Hebben we nog als Moslims de vrijheid om te houden van ons Profeet ﷺ ?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Hebben we nog als Moslims de vrijheid om te houden van ons Profeet ﷺ ?

mij lezen = uitvogelen Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard Hebben we nog als Moslims de vrijheid om te houden van ons Profeet ﷺ ?

waarom wil men ons pijn doen door de Profeet Mohammed v.z.m.h ,die wij het meest na Allah liefhebben, te beledigen?

tijd om te beseffen dat wij als Moslims heel zwak zijn en dat beschermen van alles wat we liefhebben eist dat wij sterk en verenigd moeten worden.
      Ons Imane is waarschijnlijk zwak en dat voelen degenen die ons pijn willen en durven doen..

Constatering : ergens hebben wij er gevraagd om beledigd te worden.

Maar de weg naar Sterke Imane is zo gevonden , een kwestie van willen veranderen datgene wat corrupte en ziek is in onze harten.

Sterkte voor ons en voor de pestkoppen, pas op!

( ook trump moet leren accepteren dat hij een loser is anno 2020 terwijl hij meer dan 3 jaar als een soort farao zich heeft gedragen

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten

waarom wil men ons pijn doen door de Profeet Mohammed v.z.m.h ,die wij het meest na Allah liefhebben, te beledigen?
      Natuurlijk heb je die vrijheid. Immers niets of niemand verbiedt jou van een profeet te houden. "Houden van" zit in je hoofd. En daar heeft niemand dan jij toegang toe.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Standaard Re: Hebben we nog als Moslims de vrijheid om te houden van ons Profeet ﷺ ?

Het zijn blanke tuig daarom.. Ze willen geen islam.. Die willen verbannen uit hun straatleven daarom mogen wij niet van o ze profeet houden hoe wij dat willen

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

Standaard Re: Hebben we nog als Moslims de vrijheid om te houden van ons Profeet ﷺ ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Het zijn blanke tuig daarom.. Ze willen geen islam.. Die willen verbannen uit hun straatleven daarom mogen wij niet van o ze profeet houden hoe wij dat willen
      Is het niet eerder andersom? Ik krijg het gevoel dat ik 'de profeet' moet behandelen zoals de moslims dat willen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110979

tijd om te beseffen dat wij als Moslims heel zwak zijn en dat beschermen van alles wat we liefhebben eist dat wij sterk en verenigd moeten worden.
      Dan zou ik eerst maar eens ophouden met dat zielige gejank.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Natuurlijk heb je die vrijheid. Immers niets of niemand verbiedt jou van een profeet te houden. "Houden van" zit in je hoofd. En daar heeft niemand dan jij toegang toe.
      Vrijheid om te beledigen zit ook dus in bepaalde hoofden .. En in bepaalde hoofden zit noodzaak om te reageren ..
      Enzo

Maar met een beetje moeite doen ga je snappen waar ik naartoe met mijn vraag wil ..
      De vrijheid van Moslims wordt aangevallen.
      "Vrijheid om te houden van" schept verplichting.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dan zou ik eerst maar eens ophouden met dat zielige gejank.
      Moslims janken niet maar eerst ze collectief zwaar beledigen en komen massaal janken bij Alle Moslims want want door enkeling is het misgegaan..

Janken is een westerse instrument terwijl men eerst klappen uitdeelt.. tja , had maar eerst de gevolgen goed moeten calculeren.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

Het schept wellicht verplichtingen voor jezelf, maar zou dat niet voor anderen moeten doen. Anders zou je de vrijheid van anderen ondergeschikt maken aan jou vrijheid.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Het "houden van" houdt niemand tegen, Oiseau. *

De 16e. eeuwse schrijver Jacobs Cats schrijft :"Het puntje van een gauwe pen is het felste wapen dat ik ken".
      Een tekenpotlood ligt in het verlengde daarvan.

Daarbij valt een bebloed sabel/mes in het niet.

Zie je dat we die cirkel kunnen doorbreken ? Als het een er niet is, is het ander er ook niet

*

citaat uit een liefdesgedicht van Rumi (dertiende eeuw)

"De tuin van liefde
      is oneindig groen
      en draagt veel vruchten,
      sommige verdrietig,
      andere blij.
      Liefde staat achter elke vorm,
      zonder herfst,
      zonder lente,
      altijd fris.

Klop aan en hij
      opent de deur.
      Verdwijn en hij zal je als
      de zon laten schitteren.
      Val en hij tilt je op naar
      de hemel.

Mijn liefste is
      voor iedereen verborgen,
      verheven boven alle denken,
      helder als de maan,
      stralend in mijn hart,
      naar ziel en lichaam één
      met mij.
      "

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

[...]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

Vrijheid om te beledigen zit ook dus in bepaalde hoofden .. En in bepaalde hoofden zit noodzaak om te reageren ..
      Enzo

Godsdienstvrijheid gaat niet boven andere grondrechten of wetten. Geloven in god is slechts een mening. Daar kunnen geen speciale rechten aan onleent worden die andere grondrechten of wetten ongedaan maken. Zo is het ook de vrijheid van mensen om kritisch te zijn over religie. Godsdienstvrijheid houdt geen enkele verplichting in, anders zou het geen vrijheid zijn.

Je zegt : "Vrijheid om te houden van schept verplichting."
      Dat begrijp ik niet. Wat bedoel je daarmee. Wie hebben bepaalde verplichtingen en welke verplichtingen zijn dat dan?

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten