Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld.
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Standaard Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld.

Ik kwam bij de kassa aan wilde wat afrekenen. Zegt dat jonge grut tegen mij: "mag ik in uw rugzak kijken meneer?" Ik natuurlijk: ""Nee!" Dan mag ik u niet helpen meneer. Prima, hier heb je je spul terug, doei.

Bij de deur werd ik tegengehouden door één of andere leidinggevende. "Meneer mag ik in uw rugzak kijken?" Ik weer nee! "Maar dat moet meneer, dit zijn onze huisregels." Ik zeg: "prima dat jullie zulke huisregels hebben maar dat verplicht mij niet om mijn tas door u te laten inspecteren. Mijn tas onderzoeken is een dwangmiddel dat alleen de politie mag toepassen, en let op, alleen als ik verdacht wordt van diefstal."

Nu, verdenkt u mij van diefstal?" ""Nee, we verdenken u niet ven diefstal maar dit zijn onze huisregels." "Oke ik heb je al uitgelegd dat ik niet verplicht ben om mee te werken aan het onderzoeken van mijn tas. Uw huisregels ben ik niet verplicht om mee te werken. Nu op dit moment mag u mij niet tegenhouden als ik de winkel wil verlaten. U mag mij alleen tegenhouden als u mij van diefstal verdenkt, nu u mij niet van diefstal verdenkt heb ik het recht om uw winkel te verlaten."

"Ik heb je nu uitgelegd hoe de wet werkt, en als je me niet gelooft mag je de politie opbellen dan lossen die ons probleem op."

Dat deden ze dan ook.

Ik legde mijn standpunt uit aan de politie. Aangezien ze niet zeker wisten of ik gelijk had of niet, hebben ze de hun chef gebeld. Toen de agent terugkwam wilde hij mijn ID zien. Die liet ik zien. Haalt ie zijn telefoon tevoorschijn en wilde hij mijn paspoort fotograferen. Ik weigerde dat. Ik zeg je wilt mijn ID zien, prima, maar fotograferen no way. Toen werd ie boos en sprak op hoge toon tegen mij, nu is het genoeg geweest, je moet kappen met je vervelend gedrag.

''Meneer agent, je moet nu gauw kappen met tegen mij zo aan te spraken. Ik praat normaal en rustig tegen je.'' ''Oke, dan vorder ik je ID. Ik vraag hem: ''waarom vorder je mijn ID?'' ''Dan kan ik controleren of je nog voor iets gezocht wordt of dat er nog een boete openstaat.'' Ik zeg: ''vorder maar wat je wilt, maar je gaat mijn ID niet fotograferen. Ik word nergens van verdacht dus ga nu door deze situatie iets zoeken terwijl er geen aanleiding voor is. Als je wil dan gaan we maar naar het politiebureau maar mijn ID krijg je niet. Je vroeg me om mijn ID te tonen dat heb ik gedaan, en ik wil het nog een keer tonen maar er wordt niets gefotografeerd of ingescand.?

Hij zei: ''oke, ik wil dan je gegevens handmatig typen zonder te fotograferen/scannen.'' Ik zeg: ''dat ben ik niet verplicht maar om je enigzins tegemoet te komen, oke.''

Daarna vroeg hij: "maar waarom wil je nu niet meewerken aan je tas te laten onderzoeken?" Ik zeg: "daar ben ik principieel in. Als ik nergens van verdacht wordt dan zal ik nooit meewerken aan mijn spullen te laten onderzoeken. Ja ik begrijp dat ze in arme buurten deze huisregel toepassen, en ik weet dat ze in rijke buurten en plaatsen deze huisregels niet toepassen. Daar ben ik principieel tegen.''

De agent oke:'' ik begrijp dat uw principieel bent maar door dit soort gevallen kunnen we niet achter de boeven aan en verspillen we onze tijd.'' ''Meneer agent daar hebt u helemaal gelijk in, maar dan zult Dirk er op aan moeten spreken dat ze hun huisregels boven de wet stellen.'' Oke doei.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Dirk van de Broek heeft vandaag de politie voor me gebeld.

.
      Revisor, steengoed man! Scherp, beheerst, rationeel, in control. Voor jou misschien gewoon een storende situatie, maar ik geniet nu van hoe je ermee om bent gegaan.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Good, people just don’t know their rights.

But you shouldn’t be forced to wait for the police. This is also unlawful (in French Law = séquestration. Probably the same in Dutch Law). You could just have walked away, security guy has no right to touch/stop you.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Revisor, steengoed man! Scherp, beheerst, rationeel, in control. Voor jou misschien gewoon een storende situatie, maar ik geniet nu van hoe je ermee om bent gegaan.

Liever had ik het niet meegemaakt maar ja. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Good, people just don’t know their rights.

But you shouldn’t be forced to wait for the police. This is also unlawful (in French Law = séquestration. Probably the same in Dutch Law). You could just have walked away, security guy has no right to touch/stop you.
      Dat klopt. Als je nergens van verdacht wordt dan hoef je nergens op te wachten en kun je gewoon de winkel verlaten. Alleen zag ik dat deze mensen totaal geen kennis van de wet hadden en dat er een grote kans zou zijn dat het op een handgemeen zou uitlopen, daarom stelde ik het zelf voor om ze een lesje te leren.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik kwam bij de kassa aan wilde wat afrekenen. Zegt dat jonge grut tegen mij: "mag ik in uw rugzak kijken meneer?" Ik natuurlijk: ""Nee!" Dan mag ik u niet helpen meneer. Prima, hier heb je je spul terug, doei.

Bij de deur werd ik tegengehouden door één of andere leidinggevende. "Meneer mag ik in uw rugzak kijken?" Ik weer nee! "Maar dat moet meneer, dit zijn onze huisregels." Ik zeg: "prima dat jullie zulke huisregels hebben maar dat verplicht mij niet om mijn tas door u te laten inspecteren. Mijn tas onderzoeken is een dwangmiddel dat alleen de politie mag toepassen, en let op, alleen als ik verdacht wordt van diefstal."

Nu, verdenkt u mij van diefstal?" ""Nee, we verdenken u niet ven diefstal maar dit zijn onze huisregels." "Oke ik heb je al uitgelegd dat ik niet verplicht ben om mee te werken aan het onderzoeken van mijn tas. Uw huisregels ben ik niet verplicht om mee te werken. Nu op dit moment mag u mij niet tegenhouden als ik de winkel wil verlaten. U mag mij alleen tegenhouden als u mij van diefstal verdenkt, nu u mij niet van diefstal verdenkt heb ik het recht om uw winkel te verlaten."

"Ik heb je nu uitgelegd hoe de wet werkt, en als je me niet gelooft mag je de politie opbellen dan lossen die ons probleem op."

Dat deden ze dan ook.

Ik legde mijn standpunt uit aan de politie. Aangezien ze niet zeker wisten of ik gelijk had of niet, hebben ze de hun chef gebeld. Toen de agent terugkwam wilde hij mijn ID zien. Die liet ik zien. Haalt ie zijn telefoon tevoorschijn en wilde hij mijn paspoort fotograferen. Ik weigerde dat. Ik zeg je wilt mijn ID zien, prima, maar fotograferen no way. Toen werd ie boos en sprak op hoge toon tegen mij, nu is het genoeg geweest, je moet kappen met je vervelend gedrag.

''Meneer agent, je moet nu gauw kappen met tegen mij zo aan te spraken. Ik praat normaal en rustig tegen je.'' ''Oke, dan vorder ik je ID. Ik vraag hem: ''waarom vorder je mijn ID?'' ''Dan kan ik controleren of je nog voor iets gezocht wordt of dat er nog een boete openstaat.'' Ik zeg: ''vorder maar wat je wilt, maar je gaat mijn ID niet fotograferen. Ik word nergens van verdacht dus ga nu door deze situatie iets zoeken terwijl er geen aanleiding voor is. Als je wil dan gaan we maar naar het politiebureau maar mijn ID krijg je niet. Je vroeg me om mijn ID te tonen dat heb ik gedaan, en ik wil het nog een keer tonen maar er wordt niets gefotografeerd of ingescand.?

Hij zei: ''oke, ik wil dan je gegevens handmatig typen zonder te fotograferen/scannen.'' Ik zeg: ''dat ben ik niet verplicht maar om je enigzins tegemoet te komen, oke.''

Daarna vroeg hij: "maar waarom wil je nu niet meewerken aan je tas te laten onderzoeken?" Ik zeg: "daar ben ik principieel in. Als ik nergens van verdacht wordt dan zal ik nooit meewerken aan mijn spullen te laten onderzoeken. Ja ik begrijp dat ze in arme buurten deze huisregel toepassen, en ik weet dat ze in rijke buurten en plaatsen deze huisregels niet toepassen. Daar ben ik principieel tegen.''

De agent oke:'' ik begrijp dat uw principieel bent maar door dit soort gevallen kunnen we niet achter de boeven aan en verspillen we onze tijd.'' ''Meneer agent daar hebt u helemaal gelijk in, maar dan zult Dirk er op aan moeten spreken dat ze hun huisregels boven de wet stellen.'' Oke doei.
      Oprotten met die tyfus gasten die denken dat ze alles mogen doen.. Laat ze maar politie bellen.. Knap staaltje van jou.. Ze worden steeds erger als ze merken dat hij hoger in de ladder staat als het gaat om je rechten

Gewoon hard aanpakken.. Ik had ook zo iets meegemaakt met politie maar niet in de winkel

((((0\_/0)))) Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Dirk misbruikt niet alleen de wet maar ook zijn personeel door ze als Beveiliger te laten optreden wat eigenlijk niet mag..
      De Politie had ook niet moeten komen want er is geen reden.. maar goed Dirk is een Dictator en de Politie is Dombo ( terug naar school )

Huisregels die redelijk zijn moeten duidelijk gecommuniceerd zijn ..

----------------

"Wat mag wel en niet bij visiteren?

Visiteren betekent in praktijk inkijken van persoonlijke bezittingen, handtasjes, boodschappentassen, koffers etc. In principe controleert de beveiliger door middel van visitatie of geen bedrijfsgoederen en/of eigendommen het gebouw of het terrein van het bedrijf verlaten. Een visitatie moet objectief en steekproefsgewijs worden uitgevoerd, bij voorkeur in een aparte ruimte en met nodige discretie.

De te visiteren persoon laat haar eigendommen vrijwillig inkijken, maakt ze open en leeg, keert ze desnoods binnenste buiten om de beveiliger de inhoud te laten zien. Visitatie gebeurt met vrijwillige medewerking van de gevisiteerde persoon, er mag geen dwang aan te pas komen en de gevisiteerde persoon mag de visitatie eventueel weigeren. De beveiligingsbeambte is bevoegd om de visitatie te verrichten, vermits deze bevoegdheid is opgenomen in het huisreglement van het bedrijf. Deze regels moeten uiteraard gecommuniceerd en bekend zijn. Bij visitatie mag absoluut geen kleding of lichaam van de betrokkene onderzocht worden.

Wat mag wel en niet bij fouilleren?

Tijdens het fouilleren van een persoon wordt ook een onderzoek aan lichaam en kleding uitgevoerd. Dit is bij visitatie absoluut niet toegestaan. De beveiliger heeft de bevoegdheid om te fouilleren in bijzondere en specifieke situaties op basis van het privaat recht. Deze bevoegdheid moet duidelijk gecommuniceerd zijn en opgenomen worden in bedrijfsregels, voorschriften of dergelijke. Bijvoorbeeld bij voetbalwedstrijden en massaal bezochte openbare evenementen zoals concerten en in de luchtvaart mogen de supporters en bezoekers op basis van het reglement gefouilleerd worden.
      Er is een verschil tussen veiligheidsfouillering en een gerechtelijke fouillering. Een veiligheidsfouillering is zoeken in, op of onder de kleding van een persoon, of zoeken in de bagage en voertuig. Een veiligheidsfouillering wordt uitgevoerd door een veiligheidsbeambte van hetzelfde geslacht als de gefouilleerde persoon.

Een gerechtelijke fouillering heeft tot doel bewijsmaterialen, verboden voorwerpen of stoffen op te sporen, dit in verband met gepleegd misdrijf of een objectieve verwachting van een te plegen misdrijf. Een gerechtelijke fouillering wordt uitgevoerd door een politieambtenaar."
      ---------------------------------

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Mar 2015
      Leeftijd
      32
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

klasse goed gedaan!! 👍🏽

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Zonde van mijn tijd. Heb wel betere dingen te doen. Tasje open. Even laten kijken en weglopen
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten

Zonde van mijn tijd. Heb wel betere dingen te doen. Tasje open. Even laten kijken en weglopen
      Snap je punt, praktisch. Toch kan het ook belangrijk zijn om je principieel op te stellen, zoals Revisor.
      Bij wat voor aangelegenheden stel jij je principieel op, Nederlandertje? Bij wat voor zaken zeg je, dit gaat te ver? Wat zijn jouw grenzen, overschrijding waarvan je niet kán accepteren?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten