'' Abdelkader: ,,Dat café ging dicht en ik moest nog wat inkopen doen voor oudejaarsavond. Ik zou wat gasten op de borrel krijgen, die trouwens nooit zijn op komen dagen. Nee, dat werd helemaal niks met die borrel. Je hebt me nog wel geholpen met boodschappen doen.''
Die middag, in de Albert Heijn, spraken de twee voor het eerst met elkaar over eten. Wat haal je in huis voor een borrel op oudejaarsavond? Saida legde kaas, stokbrood, crackers en wat flessen drank in het winkelwagentje."
Zouden ze de eerste avond dronken in elkaars armen gevallen zijn door verliefdheid versterkt door dronkschaap?
Voor mij een reden om eerder af te knappen en te roepen wat een Amasha-Allah stel (niet dus)!
Ik kan het mis hebben maar wat ik lees is meer een feestelijke tagine met een glaasje wijn..Nee, leuke Nederlandse koppel inderdaad maar geen leuke Moslim koppel. Doe mij maar een lelijke Moslim koppel!
Familie Benali klinkt nu in mijn oren als een seculiere Tunesische familie die couscous besprenkelt met wijn in de naam vrijheid blijheid.
Bladwijzers