Het hele politieke systeem heeft gefaald. - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 34

Onderwerp: Het hele politieke systeem heeft gefaald.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Re: Het hele politieke systeem heeft gefaald.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      als jij maar erkent dat sinterklaas vieren met zwarte pieten een racistisch traditie is .. andere vormen van racisme zullen daarna tot je besef doordringen..
      Nee dat is het niet. Het is niet zo dat mensen het sinterklaasfeest vieren om negers te pesten en belachelijk te maken via de figuur van zwarte piet. Zo is het sinterklaasfeest ook helemaal geen religieus feest ondanks de kledij van de sint. Maar nu het zo is dat er tijdens het sinterklaasfeest er op veel plaatsen een dreigende sfeer hangt is het beter het feest met witte pieten te vieren. Dat is beter voor de rust. Nog beter is om het feest in het openbaar helemaal niet meer te vieren.

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Nee dat is het niet. Het is niet zo dat mensen het sinterklaasfeest vieren om negers te pesten en belachelijk te maken via de figuur van zwarte piet. Zo is het sinterklaasfeest ook helemaal geen religieus feest ondanks de kledij van de sint. Maar nu het zo is dat er tijdens het sinterklaasfeest er op veel plaatsen een dreigende sfeer hangt is het beter het feest met witte pieten te vieren. Dat is beter voor de rust. Nog beter is om het feest in het openbaar helemaal niet meer te vieren.
      te veel moeite en veel gedraai om de hete brei heen...

blijven ontkennen van de aard van zo'n figuur is eigenlijk erger dan doorgaan met vieren van foute traditie ( wetend of onwetend)

"witte pieten" is een vorm van witwassen , vind je niet?

gewoon respect tonen voor de zwarte slaven van toen en hun nageslacht!

ontkennen van slavernij direct of indirect moet strafbaar gesteld worden anno 2021.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

te veel moeite en veel gedraai om de hete brei heen...

blijven ontkennen van de aard van zo'n figuur is eigenlijk erger dan doorgaan met vieren van foute traditie ( wetend of onwetend)

"witte pieten" is een vorm van witwassen , vind je niet?

gewoon respect tonen voor de zwarte slaven van toen en hun nageslacht!

ontkennen van slavernij direct of indirect moet strafbaar gesteld worden anno 2021.
      Mij beschuldigen van de slavernij ontkennen. Waar heb ik dat gezegd? Je had het over zwarte piet en racisme. Toen antwoordde ik dat sinterklaas met zwarte pieten geen racistisch feest is. Met de slavernij heeft dat allemaal niets te maken.. Ik ontken helemaal geen slavernij in het verleden. Waarom begin je nu inees over de slavernij, terwijl het daar helemaal niet over ging. Moet ik soms mijn excuses aanbieden aan zwarte niet-slaven voor de slavernij waar ik als witte helemaal geen schuld aan heb? Ik eis van de huidige Duitsers ook geen excuses voor de holocaust waar ik bovendien helemaal geen slachtoffer van ben. Stop met dat gezeik over slavernij man. Het boeit mij geen moer wat mensen eeuwen geleden hebben gedaan. Mijn moeder woonde in Rotterdam toen de stad zwaar gebombardeerd werd in de oorlog. Loop ik daar nu nog over te zeiken? De slavernij is veel verder terug in het verleden. Stop met het spelen van slachtoffer.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Het boeit mij geen moer wat mensen eeuwen geleden hebben gedaan.
      Hier ligt een probleem :
      Een traditie uit het verleden gebaseerd op een figuur duidelijk verwijzend naar slavernij is reden genoeg om de les te trekken ..

Een onbekend iemand zei :"als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen"

Als we allemaal zo gaan denken als jij dan zal het hele cultureel systeem fallen!

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Hier ligt een probleem :
      Een traditie uit het verleden gebaseerd op een figuur duidelijk verwijzend naar slavernij is reden genoeg om de les te trekken ..

Een onbekend iemand :"als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen"

Als we allemaal zo gaan denken als jij dan zal het hele cultureel systeem fallen!
      Je laat de rest van mijn commentaar geheel weg en reageert daar dus niet op. Vervolgens pak je er één zinnetje uit en dan ga je als "antwoord" weer helemaal opnieuw je riedeltje afsteken over vermeend racisme en een slavernij verleden. En als ik daar antwoord op zou geven laat je vervolgens weer 85% van mijn reactie weg. Met dat spelletje ga ik niet verder. Zinloos en zonde van de energie en tijd. Je blijft maar doordrammen met je slavenverleden waar ik kennelijk op grond van mijn genetische afstamming een soort van erfschuld op heb. Immers jij bent als Nederlander geen afstammeling witte slavenhouders. Jij zit dus in een moreel comfortabele positie. Je mag als Nederlander naar kinderen van slavenhouders wijzen. En dat alles op grond van huidskleur. Immers ik ben wit. Daarom zeg ik nogmaals het boeit mij helemaal niet joh. Ik hoef als witte ondanks genetische afstamming, maar als niet-dader, helemaal geen enkele verantwoording af te leggen aan negroïde niet-slachtoffers. Ik laat mij door niemand enige schuld aanmeten. Je bent in elk geval een flink racistisch jongetje dat jij op grond van mijn huidskleur kennelijk vindt dat ik dichterbij de slavernij sta dan jij. Erfzonde dus. Die smerigheid van erfzonde is vooral een dingetje van gelovigen.

Nederland heeft de slavernij reeds lang afgeschaft. In andere landen is er nog steeds sprake van slavernij. Daar laat ik het bij.

Nu het sinterklaasfeest in een geweldadige sfeer gevierd moet worden is de lol er totaal af. Afschaffen in het openbaar is de beste oplossing. En zwarte piet zeker niet meer. Alleen nog witte pieten voor wie dit verneukte feest toch nog willen vieren. Het beste is helemaal stoppen er mee.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

....Immers ik ben wit. Daarom zeg ik nogmaals het boeit mij helemaal niet joh. Ik hoef als witte ondanks genetische afstamming, maar als niet-dader, helemaal geen enkele verantwoording af te leggen aan negroïde niet-slachtoffers. Ik laat mij door niemand enige schuld aanmeten. Je bent in elk geval een flink racistisch jongetje dat jij op grond van mijn huidskleur kennelijk vindt dat ik dichterbij de slavernij sta dan jij. Erfzonde dus. Die smerigheid van erfzonde is vooral een dingetje van gelovigen.

Nederland heeft de slavernij reeds lang afgeschaft. In andere landen is er nog steeds sprake van slavernij. Daar laat ik het bij.
      je positie is duidelijk en NL wil nog zwarte piet niet loslaten.

Als ik je hier lees en je opvattingen probeer te volgen dan is het geen wonder dat het hele system structureel in de fout was gegaan ... In NL hebben een institutioneel racisme naast cultureel racisme , hier laten we het bij.

"racisme ging in je zitten " en misschien weet jij wanneer?

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gadjo dilo Bekijk Berichten
      Racisme op de arbeidsmarkt (stageplek tot betaalde baan) Racisme bij justitie; etnisch profileren tot de rechter. Racisme in de topsport; stadions e.d. Racisme in de politiek; toeslagaffaire.
      Dat is een fabeltje waar geen onderzoek naar gedaan is en bewezen. Dat roepen ‘allochtonen’ maar omdat het niet gaat zoals allochtonen willen dat het gaat.
      Leuk voorbeeld van de fietser. Ken je dat filmpje nog van “zwartjoekel”? Kan m voor je opzoeken.
      Ik heb nooit gezegd dat racisme niet bestaat. Het bestaat en het zal altijd blijven bestaan onder alle bevolkingsgroepen.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

Is dit een voorbeeld voor Institutioneel racisme?

misschien zit er wat in om iedereen voor racist te zien totdat het tegendeel bewezen is. Ik weet dat ik voor een kut Marokkaan wordt gezien en moet me beter bewezen dan een gast met beperkingen in alle opzichten ..maar het lukt wel.

Wat steeds vaker nu voorkomt is dat juist witte mensjes onzeker worden in mijn nabijheid en ook voor racist soms uitgemaakt wordt wanneer ze op hun plek mag zetten enzo ( indien het echt nodig is want ik ben vriendleijk zen ..haha)

system heeft gefaald en in mijn beleving zou ik me gefaald voelen wanneer ik eht een system nodig zou hebben om mij te beschermen..
      dus het wordt tijd dat witte mensjes gaan horen pas en te onpas dat ze racist zijn.
      Als je iedereen als racist mag zien tot het tegendeel is bewezen. Mag je dan ook elke moslim als terrorist zien tot het tegendeel bewezen is????

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Als je iedereen als racist mag zien tot het tegendeel is bewezen. Mag je dan ook elke moslim als terrorist zien tot het tegendeel bewezen is????
      Precies dat is exact hetzelfde.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Wat betreft Moslims van NL is het bewezen dat ze geen terroristen zijn want nul aanslagen..

Wat bereft witte racisten is het tegendeel lang niet bewezen want zie duizenden burgers die lijden onder racisme ( incl door de Staat zelf)

oh ja, volgende keer roepen : alle vrouwen zijn hoeren tot het tegendeel is bewezen!

jij wordt echt dommer met de dag en eric woont hier omdat hij autistisch racist is met een onmogelijk missie..

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten