De moskeegangers zijn braaf en luisteren naar Rutte..
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: De moskeegangers zijn braaf en luisteren naar Rutte..

mij lezen = uitvogelen Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Standaard De moskeegangers zijn braaf en luisteren naar Rutte..

"Ondanks het advies maximaal dertig bezoekers in kerken toe te laten en niet te zingen, vinden er zondag in verschillende kerken in Nederland toch diensten plaats met meer dan dertig bezoekers en gezang.

In het Gereformeerde Gemeente Centrum in Barneveld zijn bij alle drie de diensten 400 tot 450 kerkgangers welkom, meldt Omroep Gelderland. De Christelijke Gereformeerde Kerk Barendrecht heeft 250 mensen per kerkdienst uitgenodigd en de meeste kerken in Urk laten zondag ongeveer 100 bezoekers per dienst toe."

https://www.nu.nl/binnenland/6083194...de-kerken.html

-----------------
      dus angst voor Islam in Nl is ongegrond en waar zijn al die radicale Imams en bolwerken aan Radicale Moskeeën met een doorstromend geldkraan uit radicale bronnen ?! bla bla

allemaal propaganda zodat bepaalde politieke bedelaars hun koekverhalen blijven doorverkopen met bescherming en bepaalde diensten hebben een bron van inkomen nodig met een extraatje..

"het is echt crimineel om de Moslims te criminaliseren omdat ze een baard laten en een "Taliban mode" qua kleren dan zouden volgen" vind ik ..

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: De christenen gaan braaf van polio naar corona

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten

"Ondanks het advies maximaal dertig bezoekers in kerken toe te laten en niet te zingen, vinden er zondag in verschillende kerken in Nederland toch diensten plaats met meer dan dertig bezoekers en gezang.

In het Gereformeerde Gemeente Centrum in Barneveld zijn bij alle drie de diensten 400 tot 450 kerkgangers welkom, meldt Omroep Gelderland. De Christelijke Gereformeerde Kerk Barendrecht heeft 250 mensen per kerkdienst uitgenodigd en de meeste kerken in Urk laten zondag ongeveer 100 bezoekers per dienst toe."

Dit is verklaarbaar. Zij geloven dat ze zich niet mogen verzetten tegen de wil van hun god, en zoals ze hun kinderen daarom blootstellen aan polio, stellen zij zich bloot aan het coronavirus.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Standaard Re: De christenen gaan braaf van polio naar corona

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dit is verklaarbaar. Zij geloven dat zij zich niet mogen verzetten tegen de wil van hun god, en zoals zij hun kinderen daarom blootstellen aan polio, stellen zij zich bloot aan het coronavirus.
      Ze zijn dus ergens consequent in hun afdwaling.

In de koran leest de Moslim elke keer de Woorden van Allah : ''wees verstandig", " denk er goed over na", Lees enzo.
      In feite heeft de Moslim meer vrijheid in de Islam dan daar buiten en het best jammer dat veel Moslim niet snappen welke Rijkdom ze in handen hebben .. Gewoon je Intellect goed laten ontwikkelen en gebruiken binnen de keuze vrijheden die je hebt want God wil niet dat de mensheid ten onder gaat aan haar domheid.. echt zonde dat Intellect wordt gekruizigd.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: De moskeegangers zijn braaf en luisteren naar Rutte..

Mwah..als je het hele artikel leest zijn er toch wel verschillen te bespeuren :

De kerk in Barneveld zegt bekend te zijn met het advies van maximaal dertig kerkbezoekers en zegt het te hebben overwogen. "Wij hebben een hele grote kerk. Een hoog gebouw, met goede ventilatie. Dat maakt het mogelijk meer mensen uit te nodigen", aldus een woordvoerder van de kerk.
      Ik hoop dat een kerkganger een goeie CO2-melder heeft meegenomen. Die gaat luid piepen als het gevaar op besmetting toeneemt.

In zo'n gigakerk heb je er eigenlijk op meerdere plekken eentje nodig.

Als het klopt wat de organisatoren denken piept ie niet. Maar ja, als je helemaal op safe wilt spelen moet je niet gaan.

En wat vind ik van het feit dat ze het advies niet opvolgen ? We zitten natuurlijk niet in de tijd van de beeldenstormen, he. Dus zo fanatiek is niet nodig.
      Ja, veel mensen hebben zo hard hun wekelijkse gang naar de kerk nodig. Dat wordt zo gevoeld. En het is belangrijk om daar naar te luisteren.
      Maar je kunt als dominee toch iets anders verzinnen en toch betrokkenheid laten voelen ?

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

-----------------
      dus angst voor Islam in Nl is ongegrond en waar zijn al die radicale Imams en bolwerken aan Radicale Moskeeën met een doorstromend geldkraan uit radicale bronnen ?! bla bla

allemaal propaganda zodat bepaalde politieke bedelaars hun koekverhalen blijven doorverkopen met bescherming en bepaalde diensten hebben een bron van inkomen nodig met een extraatje..

"het is echt crimineel om de Moslims te criminaliseren omdat ze een baard laten en een "Taliban mode" qua kleren dan zouden volgen" vind ik ..
      Dús (...)

Een ijzersterk argument. Christenen doen iets fout en dús is angst voor de islam ongegrond. Beetje sneu zo'n armoedig betoog.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Dús (...)

Een ijzersterk argument. Christenen doen iets fout en dús is angst voor de islam ongegrond. Beetje sneu zo'n armoedig betoog.

jouw angst is van aard aangeboren en blijvend groot. Ik zie niet in hoe welke argument dan ook je angst voor de Islam kan doen afnemen?!

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

: duim :

Kijk dat is nou voortschrijdend inzicht. Eigenlijk geef je zonder je daar zelf bewust van te zijn professor Wouter Buikhuisen gelijk. Ons denken en handelen is voor een belangrijk deel genetisch bepaald. Zoals je zegt: "aangeboren en blijvend". Vrije wil en keuzes zijn een illusie. Wat je wilt is geen vrije keuze.
      ik ben meer bewust van "professor maagpijn"
      ik heb gezonde intuïtie (hoop ik)

als de mens deze wereld zou geschapen hebben zoals een moeder haar kind mag baren dan had de mensheid iets moois van gemaakt van haar verblijf op aarde..maar de meeste denken dat we hier zijn om te genieten zonder te betalen..

ik constateer dat jij bent bang om geconfronteerd te zijn met je beperkingen ! De Islam is Realistisch.
      Alles vergaat behalve het Gezicht van Allah De Schepper.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

"aangeboren en blijvend".

Kijk dat is nou voortschrijdend inzicht. Eigenlijk geef je zonder je daar zelf bewust van te zijn professor Wouter Buikhuisen gelijk. Ons denken en handelen is voor een belangrijk deel genetisch bepaald. Zoals je zegt: "aangeboren en blijvend". Vrije wil en keuzes zijn een illusie. Wat je wilt is geen vrije keuze.

Zo is ook het bestaan van god een illusie. Dus onvermijdelijk ook jouw geloof. Het is een illusie te denken dat overal de wil van de schepper achter zit. En wat daar erg storend aan is, is dat op grond van die illusie regels zijn bedacht zogenaamd uitgevaardigd door deze niet bestaande entiteit. Regels die kennelijk voor onbepaalde duur zouden moeten gelden. Ik zie dat als een belemmering voor de ontwikkeling van onze kennis, normen en waarden.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Edoch zijn het toch echt aanhangers van ons geloof geweest, die het belang van kennis onderkenden en ervoor zorgden, dat ze bijdroegen aan de Verlichting van het Westen. Nota bene door niet per se islamitische teksten beschikbaar te maken en te houden voor wat je de vijanden van de islam zou kunnen noemen. Kennis en wetenschap zijn geen vijanden van de islam. Integendeel.

Zo is ook het bestaan van god een illusie. Dus onvermijdelijk ook jouw geloof. Het is een illusie te denken dat overal de wil van de schepper achter zit. En wat daar erg storend aan is, is dat op grond van die illusie regels zijn bedacht zogenaamd uitgevaardigd door deze niet bestaande entiteit. Regels die kennelijk voor onbepaalde duur zouden moeten gelden. Ik zie dat als een belemmering voor de ontwikkeling van onze kennis, normen en waarden.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten