Actiegroep 'We Gaan Ze Halen' - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/6 EersteEerste ... 345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 54

Onderwerp: Actiegroep 'We Gaan Ze Halen'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: Actiegroep 'We Gaan Ze Halen'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Dus het is te makkelijk om te doen alsof we grenzeloze ruimte hebben in Nederland.

In a thread about refugees, such a statement is crystal clear.

Maybe you should make proposals instead. That’s what I would then call a «*contribution*».

Ik begrijp je niet. Ik kom op voor Nederlandertje omdat jij hem inhumaan noemt.

In een groter plaatje kan dat juist wel humaan beleid zijn. SAMENwerken, meerdere opties bekijken. aan de (nabije ) toekomst denken...…. je suggereert alleen maar dat je crystal clear bent. Ik vind jouw houding van dit moment kort-zichtig.

ORGANISEREN IS VOORUIT DENKEN.

Nergens wordt beweerd dat er mensen in de kou worden gezet. Wat NU wel gebeurt (kijk naar Griekenland….we zijn onze beloftes niet nagekomen..ik schaam me daarvoor naar de Grieken, naar de Italianen. Het is een hele moeilijke situatie daar !!! -voor die ontheemden en voor diegenen die de eerste hulp geven.En dit is een continuing story aan het worden als we niets veranderen.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Ter informatie, ja hoor er wordt ook gezeken over Westerse migranten.

Polen-discussie? Rormeense criminelen, engels sprekende bediening in Amsterdamse horeca?Allemaal niet meegekregen? Blijkbaar niet.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

And what do you do with the kids who, after 10/15 years, are in the middle of their education.

Far-right proposal. Inhuman.
      Ten eerste vond ik het al geen verstandig idee. Ik heb met een aantal Syrische vluchtelingen gepraat en die hadden best veel moeite met het komen naar Europa. Ze kwamen hier met een trauma van de oorlog, overtocht ect... en toen kwamen ze ook nog in een hele vrije samenleving die ze niet kende. Ik vind het persoonlijk een beter idee om in de omringende landen opvangcentra in te richten en met Europees geld te bekostigen. Dan blijven ze redelijk in dezelfde leefomgeving. Makkelijker om trauma's te verwerken.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten

(...) en ze krijgen allemaal een verblijfsvergunning. Creëer een vluchtelingenstatus waarbij je alleen in het land kan blijven tot het weer veilig is in je eigen land.
      Dat is in het nederlandse asielrecht (onderdeel van het vreemdelingenrecht) al sinds jaar en dag zo.
      Je argument loopt dus leeg als een lekke ballon.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Ten eerste vond ik het al geen verstandig idee. Ik heb met een aantal Syrische vluchtelingen gepraat en die hadden best veel moeite met het komen naar Europa. Ze kwamen hier met een trauma van de oorlog, overtocht ect... en toen kwamen ze ook nog in een hele vrije samenleving die ze niet kende. Ik vind het persoonlijk een beter idee om in de omringende landen opvangcentra in te richten en met Europees geld te bekostigen. Dan blijven ze redelijk in dezelfde leefomgeving. Makkelijker om trauma's te verwerken.
      Ga eens even in die vluchtelingenkampen in de omliggende landen kijken hoe het daar naar toe kan gaan.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Turkey, Lebanon and Jordan are already among the top 5 refugee-hosting countries.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ter informatie, ja hoor er wordt ook gezeken over Westerse migranten.

Polen-discussie? Rormeense criminelen, engels sprekende bediening in Amsterdamse horeca?Allemaal niet meegekregen? Blijkbaar niet.
      Is Western immigration a concern for the Dutch far-right political party/parties ?

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Refugees make up 0,5% of the Dutch population.
      Echte vluchtelingen zijn er inderdaad maar weinig. De meesten komen gewoon voor andere motieven. En niet omdat ze zo dol zijn op mooie tuinen en fietspaden of de enorme ruimte die Nederland niet heeft. Maar als we naar de treinen in India kijken dan is het begrip "vol" natuurlijk relatief. Er kunnen, als we anders omgaan met het begrip ruimte, best nog miljoenen mensen bij die totaal niks hebben met de westerse cultuur. Persoonlijk vind ik Nederland zwaar overbevolkt. Ook de helft is nog veel te veel. Maar je hebt helaas mensen die al dat beton, glas en staal in het landschap wel goed vinden. En beton betekent ook veel graffiti. Al met al erg lelijk om daar tussen te wonen. Deprimerend gewoon. Het beetje ruimte wat er nog is zal wel volgebouwd worden met windmolens, kantoren, en woonwijken. Bah.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

Echte vluchtelingen zijn er inderdaad maar weinig. De meesten komen gewoon voor andere motieven.
      Mee eens.

Jaar of drie geleden sprak ik met een vriendin in Edo. Zij heeft een nicht van toen 22 jaar. "Als zij en andere mensen een organisatie € 50.000 betalen, brengt die hen via Libië naar Moskou", vertelde ze. Ik ontplofte bijna aan de telefoon. "Haal het niet in je hoofd! Laat dat niet gebeuren!" Sprak over de verschrikkingen in Libië. En over hoe ze in Moskou zou overleven.

Waarom overwoog de nicht dit? Vanwege weinig mogelijkheden en uitzichtloosheid. Mijn kennissen noemen hun deel van de wereld 'the bad side' en ons deel 'the good side'. Dat verdraag ik niet en is onaanvaardbaar, dat mensen zo over hun wereld denken. We mogen niet rusten voor mensen in hun wereld een goed leven kunnen leiden.

Migratie is niet een oplossing, maar een symptoom - van een verrotte wereld. Migratie kost migranten heel veel, kost ontvangende landen ook veel, is inefficiënt en niet de beste manier om mensen te helpen. En ik vermoed, Rob, dat jij hier zinnige ideeën over naar voren kan brengen.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dat is in het nederlandse asielrecht (onderdeel van het vreemdelingenrecht) al sinds jaar en dag zo.
      Je argument loopt dus leeg als een lekke ballon.
      Vluchtelingen krijgen hier gewoon een verblijfsvergunning en na 5 jaar kunnen ze een Nederlands paspoort aanvragen.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten