Hoe kleden jullie in de winter? - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/4 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: Hoe kleden jullie in de winter?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: Hoe kleden jullie in de winter?

Saar en Olive : zie hier m'n grote voorbeeld : het merinoschaap met wol die niet kriebelt. k draag het in laagjes. Buiten ingepakt (buitenste laag Gore-tex). Binnen afgepeld.

Saartje, als je het koud krijgt binnen tijdens je werk, probeer dit dan eens uit. Ga buiten eventjes een stukje lopen. Voel waar je nog meer warmte nodig hebt. Bv. door wollen sokken. Is dit wat dat bij jou past ?
      Als je dan weer terug bent is 18* heerlijk warm ! Dat herhaal je naar behoefte. Krijg je ook meer energie van en je wordt weer beter geconcentreerd.

Wat vinden jullie van een koud bad 's morgens -met geconcentreerd ademen ? Iemand ervaring daarmee ?
      Ik zie meer en meer kinderen met korte broek buiten, maar ook mannen.

Zit hier snipverkouden, met keelpijn. Ik denk dat er teveel geventileerd is binnen
      Laatst gewijzigd door Eke; 18-01-21 om 19:18.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten

Saar en Olive : zie hier m'n grote voorbeeld : het merinoschaap met wol die niet kriebelt. k draag het in laagjes. Buiten ingepakt (buitenste laag Gore-tex). Binnen afgepeld.

Saartje, als je het koud krijgt binnen tijdens je werk, probeer dit dan eens uit. Ga buiten eventjes een stukje lopen. Voel waar je nog meer warmte nodig hebt. Bv. door wollen sokken. Is dit wat dat bij jou past ?
      Als je dan weer terug bent is 18* heerlijk warm ! Dat herhaal je naar behoefte. Krijg je ook meer energie van en je wordt weer beter geconcentreerd.

Wat vinden jullie van een koud bad 's morgens -met geconcentreerd ademen ? Iemand ervaring daarmee ?
      Ik zie meer en meer kinderen met korte broek buiten, maar ook mannen.

Zit hier snipverkouden, met keelpijn. Ik denk dat er teveel geventileerd is binnen

Beterschap

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

.

Neem na de warme douche altijd een koude douche. Soms 'wisselbaden', heet-koud-heet-koud-heet-koud 10 keer, en dan raak ik een beetje in een roes. Lang onder een koude douche staan en daarbij diep, langzaam en rustig in- en uitademen had ik van gehoord en heb ik wel eens geprobeerd, maar daar zou ik op moeten trainen, heb ik gemerkt.

(Mn broer kent en beoefent wat van die fysieke 'overlevingsdingetjes', zoals iets dat hij de 'vuurademhaling' noemt).

Sterkte Eke. Pas je goed op jezelf? Als ik jou was zou ik nu zo veel mogelijk uit de buurt van iedereen blijven.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Beterschap
      Dank je !

IQ, ken je dit verhaal ? Dat merino-schaap dat hier in dit draadje te zien is , is dankzij een kleine Berberstam , door wie ze gehouden werden, door de Moren naar Spanje meegenomen.

Daar werd het beestje een giga-succes vanwege de mooiste kwaliteit wol die ze daar ooit gezien hadden en het werd gekruist met hun eigen prima-donna-schaap.
      De Spaanse vorsten pikten aanvankelijk het monopolie op die beestjes in.
      Na eeuwen bleek uiteindelijk dat handel nog meer plezier opleverde dan showen met die wol en werden de eerste schapen verhandeld naar het koude Zweden. Nu is het wereldwijd heel geliefd.

Heb jij ook niet familie in Spanje gehad in het verre verleden ? Ken jij die geschiedenis via via ?

Als ik een boerderij had zou ik ook graag een paar van die schapen houden. Ze hebben naast hun mooie vacht een vriendelijk karakter en ze zijn een beetje verlegen. Ondanks hun wereldwijde avonturen

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Dank je !

IQ, ken je dit verhaal ? Dat merino-schaap dat hier in dit draadje te zien is , is dankzij een kleine Berberstam , door wie ze gehouden werden, door de Moren naar Spanje meegenomen.

Daar werd het beestje een giga-succes vanwege de mooiste kwaliteit wol die ze daar ooit gezien hadden en het werd gekruist met hun eigen prima-donna-schaap.
      De Spaanse vorsten pikten aanvankelijk het monopolie op die beestjes in.
      Na eeuwen bleek uiteindelijk dat handel nog meer plezier opleverde dan showen met die wol en werden de eerste schapen verhandeld naar het koude Zweden. Nu is het wereldwijd heel geliefd.

Heb jij ook niet familie in Spanje gehad in het verre verleden ? Ken jij die geschiedenis via via ?

Als ik een boerderij had zou ik ook graag een paar van die schapen houden. Ze hebben naast hun mooie vacht een vriendelijk karakter en ze zijn een beetje verlegen. Ondanks hun wereldwijde avonturen

Ja eeuwen geleden maar ik kom. Morgen met een verhaal

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .

Neem na de warme douche altijd een koude douche. Soms 'wisselbaden', heet-koud-heet-koud-heet-koud 10 keer, en dan raak ik een beetje in een roes. Lang onder een koude douche staan en daarbij diep, langzaam en rustig in- en uitademen had ik van gehoord en heb ik wel eens geprobeerd, maar daar zou ik op moeten trainen, heb ik gemerkt.

(Mn broer kent en beoefent wat van die fysieke 'overlevingsdingetjes', zoals iets dat hij de 'vuurademhaling' noemt).

Sterkte Eke. Pas je goed op jezelf? Als ik jou was zou ik nu zo veel mogelijk uit de buurt van iedereen blijven.
      Wisselbaden kunnen tot een roes leiden, Olive ? Hap je steeds naar adem als je ijskoud water over je heen krijgt ?
      Bewust ademen is iets om te trainen, he.
      Ik hoorde dat mensen met koude handen bv. door flankademhaling hun handtemperatuur van zo'n 23 * naar de 31* C kunnen ademen..dat is dus lekker warm. (meten ze met infrarood thermometer).

Vuur-ademhaling. Klinkt als adem na het eten van Madam-Jeanette Het klinkt intrigerend. Wat doet dat voor hem, weet je dat ?

Bedankt voor je beterschapswens ! Ik heb wel vanavond even getempt-- geen verhoging- blijf sowieso op afstand van anderen. M'n man is nu een gewaarschuwd mens=hij bedankt jou voor je goede raad !=...en...... ??? hij duikt toch naast me .
      ("ïk ben toch allang besmet als het corona zou zijn"). Makkelijk smoesje.

Ik vraag me trouwens af hoe het met de vader van Nederlandertje is.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5687

Ik douche al 42 jaar alleen met koud water. Warm water mocht alleen gebruikt worden voor noodgevallen en voor bezoek. Ademhalen is voor poesjes. Koud water is warm water.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199466

Cute. What’s his name ?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110979

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      Cute. What’s his name ?
      Tenzij het beestje een geslachtsveranderende operatie heeft ondergaan, is het zo te zien een zij.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5687

Diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiìiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiibs!!!!!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Tenzij het beestje een geslachtsveranderende operatie heeft ondergaan, is het zo te zien een zij.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten