Chili vaccinatie-programma
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Chili vaccinatie-programma

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Chili vaccinatie-programma

Chili is al op 24 december begonnen met vaccineren. (Pfizer). Inmiddels zijn er miljoenen dosis Sinovac geleverd sinds begin deze maand. Gisteren 175.000 mensen gevaccineerd op één dag. Totaal aantal gevaccineerden nu meer dan 800.000. Ben vandaag aan de beurt geweest voor eerste dosis. Tweede dosis krijg ik op 9 maart.

Hier ook sinds meer dan een jaar een avondklok (toque de queda) tussen 22:00 en 05:00. Veel plaatsen met totale lockdown. Bij ons nu fase 2. Dat houdt in iedereen moet binnen blijven in het weekend. Hier vandaag in Aysen niet één nieuwe besmetting. Gisteren twee nieuwe gevallen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: Chili vaccinatie-programma

Sinovac komt uit China, Rob ?

Wat fijn dat je binnenkort min of meer beschermd bent !

Weer gewoon met mensen kan omgaan.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ja die komt uit China. Sinovac biedt 100% bescherming tegen ernstige en levensbedreigende ziekteverschijnselen na een besmetting. Het vaccin biedt verder 74% bescherming tegen milde en gemiddelde klachten klachten. En uiteindelijk 50% bescherming tegen een besmetting zonder symptomen. Je kunt dus nog wel besmet raken, maar niet ernstig ziek worden.

Verder hebben ze hier ook AstraZeneca en natuurlijk Pfizer. Met Pfizer zijn er ook hier leveringsproblemen. Personeel in de zorg en 90+ hebben het Pfizer vaccin gekregen. Voor hen was ook de tweede dosis Pfizer gereserveerd. De meesten in die groep hebben inmiddels ook de tweede dosis pfizer gekregen.

Ik ben 61 jaar en zou 23 februari aan de beurt zijn voor de eerste dosis. Maar iedereen van 60+ krijgt ook een vaccin buiten de geplande datum. Ik was in het dorp en ga straks weer terug naar het terrein. Dus wilde ik vast gevaccineerd worden.
      Je kon gewoon eerder gevaccineerd worden ? "Natuurlijk meneer Gosseling, vaccins genoeg in de koelkast ".
      Hoe liep dat zo gesmeerd volgens jou ?

Zegt CoronaVac jou wat ? Dat is van Sinovac heb ik inmiddels ook gegoogled. Een van de Chinese vaccins die er op de markt zijn.

Over CoronaVac : het is wel veilig maar beschermt een stuk minder dan China had gehoopt. Is geschikt voor mensen onder de 60.

Bron info : :https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/15...troef-a4027639

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Sinovac komt uit China, Rob ?

Wat fijn dat je binnenkort min of meer beschermd bent !

Weer gewoon met mensen kan omgaan.
      He he net een uitgebreid antwoord geschreven en die was weer weg toen ik mijn bericht wijzigde met de toevoeging van een foto. Goed ik ben daar aan gewend...

Ja, Sinovac komt uit China. Het vaccin biedt 100% bescherming tegen ernstige en levensbedreigende ziekteverschijnselen. Verder beschermd het voor 74% tegen milde tot gemiddelde klachten. Het biedt 50% bescherming tegen een besmetting. Je kunt dus nog wel besmet raken (50% kans), maar dat leidt niet tot levensbedreigende ziekteverschijnselen.

Ik ben 61 jaar en zou eigenlijk op 23 februari aan de beurt zijn voor vaccinatie. Echter iedereen boven de 60 kan ook buiten de geplande datum een vaccin krijgen. Ik was in het dorp en wilde daarvan gebruik maken. Straks ga ik weer terug naar het terrein in het buitengebied.

.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Je kon gewoon eerder gevaccineerd worden ? "Natuurlijk meneer Gosseling, vaccins genoeg in de koelkast ".
      Hoe liep dat zo gesmeerd volgens jou ?

Zegt CoronaVac jou wat ? Dat is van Sinovac heb ik inmiddels ook gegoogled. Een van de Chinese vaccins die er op de markt zijn.

Over CoronaVac : het is wel veilig maar beschermt een stuk minder dan China had gehoopt. Is geschikt voor mensen onder de 60.

Bron info : :https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/15...troef-a4027639
      Nou er zijn 1422 punten in Chili waar gevaccineert wordt. Er is een agenda gepubliceerd voor diverse leeftijden en groepen en mensen kunnen op eigen gelegenheid zich melden bij een vaccinatiepunt. Er is altijd voldoende voorraad voor de betreffende groep. Vandaag was de groep tussen 76 en 80 jaar aan de beurt. Maar als mensen van boven de 60 jaar zich melden en het is niet al te druk dan wordt je ook gevaccineerd. Ik heb nu twee weken gewonnen, want ik zou op 23 feb aan de beurt komen. Nu ben ik ook sneller aan de beurt met mijn tweede vaccinatie.

Ja zoals ik al schreef het beschermd minder dan Pfizer 95%. Sinovac beschermd dus 50% tegen een besmetting. Maar wat wel relevant is dat het middel mensen voor 100% beschermd tegen levensbedreigende gevolgen van een besmetting. En voor 74% tegen milde tot middelmatige verschijnselen. Dat het geschikt zou zijn tot 60 jaar is omdat over die groep niet voldoende onderzoekgegevens beschikbaar zijn. Er is hier wel getest op o.a. 60+ het afgelopen jaar. Ook in Brazilië is er behoorlijke getest met Sinovac. En kennelijk was het resultaat voldoende om het vaccin hier goed te keuren voor 60+.

De vaccins zijn voor iedereen gratis, ongeacht of iemand al dan niet verzekerd is. Ook buitenlanders die illegaal in het land verblijven. Verder ook toeristen.
      .
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 09-02-21 om 22:45.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Het miljoen is vandaag gepasseerd. Dat is één dag eerder dan verwacht.

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Het is hartstikke positief nieuws voor je en ook die foto is leuk voor je om te bewaren.

Toch heb ik nog wel af en toe een vraag die omhoog komt. Hoe is het sowieso in Chili met de impact van het virus ? Worden de mensen die door die lockdown hun inkomen verliezen op dat gebied gesteund ? Of hoe gaat dat..mss op een andere manier ?

Hoe gaan jullie om met de Braziliaanse variant ?
      Wat doen jullie als er teveel mensen in de maatschappij niet opgekomen zijn voor een prik want dan kan het virus zich naar hartelust veranderen en toch weer mogelijk bedreigend worden voor de hele populatie.

Ik vind het top van Chili dat ze meteen erop springen nu ze vaccins hebben. Ja, en 50 % beschermen zodat de mensen geen levensbedreigende ziektebeelden voor hun kiezen krijgen (en hun familie !) is ook al een zegen...De rest van de bescherming komt daarna wel weer. Ik neem aan dat jij ook nog een tijdje voorzichtig zult moeten leven. Wat mag wel en wat kan niet ?

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Eke ben met het antwoord op je post bezig...

Eke, wat ik schreef in een post hierboven over (gratis) vaccinaties voor buitenlanders die illegaal in het land verblijven alsmede toeristen, dat kan vanaf vandaag niet meer. De Chileense president Piñera heeft per decreet vandaag afgekondigd dat mensen die illegaal in het land verblijven alsmede toeristen niet langer in aanmerking komen voor een vaccin tegen covid19. Dit naar aanleiding van peruanen die als toerist naar chili komen om een gratis vaccin te halen. Er is op de tv in peru een programma dat reclame maakt voor gratis vaccinaties in chile en mensen aanzet om als toerist of illegaal naar chili te reizen. Inmiddels heeft chili een hele groep illegalen opgepakt en die worden actief het land uitgezet met speciale vluchten van de luchtmacht.

.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614776

Arme Peruanen!

ik vind dit artikel van eind augustus 2007 interessanter :
      https://www.groene.nl/artikel/wapens-voor-chili

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Eke ben met het antwoord op je post bezig...

Eke, wat ik schreef in een post hierboven over (gratis) vaccinaties voor buitenlanders die illegaal in het land verblijven alsmede toeristen, dat kan vanaf vandaag niet meer. De Chileense president Piñera heeft per decreet vandaag afgekondigd dat mensen die illegaal in het land verblijven alsmede toeristen niet langer in aanmerking komen voor een vaccin tegen covid19. Dit naar aanleiding van peruanen die als toerist naar chili komen om een gratis vaccin te halen. Er is op de tv in peru een programma dat reclame maakt voor gratis vaccinaties in chile en mensen aanzet om als toerist of illegaal naar chili te reizen. Inmiddels heeft chili een hele groep illegalen opgepakt en die worden actief het land uitgezet met speciale vluchten van de luchtmacht.

.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Arme Peruanen!
      Hoe vind jij het dat bepaalde immigranten alleen maar naar Chili komen om zich gratis te laten vaccineren?

Vind jij het fout en immoreel dat de regering heeft besloten geen vaccinaties meer te geven aan immigranten die illegaal in Chili verblijven?

.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten