"Kamala is niet blond", een ding wat zeker is.
Als je ouders niet een Europees kleurtje hebben dan ben je dichterbij een Afro .. zouden de Amerikanen weten waar Indie ligt? naast England ?
![]()
.
Klopt, zo beschrijft ze haar identiteit ... maar waarom beschrijft ze haar identiteit zo?
Ik denk, om stemmen te trekken. Haar doel is dat black people zich met haar associëren en op haar stemmen.
Ben het wel eens met alles wat je schrijft! Maar, dat zie ik niet als de motivatie hierachter. Politici handelen strategisch.
Ik geloof niet in hun oprechtheid (uitzonderingen daargelaten).
En Geld zag, dat het god was.
Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.
Kapitalismus macht frei
.
Zeker groot verschil!
Maar Oiseau, vertel met niet dat je (opeens) verguld bent met de amerikaanse democratie?! Vind je dat de VS democratie goed functioneert? Dat zal toch niet waar zijn?
Daar heb je ook weer een punt ... Harlekijn Palin dacht dat Afrika een land was.
Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.
Kapitalismus macht frei
Precies. Zo zie ik dat ook. Er wordt enorm aan gerefereerd. Ook door Biden. Het uiterlijk zou er niet toe moeten doen. De maatschappij heeft alleen baat bij goede ideeën. Sekse, etniciteit etc staan daar geheel los van. Als er zo nadrukkelijk naar de huidskleur en sekse verwezen wordt zou je denken dat dit kennelijk de doorslaggevende factor was, terwijl het uitsluitend zou moeten gaan over ideeën die mensen hebben.
Ze heeft Afrikaanse voorouders die tot slaaf gemaakt zijn. Dat grote onrecht zit in HAAR stamboom ook. Ik zie het meer gevoelsmatig :" ik hoor bij alle nazaten , ook bij hen die nu nog lijden onder die geschiedenis die nog niet zo goed als mogelijk rechtgetrokken is .en dat laat ik m'n politieke keuzes bepalen":
JE-SUIS-NOIR, zeg je in Europa en daarvoor hoef je niet "noir" te zijn.
Wat menselijker Leiders met visie spreken me aan .. En zeker democratie biedt geen garantie voor een betere functionering van de maatschappij met streven naar gelijkheid en eerlijk verdelen. 1 iemand aan de macht kan miljoenen zo gek krijgen dat ze ezels voor paarden zien enzo
democratie is wat mij betreft verraderlijk en heeft zeker ook dictatoriaal trekken door heersende cultuur leidend en heilig te verklaren.
Het volk regeert niet en dus is democratie slechts maar een trucje om het volk in slaap te sussen.
Agenda van de leiders is altijd leidend en wanneer het volk zelfs zou opstaan zullen er weer maar een paar zielen die gaan bepalen wat het lot van de rest moet zijn.. ( de grondwetten zijn maar van grond en kunnen onder je voeten wegglijden)
We leven in illusie van systemen die eigenlijk leeg zijn.
We gooien een briefje in een goocheldoos ( stemmen) .. een googeldoos had ook gekund ..lol en worden we vervolgens afhankelijk van hoe de poppetjes zich gaan gedragen ( poppetjes spelen hun eigen speel en wij maar toekijken).. haha
Nee , geef me maar leuk mensen die solidair met elkaar zijn, lief voor melkaar die hun grenzen kennen ..mensen die durven het leven te respecteren , mensen die niet bang zijn om zich kwetsbaar te stellen ..mensen met inlevingsvermogen , mensen die worden wakker met het besef dat aarde voor alle mensen die ook willen gezien en behandeld worden zoals ieder voor zichzelf zou willen zien ..
en als we een politiek system voor dit nodig hebben dan zijn we verloren als mensheid.
Laatst gewijzigd door Oiseau; 23-01-21 om 21:35.
Kapitalismus macht frei
trump erdja3 essa7ra. joe & zbel ennas hendiya, ghadi yerdja3lek ghir elhem.
Bladwijzers