de staat maakt je kapot met claims als je relt!
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: de staat maakt je kapot met claims als je relt!

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard de staat maakt je kapot met claims als je relt!

niet dat ik zeg dat straffen minder kan maar hogere claims is gewoon levens kapot maken..
      Hadden ze dat bij bankiers moeten doen en niet alleen bij zwakbegaafde rellers van nu..

Oh God! de toeslagenaffaire debacle is nog niet verwerkt.. Pas op de staat gaat je kapot maken!
      Incassobureaus en rechters met hun vonnissen ook.. soms past een rechter maatwerk toe en dan mag je God bedanken maar heel heel zeunig...

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      de staat maakt je kapot met claims als je relt!

niet dat ik zeg dat straffen minder kan maar hogere claims is gewoon levens kapot maken...
      Bedoel je dat het onrechtvaardig is dat de veroorzakers van de schade zelf voor de schade moeten opdraaien?

Wat mij betreft geen empathie met relschoppers. Snoeihard en medogenloos aanpakken.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Re: de staat maakt je kapot met claims als je relt!

Vooral daders van vernielingen die herkenbaar in beeld zijn, moeten zich volgens Beukers ernstig zorgen maken. ,,Ze zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de complete schade die op een betreffende locatie veroorzaakt is. Dus ook voor de schade die veroorzaakt is door andere relschoppers die niet herkend worden.
      Bron : AD.nl

Dat is niet meer dan logisch. Valt mij mee van Nederland dat ze daders gaan kaalplukken. Terecht!

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846410

niet dat ik zeg dat straffen minder kan maar hogere claims is gewoon levens kapot maken..
      Hadden ze dat bij bankiers moeten doen en niet alleen bij zwakbegaafde rellers van nu..

Oh God! de toeslagenaffaire debacle is nog niet verwerkt.. Pas op de staat gaat je kapot maken!
      Incassobureaus en rechters met hun vonnissen ook.. soms past een rechter maatwerk toe en dan mag je God bedanken maar heel heel zeunig...
      Ik vind die schadevergoedingen nog tegenvallen. 1 in Amsterdam hoefde maar 500 euro te betalen. Schijntje in vergelijking met de schade. Amsterdam zet een fonds op waar alle schadevergoedingen in komen om de gedupeerde te vergoeden.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Dat op de herkende daders collectief de totale schade verhaald wordt vind ik prima. Plus nog een strafblad. Met dat in gedachte laat je het wel uit je hoofd om nog te gaan rellen. Relschoppers zijn crimineel uitschot.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

.

Dat is waar. Een rechtbank heeft pas wel - tot op zekere hoogte - een grens gesteld. Dat bericht heb je misschien ook wel gelezen:

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste een celstraf van zes maanden, waarvan één voorwaardelijk. Dat de man zijn woning zou verliezen, was volgens justitie voor rekening van de man. De rechter dacht daar anders over en zag het belang in van het behouden van de woning die H. door zorginstelling Cordaan is toegewezen. Bij een celstraf van langer dan zeven weken zou hij die kwijtraken.
      clic
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten