Europa wil grijze wolven verbieden, maar eigen racistische rechts-extremisten kunnen hun gang gaan - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Europa wil grijze wolven verbieden, maar eigen racistische rechts-extremisten kunnen hun gang gaan

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110979

Standaard Re: Europa wil grijze wolven verbieden, maar eigen racistische rechts-extremisten kunnen hun gang ga

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Oow ja hoor, racisten en rechtsextremisten kunnen rustig hun gang gaan in Nederland en Europa. Zie alle rechtsextremistische partijen. Je wilt me toch niet zeggen dat de PVV geen racistische partij is? Racisme is zelfs mainstream in Nederland.
      Dat ze partijen hebben is dan zo, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom alles kunnen doen wat ze eventueel zouden willen. Zolang partijen zich volgens de wet gedragen is er niets aan de hand.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011798

Standaard Re: Europa wil grijze wolven verbieden, maar eigen racistische rechts-extremisten kunnen hun gang ga

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat ze partijen hebben is dan zo, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom alles kunnen doen wat ze eventueel zouden willen. Zolang partijen zich volgens de wet gedragen is er niets aan de hand.

De grijze wolven gedragen zich ook volgens de Nederlandse wet. Sterker nog ze worden gesubsidieerd door Nederland maar nu willen ze hen ineens wel verbieden. Waarom?

De racistische rechts-extremistische en racistische partijen mogen hun gang gaan. De vraag is waarom?

...
      Politiek opportunisme

Verbieden klinkt niet onredelijk. Grondwettelijk en internationaal-rechtelijk gezien gaat dat echter niet lukken. Als het al slechts ternauwernood lukt een criminele motorbende te verbieden, hoe ga je dan hard maken dat Turkse Culturele Verenigingen eenzelfde lot zou moeten treffen? De hele koepel TFN illegaal maken? Knikker ze dan eerst maar uit het Contactorgaan Moslims en Overheid, waar TFN sinds 2013 deel van uitmaakt, en stop de subsidies die tien gemeentes (Amsterdam, Arnhem, Beverwijk, Den Haag, Dordrecht, Hengelo, Nijmegen, Rotterdam, Schiedam en Soest) nog altijd geven aan lokale afdelingen.

De Tweede Kamer-fracties die stemden voor onderzoek naar een verbod van de Grijze Wolven (alle partijen, behalve Denk), weten natuurlijk best dat een dergelijke inperking van de vrijheid van vereniging indruist tegen de mensenrechten. Dit onderzoek komt voort uit politiek opportunisme. De meningsverschillen tussen Europa en Turkije stapelen zich op, onder andere over het oostelijke Middellandse Zeegebied, Nagorno-Karabach en LibiŽ. Omdat Erdogan in een coalitie zit met de moederpartij van de Grijze Wolven, de nationalistische MHP, treft retoriek over een verbod in Turkije doel. Maar in plaats van iets op te lossen, drijft een niet uitvoerbaar verbod de conflicten alleen maar op de spits. Het wakkert het nationalisme aan Turkse zijde aan en drukt veel Europeanen met Turkse wortels verder in een hoek Ė een positie die ze alleen maar gepassioneerder zullen verdedigen.
      ...

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/23...erker-a4021074

Hypocrysie ten top/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011798

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Eerst probeer je mij een stropop argumentatie aan te smeren. Nu dat truukje is mislukt probeer je mij toch nog iets in de schoenen te schuiven: ik moet meer kranten lezen zodat ik leer wat JIJ constateert.

Jij constateert niets. Jij plaatst krantenartikeletjs en, af en toe, markeer je iets met rood. Dat heeft dan een reden. Dat moet dan iets betekenen. Dat rode.

Maar dat is niet iets constateren. Dat is iets markeren.

Dan inhoudelijk. Je vind het dus bezwaarlijk dat een fascitoide buitenlandse organisatie verboden wordt. Dat is bewaarlijk volgens jou want de binnenlandse fascitoide organisaties worden niet aangepakt.

Dat vind ik nou een heel erg slechte redenering. Zo van, we gaan niets aan de buitenlandse Covid-19 doen zolang we de binnenlandse verkoudheid niet hebben opgelost.

Jouw gejammer over het verbod op een evident onsmakelijke Turks nationalisitische club doet onoprecht aan en heeft veel van een zoektocht naar een stok tussen de spijkers op laag water om een hond mee te kunnen slaan.

Ik dacht die gaat eindelijk inhoudelijk reageren maar je komt weer met je imbeciele stropop argument. Geen tijd hiervoor.

Je gaat dus op negeer.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110979

De grijze wolven gedragen zich ook volgens de Nederlandse wet. Sterker nog ze worden gesubsidieerd door Nederland maar nu willen ze hen ineens wel verbieden. Waarom?

De racistische rechts-extremistische en racistische partijen mogen hun gang gaan. De vraag is waarom?

Hypocrysie ten top/
      Ik vind het hier geen weer om te gaan fietsen, dus heb ik er meer tijd voor. Maar het zal wel het voortschrijdend inzicht in de praktijken van die beweging zijn.

Zolang ze binnen de wet blijven. Maar het onder de knoet houden hoort daar niet onder.

Mwa, hoe moet ik het feit benoemen dat je in mijn ogen enerzijds die gasten verdedigt - en anderzijds die gasten beschuldigt van het mee onder de knoet houden van moslims in Turkije. Ik kan een aardig potje rijmen, maar dit niet.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Ik dacht die gaat eindelijk inhoudelijk reageren maar je komt weer met je imbeciele stropop argument. Geen tijd hiervoor.

Je gaat dus op negeer.
      Inhoudelijk reageren? Waarop dan? Op een krantenartikel wat jij knipt en plakt? Met een obligaat stellingtje in de toptitel? En vervolgens wat irrelevant gemiep over hoe deze seculiere fascisten door het westen zijn gebruikt, iets wat verder geen relatie heeft met dat obligate stellingtje in de toptiel.

Op zoveel warhoofderij inhoudelijk reageren? Er valt nergens 'inhoudelijk' op te reageren. Jij hebt namelijk geen samenhangende inhoud aangeleverd.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten