Frankrijk gaat georganiseerde moslims nog harder aanpakken - Pagina 27
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 27/29 EersteEerste ... 17262728 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 261 tot 270 van de 290

Onderwerp: Frankrijk gaat georganiseerde moslims nog harder aanpakken

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745202

Standaard Re: Frankrijk gaat georganiseerde moslims nog harder aanpakken

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      (...) De Conseil d’Etat besloot dat Grenoble met de aanpassingen van het zwemreglement wil voldoen aan eisen van religieuze aard, iets dat verboden is volgens de Franse wet.

Een lagere Franse rechter had eind mei al een streep gezet door het besluit van de stad Grenoble om de religieuze zwemkleding voortaan toe te staan. (...) voldoen aan de religieuze eisen.

(...) het verbod op het dragen van nauwsluitende badkleding op te heffen pakken’, onderstreept ze.
      Waarom is een boerkini 'religieus'?

Virtuele boerka

Op het forum kan ik maar beter een 'virtuele boerka' dragen, is me duidelijk geworden door bepaalde reacties. (Oiseau snapt denk ik waar ik op doel). Daardoor heb ik ook meer begrip gekregen voor de boerkini. Waarom moeten vrouwen praktisch naakt rondlopen? Wiens norm is dat?

Dat dit in een religie wordt afgekeurd, maakt het onderwerp zelf nog niet religieus.
      Wanneer een religie oproept om gezond te eten, is het dan daarom verboden om gezond te eten?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199468

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Zeer zeker is - en wordt daar te weinig over nagedacht.

Ik weet het niet, maar ik denk toch echt dat de verkeerd gelopen integratie de hoofdreden is. Maar daarvoor is niet een partij als de schuldige aan te wijzen. Onomstotelijk staat staat vast dat nieuwkomers bij dat proces het altijd het zwaarst hebben. Discriminatie volop.
      Daarbij, wat de een als integratie ziet - vindt een ander dat assimilatie. Spraakverwarring alom. In ieder geval spelen problemen van integratie zich wereldwijd af.

Dat zien we helaas in de hele wereld, Sammy.

Frankrijk heeft zich in het verleden in een aantal van haar kolonies, waar de bevolking islamitisch was- en is, ronduit beestachtig gedragen.(Met excuses aan de beesten.) Daarna kwam de Franse militaire inmenging in conflicten daarbovenop. Geliefd hebben de Fransen zich daarmee niet gemaakt.

Ik vrees dat de bevolking hier daar wel eens hetzelfde over zou kunnen denken. Maar een hijab is veel groter dan een hoofdoek en is bedoeld om er veel meer dan alleen het haar te bedekken. En dat ziet er heel anders uit. Toch zie ik hier een algeheel verbod op het dragen van een hijab in het openbaar voorlopig hier niet komen. In tegenstelling tot Frankrijk hebben wij daarvoor van onze eerdere godsdienstoorlogen net genoeg geleerd. De godsdienstvrijheid zit om die reden stevig in de grondwet verankerd.

Inderdaad.

Dat valt nog te bezien.
      It’s got nothing to do with integration. But with forced assimilation. German Turks in Germany and British Pakistanis in the UK are not as «*integrated*» as are North Africans in France. Turks and Pakistanis in Germany and the UK live among their own communities. They don’t mix. They are not integrated and yet they didn’t hit their respective countries (nothing compared to France).

So, you see that it’s got nothing to do with the so-called integration.

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199468

@Nazi

FYI, 1/3 of those killed in Nice were Muslims.

There’s a difference between justifying these attacks (I strongly condemn them, nothing justifies the murder of innocent people, could have been my own family) and trying to understand the reasons behind.

Dialogue is the key. Never consider or treat a part of your people as second-class citizens. The same applies to Morocco with its diverse population. Dividing people is easy. Federating people is not.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110982

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      It’s got nothing to do with integration. But with forced assimilation. German Turks in Germany and British Pakistanis in the UK are not as «*integrated*» as are North Africans in France. Turks and Pakistanis in Germany and the UK live among their own communities. They don’t mix. They are not integrated and yet they didn’t hit their respective countries (nothing compared to France).

So, you see that it’s got nothing to do with the so-called integration.
      Ik ben het met je eens dat Frankrijk het meest te leiden heeft gehad van aanslagen door extremistische moslims in Europa, maar zowel Duitsland als Engeland en België hebben hun portie daarvan gehad. In Engeland zelfs op een dag 4 stuks daarvan, met vele slachtoffers. Daarnaast bestaan er ook verschillen in volksaard tussen de betreffende bevolkingsgroepen.
      Bovendien zijn er in Engeland nogal wat problemen met Pakistani en in Duitsland gaat ook niet alles even goed met de Turken.

Maar dat de Fransen met hun zogenaamde Laïcité knots zijn, is mij wel duidelijk. Godsdienst is in Frankrijk net zo goed onderdeel van de politiek als hier. Of de Fransen dat wel of niet erkennen doet daaraan niets af.

I agree - we disagree. (geintje) Ik denk dat er in eerste instantie integratie moet zijn voordat er ook maar sprake kan zijn van assimilatie. Dat proces duurt decennia. En de integratie ging al vanaf het begin fout, net als hier. Maar wij hebben de zaak niet met een hoofddoekverbod - of wat dan ook - op de spits gedreven. Zoals ik al eerder zei, hebben wij wat dat betreft iets geleerd van onze eigen godsdienstoorlogen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199468

Ik denk dat er in eerste instantie integratie moet zijn voordat er ook maar sprake kan zijn van assimilatie.

They are one and the same in France.

Example : for most French, French people with a foreign background who give their kids French names = a sign of «*integration*». When in fact, it’s a process of assimilation.

Anyway, thanks for your contribution.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110982

Ik denk dat er in eerste instantie integratie moet zijn voordat er ook maar sprake kan zijn van assimilatie.

They are one and the same in France.

Example : for most French, French people with a foreign background who give their kids French names = a sign of «*integration*». When in fact, it’s a process of assimilation.

Anyway, thanks for your contribution.

Niets te danken, Sammy. Altijd met plezier gedaan.

Het kunnen rare gozers zijn, maar ik denk dat het erger is dan dat. Ik denk dat veel van die Fransen zelfs geen assimilatie willen - maar dat die gewoon rabiaat afwijzen. Hetzelfde geldt elders voor aanhangers van extreemrechtse partijen. Daarom is het volgens mij wereldwijd een probleem. Wat de boer niet kent dat vreet hij niet.

Assimilatie is een proces van eeuwen. Voordat alle niet autochtone gewoontes, religiën en uiterlijke kenmerken niet meer zichtbaar zijn, ben je zo honderden jaren verder. En dat lukt sowieso al niet zolang er nieuwe mensen vanuit anderen landen, met een andere cultuur en niet gewenste religie, binnenkomen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard @Nazi ... Dialogue is the key

.
      Geen dialoog met kankerlijers die mij nazi noemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

In de trant van "Ik keur het niet goed, maar die vrouw droeg wel een kort rokje" insinueert S. over de slachtoffers die met hun hoofd onder de banden van een vrachtwagen zijn platgereden dat het mede hun eigen schuld was. Dat de chauffeur ook een "Fransman" was. Waarom zou je je eigen land aanvallen zegt die ie ook nog, alsof het vooral niet aan hem lag. Ja laten we begrip hebben voor de motieven van boze "fransen", want die chauffeur had best wel een terecht punt voor zijn woede. Wat een godvergeten kankerlijer de oorzaak van aanslagen bij de maatschappij te leggen.

There’s a difference between justifying these attacks (I strongly condemn them, nothing justifies the murder of innocent people, could have been my own family) and trying to understand the reasons behind.

Ja, precies wat ik schreef : "Ik keur het niet goed, maar"

...laten we vooral ook begrip hebben voor de motieven.

France. 2004 hijab ban. 20 years later : more girls wear it. Did anyone wonder why ?

It’s not integration that didn’t work. It’s forced assimilation. And rightly so.

Oppression and stigmatization are counter productive.

France has been BY FAR the worst hit country (attacks) in Europe. Committed by French citizens. Did anyone wonder why ? Why would you attack your own country ?

Studies show that more than 60% of the French are in favour of a hijab (hair covering) ban on the street.

So again, we see things from a different angle. However, I think the rest of European countries will follow in France’ steps in the future.

.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Society

French Tourists Refuse to ‘Share’ Pool with Woman in Burkini in Morocco

The Burkini has been a controversial topic in France over the past few years, with several cities banning the wearing of the attire at public beaches and pools.

Sara Zouiten Aug. 26, 2022 12:02 p.m.

French Tourists Refuse to ‘Share’ Pool with Woman in Burkini in Morocco

Rabat - A Moroccan woman residing abroad has denounced the discrimination she faced for wearing a burkini in a hotel pool in Morocco. The Moroccan Residing Abroad (MRE), named Salma, took to TikTok last week to vent her frustration, saying that three French tourists - two men and a woman - took offense to her wearing a burkini at the pool.

The caption of the TikTok video reads: “You leave Europe and go to Morocco, a Muslim country, to spend your holidays and feel free to wear whatever you want … White French people calling security because they feel uncomfortable by us wearing a burkini in the pool.” According to Salma, the incident took place in the “Club Evasion Mirleft” hotel in the city of Mirleft, 130 kilometers south of Agadir.

While Salma and her company were enjoying their time by the pool, their joy to visit Morocco quickly shifted to bitterness after three French tourists visited the pool and started “staring” at them and “complaining” to the security guard, she said.

The security guard then approached Salma and her company, “politely” asking them to leave the pool and come back another time, she added. Stunned by the guard’s request, Salma refused to leave.

According to Salma, the three tourists then started screaming and making a scene at the pool. As the MRE asked them to leave, they started taking pictures of them and insulting them, she added.

“I told them that if they didn’t like this, they shouldn’t come to a Muslim country in the first place and impose their mentality in our country,” Salma indicated.“

Disappointed” with how the hotel staff handled the incident, Salma said that the “security didn’t do much about that except for trying to calm them [the French tourists] down.” While security “didn’t completely side with them, they didn’t want to speak against them either,” she explained.

“After seeing that we didn't want to go out, they just put their clothes on and left the pool, because they didn’t want to ‘share the pool’ with us,” Salma concluded.

Morocco World News (MWN) contacted the hotel for comments. A receptionist at the hotel told MWN that he had no idea about the incident, but stressed that “it is nobody’s business” what the woman in question wears, “whether they are a foreign tourist or a local one.” He added that the people asking the woman to exit the pool for wearing a burkini “are the ones that need to leave, not her,” defending people’s right to wear as they please.

The Burkini, a head-to-toe swimsuit intended for Muslim women, was banned in several French cities over the past years. Despite being home to the largest Muslim population in Europe, France was the first European country to ban burkinis in 2011.

French authorities have strictly enforced the ban, which was extended to anyone wearing more clothes that the country deems necessary. France’s highest court, which suspended the wearing of burkinis in public pools, claims that the attire goes against the country’s “principles of secularism and neutrality of public services.”

https://www.moroccoworldnews.com/NaN...ini-in-morocco
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199468

Question is : is the burkini forbidden in this private resort ? Because it is in many of them.

It’s not on beaches.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110982

Question is : is the burkini forbidden in this private resort ? Because it is in many of them.

It’s not on beaches.

Volgens de Nederlandse wet is een hotel of een woning een privé eigendom en kun je daar geweigerd worden.

De Marokkaanse wetgeving hierop ken ik niet.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten