Evaluatie boerkaverbod ! - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Evaluatie boerkaverbod !

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Standaard Re: Evaluatie boerkaverbod !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      "Respect voor vrouwen". Wat is er "respectloos" aan de naakte schepping?
      Van de schepping? Volgens mij van alles en nog wat. Waarom zouden er anders zoveel problemen zijn.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      "Respect voor vrouwen". Wat is er "respectloos" aan de naakte schepping?
      Sometimes I just wonder if it’s a lack of intelligence or if you pretend you do not understand.

What is disrespectful is to objectify a woman by using her nudity as a means to sell something. Sexism is disrespectful.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Van de schepping? Volgens mij van alles en nog wat. Waarom zouden er anders zoveel problemen zijn.
      Ja dat klopt. Aan de schepping mankeert het een en ander. Maar ik stel de vraag binnen het kader van religie. Een vraag aan iemand die respect naar vrouwen beoordeelt vanuit het geloof in de schepper. En dat nikab daarbij mťťr respectvol zou zijn dan wat meneer "halfnaakte vrouwen" noemt. Wie in de schepper gelooft en de naakte schepping als een "gebrek aan respect" ziet, valt onvermijdelijk ook het werk van de schepper aan. Vanuit het geloof vind ik dat niet consistent.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      What is disrespectful is to objectify a woman by using her nudity as a means to sell something. Sexism is disrespectful.
      Sammy, moet ik nu vaststellen dat jij discriminatie op grond van geslacht wil promoten?

Hoeveel mannen worden er niet halfnaakt afgebeeld in reclameboodschappen. Denk maar aan de badmode - of de bioscoopreclame. Ach Sammy - voor welke reclame worden wij mannen niet misbruikt - louter en alleen om commerciŽle redenen?

Maar daartegen zie of hoor je nooit gelovigen protesteren.

Ach Sammy, ik doe er nu wel en beetje plagerig over - maar zeg nu zelf - is het van mannen die van vrouwen eisen dat ze zich in het openbaar van top tot teen bedekken - dat ze geheel gekleed zwemmen - maar zelf om de haverklap pronken met hun eigen fysiek - al dan niet half naakt - niet ontstellend hypocriet om dat te doen?

Waarom leggen die mannen zien zichzelf dezelfde normen op als die zij vrouwen opleggen?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Sammy, moet ik nu vaststellen dat jij discriminatie op grond van geslacht wil promoten?

Hoeveel mannen worden er niet halfnaakt afgebeeld in reclameboodschappen. Denk maar aan de badmode - of de bioscoopreclame. Ach Sammy - voor welke reclame worden wij mannen niet misbruikt - louter en alleen om commerciŽle redenen?

Maar daartegen zie of hoor je nooit gelovigen protesteren.

Ach Sammy, ik doe er nu wel en beetje plagerig over - maar zeg nu zelf - is het van mannen die van vrouwen eisen dat ze zich in het openbaar van top tot teen bedekken - dat ze geheel gekleed zwemmen - maar zelf om de haverklap pronken met hun eigen fysiek - al dan niet half naakt - niet ontstellend hypocriet om dat te doen?

Waarom leggen die mannen zien zichzelf dezelfde normen op als die zij vrouwen opleggen?
      1. Sexism towards men OR women is disrespectful. The fact that you don’t hear men complaining about it doesn’t make it right or ę*acceptable*Ľ.

2. You’re diverting the subject. Point is : women should be free to dress how they please. To withdraw their freedom to do so is in itself sexist.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      1. Sexism towards men OR women is disrespectful. The fact that you donít hear men complaining about it doesnít make it right or ę*acceptable*Ľ.

2. Youíre diverting the subject. Point is : women should be free to dress how they please. To withdraw their freedom to do so is in itself sexist.
      1 Met alle respect, Sammy, maar ik vind seksisme altijd fout - altijd gedaan ook.

Want volgens mij is seksisme niets anders dan - ofwel vrouwen - ofwel mannen - op grond van hun geslacht bepaalde zaken te willen onthouden, door hen daarvoor dwingende regels op leggen. Seksisme is voor mij dan ook gewoon discriminatie.

2 Daarin heb je helemaal gelijk - en ik bestrijd dat dan ook niet.

Maar juist daarom moeten dan ook volgens jouw eigen uitspraak dat: "vrouwen vrij zouden moeten zijn om zich te kleden hoe ze willen", aan zo'n commercial kunnen meewerken. Met alle wil van de wereld kun je me toch niet wijs maken dat vrouwen met een pistool tegen het hoofd worden gedwongen om aan die commercials mee te doen - of dat ze anders niet kunnen overleven.

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Terug naar de evaluatie:

In deze "Kut maatschappij met grootmond over solidariteit en vrijheid'' voelen deze vrouwen zich onveilig door een heksenjacht op ze vandaar ze niet naar buiten zouden komen en niemand die om ze geeft : dat is mijn evaluatie.

Vrouwen die roepen dat ze zich onveilig voelen door het zien van een vrouw met Boerka moeten maar eens eerlijk toegeven hoeveel keer zijn ze aangerand of zich onveilig moest voelen door iemand in un directe eigen omgeving?
      De kans dat je aangerand als vrouw of seksueel geÔntimeerd is significant groter dan een vrouw met Boerka of Ni9ab tegenkomen in een verlaten straat , tunneltje , in een bos of gewoon op je werk of thuis..
      (van zeg maar 200 tot 400 vrouwen die dachten hier veilig te zijn)

In mijn buurt begin ik me al maanden onveilig te voelen want ik zie niet meer die 2 Mevrouwen met een Boerka en 2 met een nikab gezellig in mijn pleintje winkelen?

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

In de toekomst gaat een boek verschijnen en verfilmd worden met als hoofdpersoon een Microbioloog die Nikab draagt..

Kern van het boek :

Er wordt gewerkt aan een corona-theorie : Een paar vrouwen gingen vrijwillig hun gezichten bedekken om een signal af te geven , deze vrouwen worden bestreden door miljoenen mensen en uit het openbare leven verbannen.. kort erna moesten deze miljoenen mensen verplicht een face masker dragen om zich schijnveilig te gaan voelen.

Geen geluid of afbeelding van Allah, alleen Teksten verschijnen op het scherm als :
      Allah beschermt de Natuur en de zwakkeren..
      Allah geeft gehoor aan smeebeden van de Zwakkeren...
      --------------------------------------------------------------

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten