.
![]()
.
![]()
En Geld zag, dat het god was.
Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.
Kapitalismus macht frei
Nederlandertje, hij dacht dat het een aspirientje was.
Wat me opvalt is dat mannen met wie ik daarover praat vinden dat Ajaxieden genoeg bij de pinken zijn om te weten dat dat plasmiddel -dat vrij verkrijgbaar is- wat voor je kan doen bij het maskeren van drugsgebruik. Dat soort tips zoemen al jarenlang rond in de kleedkamers, enz.
En de vrouwen ? Tja, het is gewoon een schatje, Onana. Hij heeft echt geen doping nodig als ster-keeper. Maar of ie dat zelf ook altijd zo voelt ? Het kan ook een druk op je geven altijd maar de beste te moeten zijn.
Ik weet het niet, ik ken hem niet als persoon en geef hem het voordeel van de twijfel. Het is op zich 'no big deal' *. Voor hem wel namelijk.
* Er zijn allang veel betere middelen beschikbaar om te analyseren of er verboden middelen zijn gebruikt. Daar werkt geen maskeermiddel tegen.
Daarnaast zijn spelers van Ajax verplicht om een clubarts te raadplegen voor ze een pilletje nemen en dat heeft Onana ook niet gedaan.
Bladwijzers