'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
De grijze wolven gedragen zich ook volgens de Nederlandse wet. Sterker nog ze worden gesubsidieerd door Nederland maar nu willen ze hen ineens wel verbieden. Waarom?
De racistische rechts-extremistische en racistische partijen mogen hun gang gaan. De vraag is waarom?
...
Politiek opportunisme
Verbieden klinkt niet onredelijk. Grondwettelijk en internationaal-rechtelijk gezien gaat dat echter niet lukken. Als het al slechts ternauwernood lukt een criminele motorbende te verbieden, hoe ga je dan hard maken dat Turkse Culturele Verenigingen eenzelfde lot zou moeten treffen? De hele koepel TFN illegaal maken? Knikker ze dan eerst maar uit het Contactorgaan Moslims en Overheid, waar TFN sinds 2013 deel van uitmaakt, en stop de subsidies die tien gemeentes (Amsterdam, Arnhem, Beverwijk, Den Haag, Dordrecht, Hengelo, Nijmegen, Rotterdam, Schiedam en Soest) nog altijd geven aan lokale afdelingen.
De Tweede Kamer-fracties die stemden voor onderzoek naar een verbod van de Grijze Wolven (alle partijen, behalve Denk), weten natuurlijk best dat een dergelijke inperking van de vrijheid van vereniging indruist tegen de mensenrechten. Dit onderzoek komt voort uit politiek opportunisme. De meningsverschillen tussen Europa en Turkije stapelen zich op, onder andere over het oostelijke Middellandse Zeegebied, Nagorno-Karabach en Libië. Omdat Erdogan in een coalitie zit met de moederpartij van de Grijze Wolven, de nationalistische MHP, treft retoriek over een verbod in Turkije doel. Maar in plaats van iets op te lossen, drijft een niet uitvoerbaar verbod de conflicten alleen maar op de spits. Het wakkert het nationalisme aan Turkse zijde aan en drukt veel Europeanen met Turkse wortels verder in een hoek – een positie die ze alleen maar gepassioneerder zullen verdedigen.
...
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/23...erker-a4021074
Hypocrysie ten top/
'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
Ik vind het hier geen weer om te gaan fietsen, dus heb ik er meer tijd voor. Maar het zal wel het voortschrijdend inzicht in de praktijken van die beweging zijn.
Zolang ze binnen de wet blijven. Maar het onder de knoet houden hoort daar niet onder.
Mwa, hoe moet ik het feit benoemen dat je in mijn ogen enerzijds die gasten verdedigt - en anderzijds die gasten beschuldigt van het mee onder de knoet houden van moslims in Turkije. Ik kan een aardig potje rijmen, maar dit niet.
'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
Inhoudelijk reageren? Waarop dan? Op een krantenartikel wat jij knipt en plakt? Met een obligaat stellingtje in de toptitel? En vervolgens wat irrelevant gemiep over hoe deze seculiere fascisten door het westen zijn gebruikt, iets wat verder geen relatie heeft met dat obligate stellingtje in de toptiel.
Op zoveel warhoofderij inhoudelijk reageren? Er valt nergens 'inhoudelijk' op te reageren. Jij hebt namelijk geen samenhangende inhoud aangeleverd.
Bladwijzers