis dat moet gebeuren.

Verleiding

Met al deze soms vergaande stappen loopt de Franse regering vooruit op eerder aangekondigde wetgeving die het ‘radicale islamisme’ moet indammen – de orthodoxe interpretatie van de islam die ervoor zorgt dat een deel van de Franse moslims zich steeds verder verwijdert van de rest van de Franse samenleving. Verenigingen en andere instellingen moeten voortaan een ‘republikeins contract’ ondertekenen. Doen ze dat niet, is het plan, dan kunnen ze hun subsidie verliezen, of ontbonden worden.

De reactie van de Franse overheid is te begrijpen, na zoveel terreurdaden in zo’n korte tijd. Maar dat Darmanin zei dat het doel is ‘om iedereen te intimideren die ons probeert te intimideren’ is ook een teken van machteloosheid. Je zou willen dat er verleiding uitgaat van de republikeinse waarden waar de Fransen terecht trots op zijn. Dat de overheid de grenzen van die eigen waarden opzoekt om bepaalde denkbeelden in de samenleving, hoe onwenselijk ook, op de knieën te dwingen, is een ontwikkeling waar diezelfde samenleving een fundamenteel debat over moet voeren.

Het commentaar is de mening van Trouw, verwoord door leden van de hoofdredactie en senior redacteuren.

https://www.trouw.nl/opinie/de-eigen...heid~b6003061/

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110983

Should the Uighurs accept their treatment ? It all started with intimidation and it ended up in camps. For their own good, in order to be assimilated ;-)

Your question implicitly questions Muslims’ loyalty to their country. Bear in mind that the fact that 0,1% of European Muslims perpetrated attacks doesn’t mean that Muslims don’t respect the laws of their respective countries. That’s a non-subject. The answer to your question is obvious.

Having said that, Muslim organisations are also allowed to organize demonstrations when they feel Muslims rights are being violated. The same way the Gilets Jaunes do. But why are the first ones seen suspiciously when they demonstrate (loyalty questioned) and the second ones aren’t ?
      'Uighurs'?

Mijn opmerking ging dan ook over alleen degene die aanslagen plegen. Dat moslims zich ook hier aan de wet moeten houden, wil voor mij niet zeggen dat zij ook al hun culturele gebruiken moeten opgeven, zolang zij daarmee niet de wet overtreden. Dat is dan ook volgens mij wat Ramadan bedoelde.

Dat recht heeft iedereen. Ook moslims en Gilets Jaunes. Maar als ze mijn auto in de fik steken, dan mogen ze van mij zelf ook in de fik vliegen. Ik ben heel vredelievend, Sammy. Maar er zijn grenzen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110983

A very famous journalist (Alain Gresh) said :

I come from a country [France] where, a year ago, 11 million people demonstrated in defence of the freedom of expression. Ironically, now it is almost impossible for me to be allowed a place in Paris where I can hold a debate with Tariq Ramadan!”
      Ik hoor de laatste tijd niets meer van Ramadan. Weet jij hoe het nu met hem gesteld is?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110983

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Met al deze soms vergaande stappen loopt de Franse regering vooruit op eerder aangekondigde wetgeving die het ‘radicale islamisme’ moet indammen
      Daar is voor mij niets op tegen. Net zoals ik er niets op tegen heb dat alle religieus extremisme wordt ingedamd.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Daar is voor mij niets op tegen. Net zoals ik er niets op tegen heb dat alle religieus extremisme wordt ingedamd.
      Daar wringt de schoen. Wat is extremistisch? Wie definieert dat? Kritisch en conservatief zijn is al voldoende om als extremistisch beschouwd te worden.

Het zijn woordspelletjes, althans Franrkijk rekt begrippen op en gebruikt ze als etiket om kritische moslims te stigmatiseren en monddood te maken. De eigen vrijheid zo ruim mogelijk definieren maar tegelijkertijd andermans vrijheid inperken. Tarik Ramadan was volgens Frankrijk ook extremistisch.

De staat dient neutraal te zijn maar helaas is de Franse staat niet neutraal, zij hangt een extremistische seculiere ideologie aan die moslims uit de publieke ruimte wil weren, precies datgene wat een seculiere staat voor zou moeten staan, het garanderen voor gelijke toegang tot de publieke ruimte, wordt door de extremistische invulling ervan door de Franse staat ondergraven.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten