Ajax doelman Andre Onana geschorst voor 12 maanden
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Ajax doelman Andre Onana geschorst voor 12 maanden

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Ajax doelman Andre Onana geschorst voor 12 maanden

Hij heeft doping gebruikt

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Standaard Re: Ajax doelman Andre Onana geschorst voor 12 maanden

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten

Hij heeft doping gebruikt
      Welnee, verkeerd beeld.

Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371836

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Welnee, verkeerd beeld.
      Hij heeft toegegeven het maskeer middel per ongeluk gebruikt te hebben. Met 12 maanden schorsing een relatief milde straf (doelbewust gebruik normal 48 maanden geschort; gebruik 'per ongeluk' 24 maanden schorsing).

Ajax geen punten aftrek, dus das (ook ) positief.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Hij heeft toegegeven het maskeer middel per ongeluk gebruikt te hebben.
      Oh, dat hij een pilletje van zn vriendin ingenomen heeft omdat hij zich beroerd voelde is niet in twijfel, hoor.

Met 12 maanden schorsing een relatief milde straf (doelbewust gebruik normal 48 maanden geschort; gebruik 'per ongeluk' 24 maanden schorsing).
      Dat dat volgens UEFA maatstaven een 'relatief milde straf' is, en dat 'normaal' in een in de relevante opzichten gelijke situatie 24 maanden is, is niet doorslaggevend. Dan zijn die UEFA maatstaven zwakzinnig. En is die UEFA-dopingcommissie geestelijk gehandicapt.

Ajax geen punten aftrek, dus das (ook ) positief.
      Ajax kan me niets schelen. Ik word agressief van onrecht. Nog agressiever word ik van machtsmisbruik. Van UEFA-potentaten in dit geval.

Ik wou dat ik voetballer was. En tegen een elftal van UEFA-potentaten zou voetballen. Een UEFA-potentaat zou met een gebroken poot van het veld gedragen worden.

Zo, dat moest ik even kwijt.

O ja, Onana vind ik ook charmant ... dat heeft er ook wel iets mee te maken.

En ik snap je grapje van 'positief', inderdaad spitsvondig.

Ik zou dit voor de rechter aanvechten. Hoop dat Ajax dat doet. Onrechtmatige daad door de UEFA.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

.
      Ingeschreven
      Feb 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1038348

Totaal onzinnige straf voor een keeper die relatief jong is. Ze weten dat het niet met de intentie is gebeurd om er beter van te worden. Carrière kan nog wel eens afgelopen zijn. Althans, niet hoger maar lager
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gadjo dilo Bekijk Berichten
      Totaal onzinnige straf voor een keeper die relatief jong is. Ze weten dat het niet met de intentie is gebeurd om er beter van te worden. Carrière kan nog wel eens afgelopen zijn. Althans, niet hoger maar lager
      Was ook geen doping. Is een pilletje waarvan je (meer) gaat plassen. Dat zou kunnen helpen om sporen van doping in je urine te verbergen als je doping gebruikt hebt. Maar er is geen enkele aanwijzing dat Onana dat gedaan heeft.
      Hij heeft ook niet specifiek die werkzame stof ingenomen, maar een pilletje dat zn vriendin mogelijk gewoon bij de drogist gekocht heeft.

Oeh, wat heb ik een hekel aan zulke potentaten ... maar dat had je waarschijnlijk al door.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Verkeerd genaaid door den vrouw. Wraak wegens vergelijken met een mooiere vrouw.

Overduidelijk.

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      42
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846411

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .

Oh, dat hij een pilletje van zn vriendin ingenomen heeft omdat hij zich beroerd voelde is niet in twijfel, hoor.

Dat dat volgens UEFA maatstaven een 'relatief milde straf' is, en dat 'normaal' in een in de relevante opzichten gelijke situatie 24 maanden is, is niet doorslaggevend. Dan zijn die UEFA maatstaven zwakzinnig. En is die UEFA-dopingcommissie geestelijk gehandicapt.

Ajax kan me niets schelen. Ik word agressief van onrecht. Nog agressiever word ik van machtsmisbruik. Van UEFA-potentaten in dit geval.

Ik wou dat ik voetballer was. En tegen een elftal van UEFA-potentaten zou voetballen. Een UEFA-potentaat zou met een gebroken poot van het veld gedragen worden.

Zo, dat moest ik even kwijt.

O ja, Onana vind ik ook charmant ... dat heeft er ook wel iets mee te maken.

En ik snap je grapje van 'positief', inderdaad spitsvondig.

Ik zou dit voor de rechter aanvechten. Hoop dat Ajax dat doet. Onrechtmatige daad door de UEFA.
      Je voelt je beroerd en dan neem je een pilletje van je vrouw waar je meer van gaat plassen. Ja dat klink heel geloofwaardig.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Je voelt je beroerd en dan neem je een pilletje van je vrouw waar je meer van gaat plassen. Ja dat klink heel geloofwaardig.
      Wat jij er van vindt - waarbij je de feiten verkeerd beoordeelt - is irrelevant.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Thumbs up Onana!

.
      BUITENSPORIGE STRAF ANDRE ONANA

Vereniging van Contractspelers 11 februari 2021

VVCS is het volstrekt oneens met de sanctie van 1 jaar die André Onana (Ajax) is opgelegd. VVCS blijft een systeem veroordelen waarbij sporters die niet de intentie hebben vals te spelen, voor langere tijd van de uitoefening van hun beroep worden uitgesloten. Deze sanctie heeft enorme gevolgen voor de professionele carrière van de speler en heeft een enorme impact op het welzijn van de betrokken speler.

De UEFA volgt het verweer van Onana dat het een vergissing betreft. Dat hij op 30 oktober een verkeerd pilletje nam, om hoofdpijn te temperen. Om die reden krijgt hij niet de ‘gebruikelijke’ 4 jaar aangesmeerd, maar wordt zijn straf ‘beperkt’ tot 1 jaar.
      Eén jaar is evenwel een eeuwigheid in de carrière van een profvoetballer… Een carrière die sowieso al kort is. De vraag is hoe je een speler zomaar een jaar kan schorsen, als je er zelf van overtuigd bent dat er een vergissing in het spel is ?

De schorsing op zich is al buiten proportie, maar het idee dat de speler gedurende de schorsing niet eens met de rest van het team mag meetrainen is volstrekt onbegrijpelijk.
      Deze onrechtvaardigheid, die geen enkele toegevoegde waarde heeft en leidt tot het onnodig isoleren van profvoetballers, moet eveneens dringend worden teruggedraaid.

VVCS heeft er goede hoop op dat de straf van André Onana door het CAS alsnog ongedaan wordt gemaakt (of sterk gereduceerd wordt), maar deze zaak toont nog maar eens de noodzaak om de regels te herstructureren.
      De internationale spelersorganisatie FIFPRO heeft aangekondigd de aanpak van de antidopingregelgeving opnieuw aan te kaarten met de uitdrukkelijke eis dat werknemers- en werkgeversorganisaties aanzienlijk meer invloed krijgen bij het opstellen van de dopingregels en de gevolgen ervan.

Wordt vervolgd!

Kapitalismus macht frei

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten