zeg eerlijk ! ga je laten vaccineren omdat het moet?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: zeg eerlijk ! ga je laten vaccineren omdat het moet?

mij lezen = uitvogelen Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Standaard zeg eerlijk ! ga je laten vaccineren omdat het moet?

zelfbeschikking is foetsie.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Re: zeg eerlijk ! ga je laten vaccineren omdat het moet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      zelfbeschikking is foetsie.
      Heb je een reden om het niet te doen?
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

mij lezen = uitvogelen Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614774

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Heb je een reden om het niet te doen?
      er zullen genoeg redenen zijn met enige dwang ( direct en indirect) om het te moeten doen , wat niet wenselijk is want niets zou moeten.

Logisch denkend is maar eerst weten of het goed werkt.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371835

zeg eerlijk ! ga je laten vaccineren omdat het moet?
      Ik laat me vaccineren. Niet omdat het moet, maar omdat het verstandig is mezelf en mijn omgeving te beschermen.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

er zullen genoeg redenen zijn met enige dwang ( direct en indirect) om het te moeten doen , wat niet wenselijk is want niets zou moeten.

Logisch denkend is maar eerst weten of het goed werkt.
      Onduidelijk formulering ...
      Wat is 'goed werken' e wat zijn de factoren die daartoe bijdragen.

Wordt 'goed werken' afgemeten aan de van bescherming van de samenleving of aan de mate van bescherming van het inidvidu. Het ene is een statistisch gegeven het andere een individuele belevenis.

'Niets zou moeten' is een niets-zeggende kreet. Waarom zou niets moeten moeten? Hoe kom je daarbij? Er is heel veel voor individuen wat 'zou moeten' en telkens weer om andere redenen en andere grondslagen; nu eens religieus, dan weer biologisch enz.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Ik laat me vaccineren. Niet omdat het moet, maar omdat het verstandig is mezelf en mijn omgeving te beschermen.
      Zo degelijk als een Zwitsers uurwerk.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

Ik heb al 2 keer corona gehad - ik likte expres de trapleuningen en de deur knopjes in de trein (True story) - dus ik hoef niet meer gevaccineerd te worden, geloof ik. Ik geloof Trump; ik ben dus immuun. Bovendien, door de zwerftochten door Europa ben ik sowieso onkruid geworden.

Hoewel ik dus van dichtbij heb meegemaakt dat die vleermuisgriep best heftig kan zijn, laat ik me niet vaccineren. Ik vertrouw de overheid niet. Dat komt vooral door hun aanpak van deze pandemie: broddelwerk van de hoogste soort. Onlogisch in mijn hoofd.

En het argument dat ik het moet doen voor de medemens geldt ook niet meer voor mij: sinds ik getrouwd ben kom ik, behalve tijdens het treinlikken in het begin, niet meer de deur uit.

Let me know when things are over.

Ik behoud me het recht van gedachten te veranderen. Maar voor nu zeg ik NEE.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten
      Ik heb al 2 keer corona gehad - ik likte expres de trapleuningen en de deur knopjes in de trein (True story) - dus ik hoef niet meer gevaccineerd te worden, geloof ik. Ik geloof Trump; ik ben dus immuun. Bovendien, door de zwerftochten door Europa ben ik sowieso onkruid geworden.

Hoewel ik dus van dichtbij heb meegemaakt dat die vleermuisgriep best heftig kan zijn, laat ik me niet vaccineren. Ik vertrouw de overheid niet. Dat komt vooral door hun aanpak van deze pandemie: broddelwerk van de hoogste soort. Onlogisch in mijn hoofd.

En het argument dat ik het moet doen voor de medemens geldt ook niet meer voor mij: sinds ik getrouwd ben kom ik, behalve tijdens het treinlikken in het begin, niet meer de deur uit.

Dit hoort onder het kopje: Al is het niet waar - het is toch mooi verteld.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGlijdendeRechter Bekijk Berichten

En als het overheidsbeleid in jouw ogen geen broddelwerk was geweest, dan had je je wel laten vaccineren? Wat is het verband tussen de twee?

Maar als je het dan niet voor de medemens doet, dan toch tenminste voor al die treinen die je nu onnodig aan het infecteren bent.

Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4

True story zei ik! Ik lieg nooit bijna.

Wazig, yeps. Als man van de wetenschap zou ik daar zeer zeker voor openstaan. Ik ben niet per se een antivaxer. Maar ik vind dat de aanpak tot nu toe te veel losse eindjes heeft.

Wat betreft de treinen: zoals gezegd was dat in het begin. IK WILDE HET VIRUS. Ik blijf nu al maanden vooral thuis. Douwen, boeken lezen, en teren op het thuiswerk van mijn vrouw.

En nogmaals: ik ben er nog niet uit. Ik ben altijd een hele late beslisser geweest. Waarschijnlijk kijk ik de kat net zo lang uit de boom, tot ie zelfmoord pleegt.

En dan kies ik er met al mijn wijsheid er toch voor om me te laten vaccineren.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten