Willem Engel vergelijkt avondklok met jodenvervolging - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 32 van de 32

Onderwerp: Willem Engel vergelijkt avondklok met jodenvervolging

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110979

Standaard Re: Willem Engel vergelijkt avondklok met jodenvervolging

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Dat wat jij de aanmerking van de rechter noemt is juist de kern van wat Willem Engel en zijn jurist stellen.

De overheid en media spelen vuile spelletjes met Willem

Engel zoals hoe hij overal als een gekkie gepresenteerd.

Los wat je van Willem Engel denkt, de overheid marchandeert met haar bevoegdheden en dient hiervoor op de vingers getikt te worden.

Willem Engel gebruikt legale middelen om zijn mening te propageren. Daar moet hij op beoordeeld worden.

Het was dan ook een blunder van de politiek om een niet daarvoor bestemde wet tot onderbouwing te nemen, maar er blijkt nergens uit dat de rechter vond een avondklok als middel om de verspreiding van het virus tegen te gaan ongrondwettelijk zou vinden. Dat wordt bevestigd door het feit dat de beslissing over al dan niet toestaan door de rechter verschoven is naar volgende week.
      Daarnaast is een ruime meerderheid in beide Kamers en de Nederlandse bevolking voor die avondklok. Je kunt dus niet met droge ogen zeggen dat die avondklok een ondemocratisch besluit was. Mogelijk is dat dan ook een argument voor de rechter geweest om de beslissing hierover weer uit te stellen.

Voor mij speelt in ieder geval Engel met de gevaren van de pandemie, en als je het mij vraagt, dan vind ik dat persoonlijk een heel vuil spel.

Als je kijkt naar hoe hij van begin af aan het gevaar van de pandemie rediculiseerde, is dat voor mij niet vreemd.

De rechter heeft dat dan ook gedaan door te stellen dat er een vereerde wet als onderbouwing heeft gebruikt. Daar valt niets tegenin te brengen. Dat die avondklok er voorlopig toch zal blijven, lijkt mij toch heel aannemelijk.

Zeker. Maar één gek kan meer kwaad aanrichten dan tien wijzen kunnen verhelpen
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Re: Willem Engel vergelijkt avondklok met jodenvervolging

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Het was dan ook een blunder van de politiek om een niet daarvoor bestemde wet tot onderbouwing te nemen, maar er blijkt nergens uit dat de rechter vond een avondklok als middel om de verspreiding van het virus tegen te gaan ongrondwettelijk zou vinden. Dat wordt bevestigd door het feit dat de beslissing over al dan niet toestaan door de rechter verschoven is naar vogende week.
      Daarnaast is een ruime meerderheid in beide Kamers en de Nederlandse bevolking voor die avondklok. Je kunt dus niet met droge ogen zeggen dat die avondklok een ondemocratisch besluit was. Mogelijk is dat dan ook een argument voor de rechter geweest om de beslissing hierover weer uit te stellen.

Voor mij speelt in ieder geval Engel met de gevaren van de pandemie, en als je het mij vraagt, dan vind ik dat persoonlijk een heel vuil spel.

Als je kijkt naar hoe hij van begin af aan het gevaar van de pandemie rediculiseerde, is dat voor mij niet vreemd.

De rechter heeft dat dan ook gedaan door te stellen dat er een verkeerde wet als onderbouwing heeft gebruikt. Daar valt niets tegenin te brengen. Dat die avondklok er voorlopig toch zal blijven, lijkt mij toch heel aannemelijk.

Zeker. Maar één gek kan meer kwaad aanrichten dan tien wijzen kunnen verhelpen
      "Voor mij speelt in ieder geval Engel met de gevaren van de pandemie, en als je het mij vraagt, dan vind ik dat persoonlijk een heel vuil spel."

Dat doet hij zeker.

"Dat die avondklok er voorlopig toch zal blijven, lijkt mij toch heel aannemelijk."

Lijkt mij ook. Ik vind het instellen van de avondklok zelfs tamelijk laat. Andere landen zijn eerder gekomen met een avondklok.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten