Frankrijk verdient de doodstraf voor haar oorlogsmisdaden tegen de menselijkheid jegens Imazighen - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Frankrijk verdient de doodstraf voor haar oorlogsmisdaden tegen de menselijkheid jegens Imazighen

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Standaard Re: Frankrijk verdient de doodstraf voor haar oorlogsmisdaden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Attitude Bekijk Berichten
      Jawel, maar als je naar de lijst van voorbeelden kijkt, dan is het toch gevaarlijk om zomaar met metaforen te smijten.

In een al haast grijs voetbalverleden verzon de toen fameuze trainer 'Rinus Michels', wie kent hem nog, de kreet: "Voetbal is Oorlog".
      En zie hoe het voetbal steeds ruwer werd tot aan doodschoppen toe.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Standaard Re: Frankrijk verdient de doodstraf voor haar oorlogsmisdaden tegen de menselijkheid jegens Imazighe

Het is trouwens nog meer een voorbeeld van een personificatie.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Standaard Re: Frankrijk verdient de doodstraf voor haar oorlogsmisdaden tegen de menselijkheid jegens Imazighe

Verder heeft Revisor gelijk: Frankrijk verdient de doodstraf. Gelukkig oogsten ze langzaam wat ze hebben gezaaid (en nog steeds zaaien).

Belgie met haar Handwerpen staat hetzelfde te wachten met hun Congolezen.

WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34206

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Jawel, maar als je naar de lijst van voorbeelden kijkt, dan is het toch gevaarlijk om zomaar met metaforen te smijten.

In een al haast grijs voetbalverleden verzon de toen fameuze trainer 'Rinus Michels', wie kent hem nog, de kreet: "Voetbal is Oorlog".
      En zie hoe het voetbal steeds ruwer werd tot aan doodschoppen toe.
      Dan zeg jij dat anders.

Zoals ik de titel lees ergert Revisor zich dood aan de beschreven misdaden tegen de menselijkheid.

Aangezien misdaden tegen de menselijkheid niet verjaren kan dit - in theorie- onder de aandacht gebracht worden van het Internationaal Strafhof in Den Haag.

Over het onderwerp zelf weet ik te weinig om er een aanvulling op te geven.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Zoals ik de titel lees ergert Revisor zich dood aan de beschreven misdaden tegen de menselijkheid.

Aangezien misdaden tegen de menselijkheid niet verjaren kan dit - in theorie- onder de aandacht gebracht worden van het Internationaal Strafhof in Den Haag.
      Daarin is hij niet de enige, maar een zinloze kreet zal daarbij niet helpen. Landen kun je niet ter dood veroordelen, Je kunt ze naar de knoppen helpen, maar dat is iets heel anders.
      Dat gezegd zijnde, vind ik dat Frankrijk zeer ruimhartig zal moeten opdraaien voor wat ze daar met die atoomproeven heeft aangericht.

Zeker, wat mij betreft liefst zo snel mogelijk. Maar als Frankrijk een financiŽle overeenkomst met de slachtoffers voor elkaar weet te krijgen - hoe karig ook - zal er van dat proces niets terecht komen, vrees ik. Maar wie weet?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat IsraŽl Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook IsraŽl, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het IsraŽlische parlement.)

Ingeschreven
      Sep 2009
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34206

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Daarin is hij niet de enige, maar een zinloze kreet zal daarbij niet helpen. Landen kun je niet ter dood veroordelen, Je kunt ze naar de knoppen helpen, maar dat is iets heel anders.
      Dat gezegd zijnde, vind ik dat Frankrijk zeer ruimhartig zal moeten opdraaien voor wat ze daar met die atoomproeven heeft aangericht.

Zeker, wat mij betreft liefst zo snel mogelijk. Maar als Frankrijk een financiŽle overeenkomst met de slachtoffers voor elkaar weet te krijgen - hoe karig ook - zal er van dat proces niets terecht komen, vrees ik. Maar wie weet?
      Die zinloze kreet is wel een vlag diede lading dekt. Laten we het er dus op houden dat jij voor een ander ontwerp van die vlag zou kiezen.

Naast wat Frankrijk gedaan heeft in het verleden, kan Frankijk het ook niet laten in het heden:

https://www.mo.be/opinie/frankrijk-v...-grijpen-eu-vn (2017)

https://www.spiegel.de/international...d-66491341e176 (2021)

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Revisor heeft die knettergekke titel bedacht, dus Revisor moet ook maar antwoord geven op de vraag wat hij daar nu precies mee bedoelt. Dat doet hij niet, dus trek ik mijn eigen conclusies voor wat hij volgens mij bedoeld heeft.

Revisor vindt dat een land - Frankrijk - de doodstraf verdient. Hij kan daar niet anders mee bedoelen dan dat de Fransen de doodstraf verdienen. Immers alleen mensen kunnen gestraft worden. Staten kunnen geen misdrijven begaan, dat kunnen alleen mensen. Revisor rekent de misdaden van de staat de mensen aan. En dat zijn dus de Fransen van nu. Die moeten eigenlijk dood.

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Ingeschreven
      Sep 2009
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34206

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Revisor heeft die knettergekke titel bedacht, dus Revisor moet ook maar antwoord geven op de vraag wat hij daar nu precies mee bedoelt. Dat doet hij niet, dus trek ik mijn eigen conclusies voor wat hij volgens mij bedoeld heeft.

Revisor vindt dat een land - Frankrijk - de doodstraf verdient. Hij kan daar niet anders mee bedoelen dan dat de Fransen de doodstraf verdienen. Immers alleen mensen kunnen gestraft worden. Staten kunnen geen misdrijven begaan, dat kunnen alleen mensen. Revisor rekent de misdaden van de staat de mensen aan. En dat zijn dus de Fransen van nu. Die moeten eigenlijk dood.

.
      "Hij kan daar niet anders mee bedoelen dan dat de Fransen de doodstraf verdienen."
      Dit is jouw mening, ik heb een andere mening.

Citaat uit de laatste Kerstrede:
      'Misschien bent u moe van de manische meningenmachine'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

.

Hoe kan een land de doodstraf verdienen?

De Franse reeks atoombom-proeven op o.a. Mururoa waren volgens mij de grootste misdaad begaan op een plaats ergens buiten Frankrijk. Immers de gevolgen van deze proeven duren nog vele duizenden jaren voor toekomstig leven wat daar op die plaats woont. De gevolgen zijn helaas niet ongedaan te maken.

Het lijkt een beetje op de discussie over "anti-amerikaans" - waar ben je dan precies tegen?
      Tegen een land als geografische entiteit? Dat kŠn - sommige mensen zijn tegen Palestina als geografische entiteit.
      Of tegen alle mensen in dat land? Maar er zijn veel goede en intelligente amerikanen.

Staten zijn rechtspersonen en die kunnen als zodanig wel aansprakelijk zijn voor misdaden. Vergelijk je topic Hof: uitstoot moet omlaag - al gaat het daar natuurlijk niet om aansprakelijkheid voor misdaden - maar wel om mensenrechten.
      Natuurlijk heb je gelijk dat het uiteindelijk mensen zijn die het doen.

Maar ik zou de topictitel niet letterlijk nemen, Rob. Het is 'bij wijze van spreken', zoals men dat noemt.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Die zinloze kreet is wel een vlag diede lading dekt. Laten we het er dus op houden dat jij voor een ander ontwerp van die vlag zou kiezen.
      Zinloze kreten dekken helemaal niets. Je maakt er jezelf alleen maar belachelijk mee.

Overigens ben ik het met je eens dat het om nog meer zaken gaat.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten