Turbulentie in de lucht hier ... kamala zegt dat we veilig zullen landen , geen stress!
![]()
.
Dat is één kant van haar stamboom. De andere kant is India -
grootvader: P. V. Gopalan, brahmin, in een hoge kaste met privileges.
moeder: S. Gopalan, studeerde in India aan een topschool en kreeg gelegenheid in de VS te studeren – voorbehouden aan de elite.
K. Harris: elitaire achtergrond.
Ben er niet op uit om haar af te kraken! Ze is nog maar net begonnen als vicepresident. Maar laten we niet alleen op uiterlijk en woorden van politici afgaan.
En Geld zag, dat het god was.
Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.
Kapitalismus macht frei
Topic heeft nog steed voor Titel :Thema:Wat een groot verschil, zeg!
------------------------------------------------------Joe & Kamala
Deze twee kunnen tenminste normaal praten..
Een verademing!
Wel veel werk aan de winkel.
Een herkansing voor ons allen is op zijn plaats , zet em op !
.
Amanda Gorman (zie post #2) noem ik black. In de VS zelf spreekt men wel van 'blacks and people of colour'.
In Nederland hoor je al 'mensen met een kleurtje'. Zo zou ik K. Harris noemen.
100% mee eens, en goeie topic, vind ik. Ook vrees ik wel: te veel werk voor mensen.
Ben niet zeer optimistisch. Afgelopen weekeinde rondgestruind in comments bij FvD-clips op youtube. Na 4 jaar Trump in de VS was ik gisteren bang voor een nederlandse Trump. Trump en Trumpet, veel overeenkomsten. Maar, laten we het daar in deze topic niet over hebben en over redenen voor optimisme praten.
En Geld zag, dat het god was.
Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.
Kapitalismus macht frei
Wat een gezeik over de kleur van die dame allemaal!!!
'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
Bladwijzers