Nederland heeft een femicideprobleem
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Nederland heeft een femicideprobleem

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard Nederland heeft een femicideprobleem

IN NEDERLAND STERFT ELKE 10 DAGEN EEN VROUW ALS GEVOLG VAN HUISELIJK GEWELD

https://www.oneworld.nl/lezen/seks-g...cide-probleem/

Heel ernstig dit .. wanneer een vrouw zegt "ik wil je niet meer in mijn leven'', ik houd niet van je , ik wil verder zonder jou etc dan moet jij haar laten gaan .. ook met pijn in je hart dan maar van haar weg rennen en ook weg blijven..
      Wat mij betreft een kwestie van zelfrespect..

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: Nederland heeft een femicideprobleem

Laten we checken, welke bron de schrijver heeft gebruikt voor dit nieuws. Misschien wel z'n dikke duim
      Het lijkt me raar : femicideprobleem ----> om de tien dagen sterft er een vrouw daardoor in Nederland'.

Overigens vind ik dat je gelijk hebt met je eigen tekst : liefde en/of huwelijk is geen eigendomsstempel . Zelfrespekt te bezitten is vele malen beter dan een vrouw in je leven die daar niet thuis is.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Zie hier een recent interview met Renée Römkens, de geïnterviewde professor (tot voor kort) . Zie vindt het ZORGELIJK dat er in Nederland geen registratie van huiselijk geweld is...

Dat is iets anders dan de knuppel in het hoenderhok gooien (hoewel dat natuurlijk ook link is voor die kippetjes) : om de 10 dagen sterft er een vrouw als gevolg van huiselijk geweld.

Maar dat er aandacht voor blijft : hartstikke nuttig.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/12...rblik-a4005728

CONCLUSIE (vooralsnog) : DIKKE DUIM van de beide schrijfsters.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Laten we checken, welke bron de schrijver heeft gebruikt voor dit nieuws. Misschien wel z'n dikke duim
      Het lijkt me raar : femicideprobleem ----> om de tien dagen sterft er een vrouw daardoor in Nederland'.
      Uitgaande van cijfers in het artikel, dat CBS als bron noemt, kom ik op 33 in een jaar, 1 per 11 dagen door geweld in een (afgelopen) relatie.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5687

Vrouwen moeten dan ook niet zo stoer doen. Met hun jeans dragen, auto rijden enzo. Laatst zag ik zelfs een vrouw in een pak! En een keer, één keer zag ik zelfs een vrouw een trein besturen. Ik dacht eerst "die gaat de treincockpit ofzo schoonmaken", reed ze gewoon weg.

Beyonce moeten ze verbieden, das de oplossing.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Uitgaande van cijfers in het artikel, dat CBS als bron noemt, kom ik op 33 in een jaar, 1 per 11 dagen door geweld in een (afgelopen) relatie.

Hmmm. Ik heb nu 2 boodschappen : Van de Römkens : er bestaat geen registratie van
      en nu van het CBS : er is wel een registratie van het aantal vermoorde vrouwen.

Ik kijk nog even naar die 76 %.

Eigenlijk is dat helemaal niet zo belangrijk. Gezien de ernst van het gebeuren.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Het CBS baseert zich onder andere op de Basisregistratie Personen (BRP), dossiers van de Officier van Justitie, maar ook op doodsoorzaakverklaringen. Toch is Römkens er niet van overtuigd dat de CBS-cijfers een compleet beeld geven: “Uit eigen onderzoek naar partnerdoding weet ik dat in de praktijk weleens dingen over het hoofd worden gezien”, vertelt ze.

“Mensen die nooit getrouwd zijn geweest of een geregistreerd partnerschap hebben gehad, tellen juridisch niet als partner. Die juridische verhouding van dader-slachtoffer staat zo centraal binnen de rechtspraak dat er ook gevallen buiten de boot vallen. Als een misdrijf niet juridisch te categoriseren valt, zoals bij onopgeloste zaken of verdwijningen, kan het voorkomen dat de moord op een vrouw die onder de definitie van femicide valt, niet wordt meegeteld.”

Als je dit leest dan ga je onwillekeurig uit van 'wat je weet van de wereld om je heen'. Om de tien dagen een moord op een vrouw ? Nooit opgevallen.
      Maar..als je het een ander label geeft zoals GEZINSDRAMA dan is het : o ja, daar heb ik wel over gelezen in de krant/op TV gezin.

Terwijl bij gezinsdrama's het bijna altijd gaat om mannen die hun vrouw doden.... Heftig.

Gelukkig wordt er ook in het artikel van Joyce Brekelmans en Hasna El Maroudi aandacht gegeven aan preventie !

Konklusie : GEEN dikke duim , maar de bikkelharde waarheid.

Maar hiermee is het draadje van Oiseau nog lang niet afgesloten.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Die gasten moeten opgehangen worden degene die huiselijke geweld hanteert

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

https://scholarlypublications.univer...%5Boffset%5D=2

de cijfers zijn alarmerend en er wordt niet alles geregistreerd zoals het hoort ( de witten mannen ontsnappen aan harde oordeels van onderzoekers en media al jaren )

'Crime passionnel? Dat slaat nergens op, Wilma is vermoord'
      https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236...-vermoord.html
      zo'n term vind ik ook misselijkmakend , weg ermee ..en je krijgt maar 11 jaar celstraf voor doden van een onschuldige ziel?! ( straks ook strafmindering wegens goede gedrag ?! )

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IQVanEenGarnaal Bekijk Berichten
      Die gasten moeten opgehangen worden degene die huiselijke geweld hanteert
      een dader krijgt 11 jaar wegens zogenaamd 'crime passionnel' en kan 1/3 strafvermindering krijgen ..?
      Als ik zoiets lees als uitleg dan vraag ik me af waarom er wordt gesproken van eerwraak wanneer je geen witteman heet? heeft de witte man geen "eer''? te makkelijk allemaal:

"Kort voor haar dood, verbrak Wilma de relatie met de dader Ron K. Volgens emeritus bijzonder hoogleraar gendergerelateerd geweld Renée Römkens zijn vrouwen het meest kwetsbaar in de periode van een relatiebreuk. "Een verbroken relatie is het ultieme verlies voor de man. Controle en dwingend gedrag van de (ex-)partner is daarbij een cruciaal kenmerk."

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten