Nieuw-Zeelandse politie presenteert uniform met hoofddoek
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Nieuw-Zeelandse politie presenteert uniform met hoofddoek

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Nieuw-Zeelandse politie presenteert uniform met hoofddoek

De politie in Nieuw-Zeeland wil moslimvrouwen aanmoedigen om zich aan te sluiten bij de veiligheidsdiensten. Kandidaten kunnen naast de klassieke uniformen nu ook kiezen voor een uniform met bijhorende hoofddoek. ‘We willen een inclusief korps bouwen dat onze diverse samenleving reflecteert’, liet een woordvoerder weten.

Zeena Ali is de eerste vrouw die het uniform zal dragen. Ali werd in Fiji geboren en verhuisde naar Nieuw-Zeeland als kind. ‘Het voelt fantastisch dat de hidjab een deel is van mijn uniform, ik werd ook betrokken bij de ontwerpfase ervan’, staat te lezen op de officiële Instagrampagina van de Nieuw-Zeelandse politie.

‘De uitwerking van dit uniform betekent dat vrouwen die voorheen misschien nooit een carrière bij de politie zouden hebben overwogen, dat nu wel kunnen doen’, vindt Ali. ‘Het is fantastisch dat de politie rekening houdt met mijn religie en cultuur.’ Ali mocht tijdens haar training zwemmen met lange mouwen aan, en kreeg halalmaaltijden. ‘Het is fantastisch dat de politie zoveel moeite deed om een hoofddoek te ontwikkelen dat niet alleen voldoet aan de vereisten rond veiligheid en gezondheid, maar ook rekening houdt met mijn persoonlijke noden’, zegt Ali.

De ontwikkeling van het nieuwe uniform begon in 2018, nadat enkele politieagenten op bezoek waren geweest in middelbare scholen. Nieuw-Zeeland is niet het eerste land dat de hoofddoek integreert bij officiële uniformen. In het Verenigd Koninkrijk werd in 2006 al zo’n uniform ontwikkeld voor de politiediensten in Londen, de Metropolitan Police. De politie in Schotland volgde in 2016. In 2004 droeg Maha Sukkar al een hoofddoek bij haar uniform voor de politiediensten van de staat Victoria in Australië.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20201118_93389210

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199465

Standaard Re: Nieuw-Zeelandse politie presenteert uniform met hoofddoek

Fuck, I was born in the «*wrong*» country.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Fuck, I was born in the «*wrong*» country.
      Hoezo, Sammi? Een hoofddoek is toch een typisch vrouwending? Of toch juist niet?

Ze zal er in ieder geval geen koude oren mee krijgen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Hoezo, Sammi? Een hoofddoek is toch een typisch vrouwending? Of toch juist niet?

Ze zal er in ieder geval geen koude oren mee krijgen.
      Misschien draagt hij wel graag vrouwenkleding

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Misschien draagt hij wel graag vrouwenkleding
      Het is hier geen forum voor flauwe grappen, ja!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

NEW-ZEALAND: paradise on earth.

De natuur, maar vooral de mensen, blank tot Maori: te lief en te schattig voor woorden.

Ik wil zelfs zo ver gaan door te stellen dat New Zealanders, althans toen ik er was (2003) meer islamitisch gedrag vertoonden dan ik bij welke moslim dan ook heb gezien en gemerkt.

Lieve symbiose daar. Jammer dat ik er niet meer mag komen. Ik zou een moord plegen om daar weer naar toe te kunnen. Nee, dan kom je er dus niet in.

Prachtig land. Geen land gezien of meegemaakt waar ik me meer welkom voelde.

MashAllah voor de bevolking van New-Zealand.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Ontopic: ik vind dat moslimvrouwen niet in een politieuniform moeten lopen. Zie je de rondingen en tietjes. Haram.

Moslimvrouwen kunnen beter met kleine kinderen werken.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ontopic: ik vind dat moslimvrouwen niet in een politieuniform moeten lopen. Zie je de rondingen en tietjes. Haram.

Ik vraag me af aan welk syndroom mannen lijden die het liefst datgene onzichtbaar willen maken welke ze het hardst begeren.
      Heb jij enig idee?

En aan het aanrecht, natuurlijk.

Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Syndroom van de gezonde jaloezie. Anders het syndroom van de irrationele liefde.

75 procent van werkend Nederland doet het met elkaar. Met alle gevolgen voor huishoudens van dien. Ik heb liever dat mijn vrouw mij als enige man op aarde ziet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik vraag me af aan welk syndroom mannen lijden die het liefst datgene onzichtbaar willen maken welke ze het hardst begeren.
      Heb jij enig idee?

En aan het aanrecht, natuurlijk.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten

Ga eens op straat kijken hoe het merendeel van de dames met hoofddoeken erbij lopen. Meeste zie je alle rondingen.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten