In NL mag je in de rij staan voor wiet bij een coffeeshop maar niet voor een Boek?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: In NL mag je in de rij staan voor wiet bij een coffeeshop maar niet voor een Boek?

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard In NL mag je in de rij staan voor wiet bij een coffeeshop maar niet voor een Boek?

Angst voor criminelen regeert zou ik denken.

( corona regels zijn bizar ondanks de restricties want coffeeshops mogen niet sluiten )

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: In NL mag je in de rij staan voor wiet bij een coffeeshop maar niet voor een Boek?

Oiseau, je zou kunnen overwegen om lid te worden van de bibliotheek. Via internet kun je dan boeken reserveren die voor je klaar gezet worden. Is handig, je bent zo weer uit het gebouw. Mondkapje op. Pakken, piepen (pc) en wegwezen

Als je liever nieuwe boeken leest kun je die de volgende dag al thuis bezorgd krijgen. Zie boekhandels op internet.

Of wil je hier even zeggen dat de regels mbt wiet bizar zijn

Waarom zouden ze er een uitzondering voor gemaakt hebben ? Waarom niet via de post ?

Wist je dat ? Jij koppelt wietgebruik aan criminelen, maar er zitten behoorlijk wat criminelen met hun neus in de boeken :"Hoe verdien ik een miljoen" is een giga-topper !
      Ja joh, ze moeten wel in deze barre tijden. Bijspijkeren.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard Re: In NL mag je in de rij staan voor wiet bij een coffeeshop maar niet voor een Boek?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Oiseau, je zou kunnen overwegen om lid te worden van de bibliotheek. Via internet kun je dan boeken reserveren die voor je klaar gezet worden. Is handig, je bent zo weer uit het gebouw. Mondkapje op. Pakken, piepen (pc) en wegwezen

Als je liever nieuwe boeken leest kun je die de volgende dag al thuis bezorgd krijgen. Zie boekhandels op internet.

Of wil je hier even zeggen dat de regels mbt wiet bizar zijn

Waarom zouden ze er een uitzondering voor gemaakt hebben ? Waarom niet via de post ?

Wist je dat ? Jij koppelt wietgebruik aan criminelen, maar er zitten behoorlijk wat criminelen met hun neus in de boeken :"Hoe verdien ik een miljoen" is een giga-topper !
      Ja joh, ze moeten wel in deze barre tijden. Bijspijkeren.
      je doet alsof je dom bent maar je snapt wel waarom coffeeshops niet mogen sluiten. ( volgens mij werk jij voor afdeling Veiligheid ...lol)
      Wietgebruik is handel van criminelen en de staat der Nederlanden steunt dat.
      ( drugsbeleid van NL is effectief , dienst veiligheid en welzijn blabla ook waar maar het is crimineel als het maar kan)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      je doet alsof je dom bent maar je snapt wel waarom coffeeshops niet mogen sluiten. ( volgens mij werk jij voor afdeling Veiligheid ...lol)
      Wietgebruik is handel van criminelen en de staat der Nederlanden steunt dat.
      ( drugsbeleid van NL is effectief , dienst veiligheid en welzijn blabla ook waar maar het is crimineel als het maar kan)
      Als je het idee hebt dat vragen stellen dom is : ja, ik heb 2 vragen gesteld. Ik ben niet zo thuis in wietgebruik en laat me door een kenner -zo presenteer je jezelf- graag u i t l e g g e n waarom coffeeshops niet mogen sluiten.

Jij stelt wietgebruik (als mogelijk kalmerend/ontspannend middel) tegenover het gebruik van boeken (als mogelijk kalmerend ontspannen middel) Haha.

Is het terecht dat alle wietgebruikers zo gestigmatiseerd worden ? Weerhoud je niet op die manier dat jongeren een betere manier gaan zoeken om te relaxen die bv geen schade zou kunnen toebrengen aan hun hersenen (geheugenverlies is verdraaide lastig)

Om me te kunnen volgen : Ik ben tegen wietgebruik omdat het een stuk smeriger is dan vroeger (lees : ongezonder voor je lijf) en zal het alleen als medisch hulpmiddel mogelijk verdedigen als ik me er meer in verdiept heb.

Maar interessanter vind ik de vraag of wiet niet gewoon in kleine porties besteld zou kunnen worden. Op welke manier dat vorm zou kunnen hebben .

Eerst maar eens de nadelen ervan bekijken. Jij zal dat weten, want je hebt je oordeel al klaar ! Of vergis ik me ?

Raar, zul je denken.Jij bent toch tegen, Eke ?
      Jawel, Oiseau. Maar kortweg verbieden heeft een averechts effekt bij dit soort middelen ! Bovendien ben ik NIET tegen de vaak heel jonge mensen die een stickie roken, maar tegen de vorm van ontspannen.

Ik kijk dan naar de geschiedenis. Weet je nog, die drooglegging in de VS ? Verboden alcoholische drank te gebruiken? Dat verbieden bleek een grote mislukking. Het probleem werd alleen maar groter in de tijd.....Eerste helft vorige eeuw. Daarover staan boeken in de bibliotheek, ook zijn er artikelen op je pc te vinden !

O ja, dat was voor onze tijd, maar je kunt googlen,he.

PS De Staat der Nederlanden zoals jij het officieel noemt is hier de besturende partij en is verantwoordelijk voor het welzijn (hoort gezondheid bij) van haar bevolking. Dat jij suggereert dat ze zich als bestuur laten piepelen door crimi's is jouw stellingname. Die deel ik niet .
      Laatst gewijzigd door Eke; 21-01-21 om 19:38.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Als je het idee hebt dat vragen stellen dom is : ja, ik heb 2 vragen gesteld. Ik ben niet zo thuis in wietgebruik en laat me door een kenner -zo presenteer je jezelf- graag u i t l e g g e n waarom coffeeshops niet mogen sluiten.

Jij stelt wietgebruik (als mogelijk kalmerend/ontspannend middel) tegenover het gebruik van boeken (als mogelijk kalmerend ontspannen middel) Haha.

Is het terecht dat alle wietgebruikers zo gestigmatiseerd worden ? Weerhoud je niet op die manier dat jongeren een betere manier gaan zoeken om te relaxen die bv geen schade zou kunnen toebrengen aan hun hersenen (geheugenverlies is verdraaide lastig)

Om me te kunnen volgen : Ik ben tegen wietgebruik omdat het een stuk smeriger is dan vroeger (lees : ongezonder voor je lijf) en zal het alleen als medisch hulpmiddel mogelijk verdedigen als ik me er meer in verdiept heb.

Maar interessanter vind ik de vraag of wiet niet gewoon in kleine porties besteld zou kunnen worden. Op welke manier dat vorm zou kunnen hebben .

Eerst maar eens de nadelen ervan bekijken. Jij zal dat weten, want je hebt je oordeel al klaar ! Of vergis ik me ?

Raar, zul je denken.Jij bent toch tegen, Eke ?
      Jawel, Oiseau. Maar kortweg verbieden heeft een averechts effekt bij dit soort middelen ! Bovendien ben ik NIET tegen de vaak heel jonge mensen die een stickie roken, maar tegen de vorm van ontspannen.

Ik kijk dan naar de geschiedenis. Weet je nog, die drooglegging in de VS ? Verboden alcoholische drank te gebruiken? Dat verbieden bleek een grote mislukking. Het probleem werd alleen maar groter in de tijd.....Eerste helft vorige eeuw. Daarover staan boeken in de bibliotheek, ook zijn er artikelen op je pc te vinden !

O ja, dat was voor onze tijd, maar je kunt googlen,he.

PS De Staat der Nederlanden zoals jij het officieel noemt is hier de besturende partij en is verantwoordelijk voor het welzijn (hoort gezondheid bij) van haar bevolking. Dat jij suggereert dat ze zich als bestuur laten piepelen door crimi's is jouw stellingname. Die deel ik niet .
      Ik schreef :

In NL mag je in de rij staan voor wiet bij een coffeeshop maar niet voor een Boek?

Mijn antwoord :

Angst voor criminelen regeert zou ik denken.

( corona regels zijn bizar ondanks de restricties want coffeeshops mogen niet sluiten )

-----
      jij schreef lappen tekst met uitleg voor Oiseau alsof Oiseau dom is, vandaar ..
      Eke, ik woon in Nl en weet meer dan mij lief is.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Welterusten en blijf jezelf, Oiseau !

Regeren gebaseerd op angst die door een deel van de wiethandelaren opgeroepen wordt ?
      Begrijp ik je zo goed ?
      Dat zou een hele slechte zaak zijn voor een land.

Oiseau, ik reageer alleen omdat jij het bestuur voorstelt als een stelletje labbekakken (toegeven aan druk van criminelen)……….. zonder met bewijzen te komen !
      Laatst gewijzigd door Eke; 23-01-21 om 13:58.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

.
      Half jaar geleden waren mensen aan het hamsteren --

Ik heb boeken gehamsterd!

niet echt hoor, zoveel boeken lees ik niet en heb er nog meer dan genoeg
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Half jaar geleden waren mensen aan het hamsteren --

Ik heb boeken gehamsterd!

niet echt hoor, zoveel boeken lees ik niet en heb er nog meer dan genoeg
      Ook wat boeken over virussen en pandemieën?
      "Coronavirus besmet de hele cultuurwereld" is niet helemaal waar want het biedt echt kansen voor creative geesten zodat zij wat afstand doen van amusement en commercie.. cultuur schreeuwt om inhoud .. wie weet krijgen we weer echt schrijvers en dappere denkers over zaken die er echt toedoen.

supermarkten verkopen veel te veel eten om de mensen dom te houden ( haha)en misschien moeten ze een "boekenpaspoort" invoeren ( met schrijvers achter de kassa om te controleren of je echt wat leest )..hmm
      eerst moeten we alles vergeten wat we gelezen hebben en opnieuw beginnen ..

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten