Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 26

Onderwerp: Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Standaard Re: Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Snap je punt, praktisch. Toch kan het ook belangrijk zijn om je principieel op te stellen, zoals Revisor.
      Bij wat voor aangelegenheden stel jij je principieel op, Nederlandertje? Bij wat voor zaken zeg je, dit gaat te ver? Wat zijn jouw grenzen, overschrijding waarvan je niet kán accepteren?
      Nog niet mee gemaakt. Maar als het gebeurd zal ik het melden

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Snap je punt, praktisch. Toch kan het ook belangrijk zijn om je principieel op te stellen,
      He doesn’t need to, as a white Dutch, he’s probably never been stopped and searched. And doesn’t know what racial profiling is. Even if, in this specific case, it probably wasn’t.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      He doesn’t need to, as a white Dutch, he’s probably never been stopped and searched. And doesn’t know what racial profiling is. Even if, in this specific case, it probably wasn’t.
      Kleine correctie, Sammy. Bij den Appi worden dagelijks steekproefsgewijs mensen die zelf hun boodschappen hebben gescand, net voor ze de pinbetaling doen, gecontroleerd of zij wel alles hebben gescand. De klanten kunnen dan daarna pas afreken.
      Die keuze wordt automatisch door het systeem gemaakt - niet door degene die de controle uitoefent.

Ook ik, witte man met grijs-blauwe ogen, moet daar regelmatig aan geloven. Ik heb er geen enkele moeite mee.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Kleine correctie, Sammy. Bij den Appi worden dagelijks steekproefsgewijs mensen die zelf hun boodschappen hebben gescand, net voor ze de pinbetaling doen, gecontroleerd of zij wel alles hebben gescand. De klanten kunnen dan daarna pas afreken.
      Die keuze wordt automatisch door het systeem gemaakt - niet door degene die de controle uitoefent.

Ook ik, witte man met grijs-blauwe ogen, moet daar regelmatig aan geloven. Ik heb er geen enkele moeite mee.
      I know. That’s what I said in my last sentence. No racial profiling in Revisor’s case.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik kwam bij de kassa aan wilde wat afrekenen. Zegt dat jonge grut tegen mij: "mag ik in uw rugzak kijken meneer?" Ik natuurlijk: ""Nee!" Dan mag ik u niet helpen meneer. Prima, hier heb je je spul terug, doei.

Bij de deur werd ik tegengehouden door één of andere leidinggevende. "Meneer mag ik in uw rugzak kijken?" Ik weer nee! "Maar dat moet meneer, dit zijn onze huisregels." Ik zeg: "prima dat jullie zulke huisregels hebben maar dat verplicht mij niet om mijn tas door u te laten inspecteren. Mijn tas onderzoeken is een dwangmiddel dat alleen de politie mag toepassen, en let op, alleen als ik verdacht wordt van diefstal."

Nu, verdenkt u mij van diefstal?" ""Nee, we verdenken u niet ven diefstal maar dit zijn onze huisregels." "Oke ik heb je al uitgelegd dat ik niet verplicht ben om mee te werken aan het onderzoeken van mijn tas. Uw huisregels ben ik niet verplicht om mee te werken. Nu op dit moment mag u mij niet tegenhouden als ik de winkel wil verlaten. U mag mij alleen tegenhouden als u mij van diefstal verdenkt, nu u mij niet van diefstal verdenkt heb ik het recht om uw winkel te verlaten."

"Ik heb je nu uitgelegd hoe de wet werkt, en als je me niet gelooft mag je de politie opbellen dan lossen die ons probleem op."

Dat deden ze dan ook.

Ik legde mijn standpunt uit aan de politie. Aangezien ze niet zeker wisten of ik gelijk had of niet, hebben ze de hun chef gebeld. Toen de agent terugkwam wilde hij mijn ID zien. Die liet ik zien. Haalt ie zijn telefoon tevoorschijn en wilde hij mijn paspoort fotograferen. Ik weigerde dat. Ik zeg je wilt mijn ID zien, prima, maar fotograferen no way. Toen werd ie boos en sprak op hoge toon tegen mij, nu is het genoeg geweest, je moet kappen met je vervelend gedrag.

''Meneer agent, je moet nu gauw kappen met tegen mij zo aan te spraken. Ik praat normaal en rustig tegen je.'' ''Oke, dan vorder ik je ID. Ik vraag hem: ''waarom vorder je mijn ID?'' ''Dan kan ik controleren of je nog voor iets gezocht wordt of dat er nog een boete openstaat.'' Ik zeg: ''vorder maar wat je wilt, maar je gaat mijn ID niet fotograferen. Ik word nergens van verdacht dus ga nu door deze situatie iets zoeken terwijl er geen aanleiding voor is. Als je wil dan gaan we maar naar het politiebureau maar mijn ID krijg je niet. Je vroeg me om mijn ID te tonen dat heb ik gedaan, en ik wil het nog een keer tonen maar er wordt niets gefotografeerd of ingescand.?

Hij zei: ''oke, ik wil dan je gegevens handmatig typen zonder te fotograferen/scannen.'' Ik zeg: ''dat ben ik niet verplicht maar om je enigzins tegemoet te komen, oke.''

Daarna vroeg hij: "maar waarom wil je nu niet meewerken aan je tas te laten onderzoeken?" Ik zeg: "daar ben ik principieel in. Als ik nergens van verdacht wordt dan zal ik nooit meewerken aan mijn spullen te laten onderzoeken. Ja ik begrijp dat ze in arme buurten deze huisregel toepassen, en ik weet dat ze in rijke buurten en plaatsen deze huisregels niet toepassen. Daar ben ik principieel tegen.''

De agent oke:'' ik begrijp dat uw principieel bent maar door dit soort gevallen kunnen we niet achter de boeven aan en verspillen we onze tijd.'' ''Meneer agent daar hebt u helemaal gelijk in, maar dan zult Dirk er op aan moeten spreken dat ze hun huisregels boven de wet stellen.'' Oke doei.
      Ik vind het prima hoor als je gebruik maakt van je rechten. Ik zou echter mijn tas gewoon laten zien als daar om gevraagd zou worden. Ook als dat eventueel geen wettige basis heeft. Winkels hebben te maken met (veel) diefstal (art 310 Wetboek van Strafrecht). Dat ze daar wat aan willen doen vind ik volkomen logisch. Dat je dan op je strepen gaat staan en niet wilt meewerken aan een controle, mag dan wettelijk in orde zijn, ik vind het niet getuigen van empathie met de ondernemers. Hier in Chili heb je ook enorm veel winkeldiefstal en daarom zijn er in de meeste winkels ook beveiligers. Soms vragen ze om de tas open te maken. Ik zie het probleem niet om daar niet aan te voldoen.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Wie zegt dat ik blank ben??? Ik ben denk ik vaker aan gehouden dan jij. Ik heb meer cellen van binnen gezien dan jij. Dus zeg niet zomaar dingen waarvan je niet weet of het waar is of niet.

Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

Wist je dat bij Appie veel van die controles gebeuren bij mensen die zo'n handscanner gebruiken. Er wordt namelijk vaak gekeken via het systeem hoeveel tijd jij in de winkel bent geweest en hoeveel producten jij gekocht hebt. Stel je loopt 3 uur in de winkel en je hebt maar 1 product. Dan is de kans groot dat het systeem denk, he hier klopt iets niet.

Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Wie zegt dat ik blank ben???.
      No ? What colour are you then ? Green ?

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik vind het prima hoor als je gebruik maakt van je rechten. Ik zou echter mijn tas gewoon laten zien als daar om gevraagd zou worden. Ook als dat eventueel geen wettige basis heeft. Winkels hebben te maken met (veel) diefstal (art 310 Wetboek van Strafrecht). Dat ze daar wat aan willen doen vind ik volkomen logisch. Dat je dan op je strepen gaat staan en niet wilt meewerken aan een controle, mag dan wettelijk in orde zijn, ik vind het niet getuigen van empathie met de ondernemers. Hier in Chili heb je ook enorm veel winkeldiefstal en daarom zijn er in de meeste winkels ook beveiligers. Soms vragen ze om de tas open te maken. Ik zie het probleem niet om daar niet aan te voldoen.

Als er veel gestolen wordt en de daders worden niet gepakt, dan is de beveiliging niet goed genoeg. Investeren in een goed beveiligingssysteem is dan de oplossing. Ik ga mijn rechten niet laten inperken omdat de supermarkt niet in een (betere) beveiligingssyteem wil investeren om meer winst te kunnen maken.

Personeeel wegbezuinigen en de beveiligingstaken laten uitvoeren door tiener kassameisjes is de verkeerde oplossing. Mijn rechten en vrijheden zijn mij dierbaar en gaan voor de winst van een gemakzuchtige supermarkt.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Wist je dat bij Appie veel van die controles gebeuren bij mensen die zo'n handscanner gebruiken. Er wordt namelijk vaak gekeken via het systeem hoeveel tijd jij in de winkel bent geweest en hoeveel producten jij gekocht hebt. Stel je loopt 3 uur in de winkel en je hebt maar 1 product. Dan is de kans groot dat het systeem denk, he hier klopt iets niet.
      Een systeem dat bijhoudt hoe lang klanten winkelen. Das wel heel slim van dat systeem.

En hoeveel klanten lopen er drie uur achter elkaar te winkelen bij den Appi, denk jij?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten