Jij mag mijn veronderstelling bij punt 3 bizar vinden.
Wat ik op mijn beurt bizar vind is de implicatie van punt 1.
Mijn vraag: waarom verkleden zij zich alls moslims. Jouw antwoord: omdat zij weten dat moslims meer geven.
Dat klinkt mooi,maar is maar het ik vermoed dat het maar het halve antwoord is. Want als dat zo zou wezen dan hoeft de bedelaar zichzelf niet als moslim te verkleden, toch?
Het maakt aannemelijk dat zij zich alleen als moslim voordoen, omdat ,moslims hen dan meer geven. Dus moslims zijn niet 'vrijgeveviger', zij zijn vrijgeviger als het om mede moslims gaat. Wat vervolgens ook waarschijnlijk maakt dat deze nep-moslims hun bedelarij alleen op moslims richten en niet op ongelovigen, daar valt, volgens jou dan, minder te halen. Wat weer lucht geeft aan het vermoeden dat dit niet zal bijdragen aan anti-islam gevoelens, want de ongelovigen zullen nauwelijks door deze personen lastig worden gevallen.
Tenslotte, het zal je verbazen hoeveel Nederlanders denken dat vDen Haag de hoofdstad van Nederland is, het aantal zichzelf christenen noemende mensen die geen van de vier evangelien bij naam kunnen noemen. Ik maak mij sterk dat dit binnen de moslim-gemeenschap niet veel anders is.
Bladwijzers