Hoe groot is de kans? - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Hoe groot is de kans?

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614776

Standaard Re: Hoe groot is de kans?

Hoe groot of klein de kans ook mag zijn, er is niets magisch aan zoiets..

( of juist wel wanneer een andere onzichtbaar wezen enige control zou hebben over je gedachten voor een ogenblik door op juist moment en plaats je aandacht te vragen voor dit soort niet veelzeggend observaties met als doel een spelletje met je te spelen .. we leven op deze wereld samen met andere wezens die wij niet kunnen zien)

reactie 11

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Op 11 november 2017 reed ik met mijn vrouw en zoon naar Groningen. Tijdens de rit zag ik de datum en tijd op de klok in de auto. De datum was 11-11 en de tijd was 10:35. "Zou het niet leuk zijn om vandaag om precies 11:11 uur op de klok te kijken, want het is 11-11," dacht ik. Toen zag ik binnen een seconde de afstandsmeter op 111,1 staan. Het was 111,1 kilometer sinds de laatste tankbeurt.
      Ik stap vanochtend in de auto en zag dat het precies 11:11 was. Dat was puur toeval want ik had tevoren helemaal niet naar de tijd gekeken. Moest wel meteen aan deze topic denken. Hoe groot is de kans dat je na het lezen van deze topic in de auto stapt, naar de klok kijkt en ziet dat het precies elf minuten over elf is?

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      52
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286225

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Hoe groot of klein de kans ook mag zijn, er is niets magisch aan zoiets..

( of juist wel wanneer een andere onzichtbaar wezen enige control zou hebben over je gedachten ...)
      Dat is toch wat jij gelooft? Maar ook in dat geval is daar niets magisch aan.

De technologie om dit te doen lijkt binnen bereik (virtual reality). Dus waarom zou dat niet al eerder gedaan zijn?

Maar ik heb vele tientallen van dit soort incidenten. Nadat zoiets gebeurde schreef ik het steeds dezelfde dag nog op zodat het verhaal zo nauwkeurig mogelijk de feiten weergeeft.

Deze is ook leuk. Op een dag waren in Apenheul in Apeldoorn (het begint al goed... ape ape). Maar nu komt het...

We hadden al ongeveer drie uur rondgelopen om naar apen te kijken. Toen kwam er een kleine aap met lange staart naast me zitten. Ik kon de staart aanraken als ik dat wilde, dus zei ik gekscherend tegen mijn vrouw: "Als ik aan deze staart trek, gaat er een gong en die zegt ding dong." Binnen een seconde kwam er een luide ding dong uit de luidsprekers overal in de dierentuin en volgde er een aankondiging. Tot dan toe was er de hele dag geen aankondiging geweest en daarna ook niet meer. Dus dit was behoorlijk opmerkelijk.

Kansberekening: wij waren hier vijf uur dus 18.000 seconden en binnen drie seconden kwam de aankondiging dus 1/6.000. Toch denk ik dat de kans veel kleiner is. Maar ja, er had ook iets anders kunnen gebeuren dat net zo vreemd is, en de mogelijkheden zijn eindeloos. Dus ik denk dat je met kansberekening nergens komt.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Een volwassen man die in het bijzijn van zijn vrouw aan apenstaartjes trekt. En zich sindsdien afvraagt waarom hij ze ziet vliegen. Ding Dong!

Dat aapje heeft je gewoon vervloekt Bart. Waarschijnlijk was jij die ene spreekwoordelijke straw that broke the camel's, ehrm little monkey's back. De hele dag kinderen die aan zijn staartje trokken, daar kon het aapje mee leven. Maar een volwassen man? Had je niet moeten doen Bart, had je niet moeten doen.

Enige wat je nog kunt doen is teruggaan en om nederige vergeving vragen.

Leuke anekdotes wel.

Dat is toch wat jij gelooft? Maar ook in dat geval is daar niets magisch aan.

De technologie om dit te doen lijkt binnen bereik (virtual reality). Dus waarom zou dat niet al eerder gedaan zijn?

Maar ik heb vele tientallen van dit soort incidenten. Nadat zoiets gebeurde schreef ik het steeds dezelfde dag nog op zodat het verhaal zo nauwkeurig mogelijk de feiten weergeeft.

Deze is ook leuk. Op een dag waren in Apenheul in Apeldoorn (het begint al goed... ape ape). Maar nu komt het...

We hadden al ongeveer drie uur rondgelopen om naar apen te kijken. Toen kwam er een kleine aap met lange staart naast me zitten. Ik kon de staart aanraken als ik dat wilde, dus zei ik gekscherend tegen mijn vrouw: "Als ik aan deze staart trek, gaat er een gong en die zegt ding dong." Binnen een seconde kwam er een luide ding dong uit de luidsprekers overal in de dierentuin en volgde er een aankondiging. Tot dan toe was er de hele dag geen aankondiging geweest en daarna ook niet meer. Dus dit was behoorlijk opmerkelijk.

Kansberekening: wij waren hier vijf uur dus 18.000 seconden en binnen drie seconden kwam de aankondiging dus 1/6.000. Toch denk ik dat de kans veel kleiner is. Maar ja, er had ook iets anders kunnen gebeuren dat net zo vreemd is, en de mogelijkheden zijn eindeloos. Dus ik denk dat je met kansberekening nergens komt.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      52
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286225

Voor de duidelijkheid, ik heb de aap niet aangeraakt. Dus het is niet zo dat de ding dong kwam door het trekken aan de staart. Er zijn bij het maken van deze anekdote dus geen dieren mishandeld.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Alwéér verkeerd gelezen. Excuses. Ik was al de kans aan het berekenen dat ik:

- naar de Apeheul zou gaan (groot);
      - dat er een volwassen man tegelijk aanwezig zou zijn, die aan apenstaartjes trekt (klein);
      - dat ik dat precies op dat moment gadesla (en lafjes een rekenmachine pak ipv er iets van te zeggen) (klein);
      - dat het Bart van maroc.nl is (groot).

Moeilijke rekensom. Ik gok dat die kans kleiner is dan de loterij 2x achter elkaar winnen.

Ga je net zien, dat het gebeurt ook. De wereld zit soms verrassend in elkaar Bart.

*rekenmachine in zijn binnenzak stopt en alvast googlen waar de Apeheul liggen doet om de kans te vergroten*

Voor de duidelijkheid, ik heb de aap niet aangeraakt. Dus het is niet zo dat de ding dong kwam door het trekken aan de staart. Er zijn bij het maken van deze anekdote dus geen dieren mishandeld.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      52
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286225

Exclamation Re: Hoe groot is de kans?

Het was 1995 geloof ik. We waren op vakantie in Zeeland.

We reden wat rond en hadden net daarvoor een antiekschuur bezocht in een plaatsje genaamd Kwadendamme. We reden het plaatsje uit en kwamen vervolgens op de N666 richting Borssele, je weet wel waar de kerncentrale staat (je kunt dit zelf checken op Google maps). Dus dan is het wel vreemd dat de andere kerncentrale in Dodewaard stond (in 1995 was deze nog operationeel volgens mij).

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Ouwe rukker. Ik lees je graag. Maar ik begin me nu een beetje zorgen te maken. Ik adviseer je om het laatste verhaal, mocht je ooit - moge Allah/GOD jou daar van behoeden- een keer in geestelijke nood verkeren waardoor je gedwongen tegen een psychiater moet praten, voor je te houden!! Want ik zeg je: die andere verhalen deden bij mij, een redelijke kenner van de DSM, al wat bellen rinkelen, maar dít verhaal? Dit verhaal doet je rechtstreeks in het Pieter Baan belanden. Slaat gewoon he-le-maal nergens op en voldoet aan alle kenmerken van een beginnende, schizotypische persoonlijkheid vrient.

Hou het bij getallen. Dan denken ze tenminste dat je onschuldig gek bent. Kwadedame? Dodewaard? N666, kerncentrales? Kijk uit man.

En veel succes verder in het leven, ik ken je niet. Niet zeggen: ja, ik had het er een keer over op maroc.nl met ene IBKIS. Ofzo. Niet alleen ontmaskeer je dan deze website voor goed en altijd, ze gaan dan ook weer achter mij en Meesterzet aan.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      52
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286225

Ik weet wel wat ik heb maar geen geestelijke nood. Het is toch best grappig dat de N666 naar Borssele leidt. Ik denk gewoon dat God een bizar gevoel voor humor heeft.

En rukker word ik liever niet genoemd. Maar als je een onbeheersbare drang voelt om dat woord te gebruiken, doe dan maar wat je niet laten kunt.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten