Actiegroep 'We Gaan Ze Halen' - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/6 EersteEerste ... 456 LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 56

Onderwerp: Actiegroep 'We Gaan Ze Halen'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Actiegroep 'We Gaan Ze Halen'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten

Vluchtelingen krijgen hier gewoon een verblijfsvergunning en na 5 jaar kunnen ze een Nederlands paspoort aanvragen.
      Nou ... ze krijgen een verblijfsvergunning asiel voor bepaalde duur, en na de duur kunnen ze een verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde duur aanvragen. Aanvragen is niet krijgen.

De Vreemdelingenwet 2000 is in 20 jaar gewijzigd. In een oudere versie was het artikel waar het hier om gaat artikel 29 lid 1 onder d:

Een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd als bedoeld in artikel 28 kan worden verleend aan de vreemdeling:
      voor wie terugkeer naar het land van herkomst naar het oordeel van Onze Minister van bijzondere hardheid zou zijn in verband met de algehele situatie aldaar, (...)

Bijvoorbeeld, kosovaren mochten hier verblijven tot de situatie in Kosovo was verbeterd.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Ik heb een keer asiel aangevraagd in Belgenland. Vond ik leuk om te doen toen. Maar eigenlijk is heel die procedure niet echt leuk. Halverwege ben ik toen gestopt, verder procederen had geen zin, dacht ik. Nederlands paspoort weer uitgepoept - een echte asieleiser eet zijn paspoort op, las ik ergens op feciesboek - en met de staart tussen de benen de taxi gepakt naar oorlogsgebied Rotterdam Zuid.

Nee, veel te vernederend. Ik vind dat we heel Afrika een Belgisch paspoort moeten geven. En daarna snel de grenzen dicht.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Echte vluchtelingen zijn er inderdaad maar weinig.
      Inderdaad zit veruit het overgrote deel van de vluchtelingen in kampen in de buurlanden. Maar dat betekent voor hen niets meer dan een totaal uitzichtloze situatie.
      Gezien de aantallen van hen die al vanuit die kampen naar Europa zijn getrokken - denk ik dat de meesten daar liefst zo snel mogelijk weg willen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik heb een keer asiel aangevraagd in Belgenland. Vond ik leuk om te doen toen. Maar eigenlijk is heel die procedure niet echt leuk. Halverwege ben ik toen gestopt, verder procederen had geen zin, dacht ik. Nederlands paspoort weer uitgepoept - een echte asieleiser eet zijn paspoort op, las ik ergens op feciesboek - en met de staart tussen de benen de taxi gepakt naar oorlogsgebied Rotterdam Zuid.

Nee, veel te vernederend. Ik vind dat we heel Afrika een Belgisch paspoort moeten geven. En daarna snel de grenzen dicht.
      En dan Leopold 2 weer uit zijn graf laten opstaan - en hem daar koning van maken. Gaat niet lukken, denk ik.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Bijvoorbeeld, kosovaren mochten hier verblijven tot de situatie in Kosovo was verbeterd.
      Tja, Kosovo is niet te vergelijken met landen ik het Midden-Oosten. Het lijkt mij niet erg zinvol om te denken dat eenzelfde oplossingsmodel kunt bedenken voor de problemen van landen met een totaal andere historie - en al wat daarbij komt.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Inderdaad zit veruit het overgrote deel van de vluchtelingen in kampen in de buurlanden. Maar dat betekent voor hen niets meer dan een totaal uitzichtloze situatie.
      Gezien de aantallen van hen die al vanuit die kampen naar Europa zijn getrokken - denk ik dat de meesten daar liefst zo snel mogelijk weg willen.
      Vrij logisch dat de meeste vluchtelingen buiten Nederland zitten. Immers het landoppervlak is buiten Nederland ook veel groter. Strikt genomen is Nederland niet "vol", als we naar de bevolkingsdichtheid van de provincie Zuidholland kijken. Met een dichtheid van 1227 inw/km≤ kun je in Nederland bijna 51 miljoen mensen kwijt. Dus dan is er nog ruimte voor de opvang van ruim 33 miljoen immigranten/vluchtelingen. In dat scenario hebben we dan natuurlijk de meeste landbouwgrond en natuurgebieden opgeofferd aan woonwijken. Ik vind de helft van het huidige aantal inwoners (9 miljoen) al veel te veel. Er is veel te weinig ruimte voor natuur. Hier in de Regiůn Aysťn waar ik woon is de bevolkingsdichtheid 1 inw/km≤. Veel te veel mensen op elkaar, zoals in Nederland 410 inw/km≤, is niet prettig. Vreselijk overal beton, staal en glas. Wij mensen hebben veel meer ruimte nodig dan alleen maar een woning. Mensen hebben natuur en groen nodig. Dat is rustgevend. Maar goed als je persť alle vluchtelingen wilt openemen dan kunnen er nog 33 miljoen bij en dan ziet heel Nederland eruit als de Randstad. Lijkt mij werkelijk afschuwelijk. Leuk hoor ťťn grote betonnen bak of container vol met luidruchtige en gestreste mensen. Vůůr de betonnen container een paar tulpen en wat grassprietjes als compensatie. Ik zeg doen!

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

Tja, Kosovo is niet te vergelijken met landen ik het Midden-Oosten. Het lijkt mij niet erg zinvol om te denken dat eenzelfde oplossingsmodel kunt bedenken voor de problemen van landen met een totaal andere historie - en al wat daarbij komt.
      Historie? Toestand gaat het om - al kan de historie daarbij natuurlijk een rol spelen, in 1946 kon je beter geen duitser in Polen zijn.

Als mensen op de vlucht slaan voor een burgeroorlog, en de burgeroorlog is voorbij, kunnen de mensen wat dat betreft terug. Waarom zou dat in SyriŽ niet kunnen? Natuurlijk zal er door de burgeroorlog ook andere ellende zijn. Er kan hongersnood dreigen, dan kunnen mensen daarom niet terug. En als de (dreiging van) hongersnood voorbij is, kunnen ze wat dat betreft terug. Waarom zou dat in SyriŽ niet kunnen?

Algemene vraag: waarom kunnen mensen niet wonen in, of, als ze vertrokken zijn, teruggaan naar, een land waar men weer normaal kan leven?

Als je zegt dat kan niet in SyriŽ, heb je natuurlijk gelijk, maar ik heb het over de situatie dat wel aan die voorwaarde voldaan is.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

Ja ook Von der Leyen, die zelf een asielzoeker opnam met het nodige mediakabaal, heeft de Turken nog weer verzocht om vluchtelingen bij de Griekse grens weg te houden.... Zo gaat dat he.

Maar o wee als bijvoorbeeld Hongarije, Bulgarije of RoemeniŽ zegt geen vluchtelingen te willen dan kondigt de EU middels dreigementen economische sancties aan.

Wat een schaamteloos en hypocriet beleid. Wanbeleid beter gezegd. Zťlf als EU te laf zijn om dobberende immigranten weg te jagen bij de grens, maar het wel aan de Turken vragen dit alsjeblieft te doen. Godver de godver. En OrbŠn de oren vegen als deze ook geen immigranten wil. Wat een vuile tyfus Unie, inclusief Merkel en Von der Leyen. Bah!

De Britten hebben groot gelijk eruit gestapt te zijn, o.a. vanwege immigratie. Zelfs al zou het economisch grote nadelige gevolgen hebben, dan nog is het beter uit de EU te stappen.
      Wat ik wel goed zou vinden en waar ik respect voor zou hebben is, oorzaken van vluchtelingen en migrantenstromen goed aanpakken.

En dat gebeurt niet. (EU-)landen houden zich met symptomen bezig. Oorzaken pakken ze niet aan, houden ze in stand of werken ze zelfs in de hand, en benoemen ze niet - een vorm van bedrog.

Kapitalismus macht frei

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

.

Wat ik wel goed zou vinden en waar ik respect voor zou hebben is, oorzaken van vluchtelingen en migrantenstromen goed aanpakken.

En dat gebeurt niet. (EU-)landen houden zich met symptomen bezig. Oorzaken pakken ze niet aan, houden ze in stand of werken ze zelfs in de hand, en benoemen ze niet - een vorm van bedrog.
      Of het westen de dictator in de landen van herkomst omver werpt of zijn gang laat gaan, het westen kan het nooit goed doen in de ogen van de plaatselijke bevolking. Als het westen de dictator niet omver werpt wordt dit uitgelegd als "steun" aan het regime. Als de dictator wťl omver wordt geworpen wordt dit uitgelegd als "bemoeienis", een "vijandige aanval" of "bezetting". Het westen wordt immer als schuldige aangewezen voor alle gevolgen. Nooit ligt het aan de plaatselijke bevolking. Ik ben overigens voorstander van niet en nooit ingrijpen. Veel ellende heeft ook te maken met overbevolking en als gevolg nog meer schaarste en armoede.

We moeten dat hele kapitalisme en de zogenaamd vrije markt op de schop doen. Die vrije markt is helemaal niet vrij en gaat doorgaans ten koste van plaatselijke werkgelegenheid.

Ik ben voor lokale arbeid en onafhankelijke economie. Het is toch absurd dat in Afrika boeren hun groenten niet kunnen verkopen omdat Nederland de plaatselijke markt verziekt met geÔmporteerde groenten. Dat gaat direct ten koste van plaatselijke boeren. Bovendien is het verplaatsen over een grote afstand van zoveel groenten slecht voor het milieu als die groenten ook ter plaatse kan worden verbouwd. Zo kunnen wij die plastic rotzooi uit China missen als kiespijn omdat wij dat zelf beter kunnen. We moeten weer terug naar kleinschaligheid en plaatselijke productie.

We moeten ons weer toeleggen op kwaliteit versus kwantiteit. Duurzaamheid en minder schade aan het milieu. Dus China mag het plastic daar houden. Weg met die inferieure namaak troep. We moeten duurzamere producten maken en dan valt China als exporteur meteen af. Ze mogen best rotzooi namaken, maar dat moeten ze vervolgens alleen voor de eigen binnenlandse markt houden. Mondkapjes en wasknijpers kunnen we ook zelf maken. Alleen als landen iets willen hebben wat ze zelf niet kunnen produceren is import gerechtvaardigd.

We zien aan de crisis dat we totaal afhankelijk zijn. Daar moeten we vanaf. We zijn goed en slim genoeg om veel zelf te maken. We moeten ook minder consumeren. En wat we produceren moet zo min mogelijk milieuschade opeleveren. We moeten weer terug naar de basis.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Historie? Toestand gaat het om.

Als je zegt dat kan niet in SyriŽ, heb je natuurlijk gelijk, maar ik heb het over de situatie dat wel aan die voorwaarde voldaan is.
      Juist ja, en de historie van die van die landen kennen we genoeg om te weten dat er een heel groot verschil is tussen Kosovo en SyriŽ bijvoorbeeld.

Daarop kunnen we nog heel lang op moeten wachten. Ondertussen zijn de kinderen van die vluchtelingen al volwassen geworden - en hebben mogelijk zelf al kinderen.

En als door onze overconsumptie er nog mee noodgedwongen klimaatvluchtelingen naar hier komen - dan geldt dat voor hen op een gegeven moment hetzelfde.

Het zal mijn kop nog wel duren - maar over 20 jaar zullen - als ner niet snel rigoureus wordt ingegrepen - de problemen nog veel groter zijn dan nu. Als er in die tussentijd dan ook nog een paar zoŲnosen langskomen - dan is de ramp helemaal niet meer te overzien.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten