The Mauritanian, hoe onschuldige moslim het extreme martelnetwerk van het Westen overwon - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: The Mauritanian, hoe onschuldige moslim het extreme martelnetwerk van het Westen overwon

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Standaard Re: The Mauritanian, hoe onschuldige moslim het extreme martelnetwerk van het Westen overwon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Het ergste van deze martelnetwerk is dat de extreme martelingen uitbesteed worden aan dictatoriale landen.

West-Europese landen zijn wel sneeky genoeg om hun strafblad zo schoon mogelijk te houden door geen martelingen op hun grondgebied toe te staan.

Maar als je het martelen nu aan een on-democratisch en/of dictatoriale land wordt uitbesteed, wat voor boodschap geef je dan af aan die dictaturen en de wereldburgers? Ga lekker door met je mensenrechtenschendingen, onderdrukking van het eigen volk en zakkenvullen als je maar het vuile werk voor ons opknapt.
      Nog een ander klein maar luguber punt: nederlandse chemische industrie produceerde agent orange voor de VS.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Standaard Re: The Mauritanian, hoe onschuldige moslim het extreme martelnetwerk van het Westen overwon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Nog een ander klein maar luguber punt: nederlandse chemische industrie produceerde agent orange voor de VS.
      Of de miljarden kostende wapenleveranties aan agressieve dictaturen zoals Saoedie Arabie die een verschrikkelijk bloedige oorlog uitvoert in Yemen.

Of grondstoffen voor gifgas aan Saddam leveren. (Bolkestein is hierbij betrokken mid-jaren 80.)
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Ha Eke, Revisor reageert hierop met algemene informatie. Als je even naar deze specifieke zaak van Mohamedou Ould Slahi kijkt, Duitsland was zo te zien nog wel netjes, hij is opgepakt in Canada. En let op wat hij hier zegt:

18:39 - 18:53

Hij is wel opgepakt in Canada, maar Canada wilde haar ''schone strafblad'' schoonhouden zodat ze niet meewerkten om hem over te dragen. Om hem op te pakken hebben ze een list bedacht, hem lokken naar zijn land van afkomst, Mauretanie, en een dictatuur natuurlijk.

De reden is duidelijk, daar kunnen de mensenrechten naar believen geschonden worden. Vanuit Mauretanie is ie verder overgebracht naar Jordanie etc.. om gemarteld te worden.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

.
      Enfin, ik begrijp dus dat generaliseren in principe "fout" is, met uitzondering van het generaliseren van het westen als geheel inclusief de westerse oorspronkelijke witte bevolking. Immers daar gaat het over, want landen misdragen niet, dat doen alleen mensen. In dit geval witte mensen.

Revisor heeft het inderdaad steeds over ‘het westen’.
      (...)
      Dat is natuurlijk niet terecht. Maar ik betwijfel of Revisor dat denkt.
      Nooit ook maar één kwaad woord over niet-witten. Negers hebben nergens verantwoordelijkheid voor. Als negers moorden, plunderen en verkrachten is dat kwaad veroorzaakt door het westen. Immers de bron van het kwaad komt uitsluitend uit het westen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik zal er niet raar van opkijken als de opkomst van Boko Haram gelinkt kan worden aan de jacht op aardolie door westerse landen.
      Zeg je "negers" Rob?

Ja!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Negers zijn niet boeiend.
      .

Just say N3am Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614776

Rob, probeer jij de martelaar te spelen?
      Vertel welke extreme martelpraktijken op je hier worden toegepast ?

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Dit is ook een mooi verhaal. Ontmoeting tussen een Guantanamo gevangene en zijn bewaker. Mooie wijze mensen.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Enfin, ik begrijp dus dat generaliseren in principe "fout" is, met uitzondering van het generaliseren van het westen als geheel inclusief de westerse oorspronkelijke witte bevolking.
      Nee, generalisaties die je niet kan verklaren zijn 'fout'. Soms kun je wel toelichten waar je met je generalisatie op doelt.

Nooit ook maar één kwaad woord over niet-witten.
      Dat is waar. Is het de partijdigheid die je tegenstaat?

Negers hebben nergens verantwoordelijkheid voor. Als negers moorden, plunderen en verkrachten is dat kwaad veroorzaakt door het westen. Immers de bron van het kwaad komt uitsluitend uit het westen.
      Dat kan tever gaan ja. Een forumlid gaf de VS de schuld van IS. Inderdaad hebben de VS het machtsvacuum veroorzaakt waarin IS kon gedeien. Maar als jij mij een pistool geeft en ik schiet iemand dood, ben ik het nog altijd zelf die de trekker overhaalt.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Er zijn ook onschuldigen die het niet gered hebben:

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Zoëven heb ik het laatste deel van de video helemaal bovenaan dit topic bekeken. Het relaas raakt me diep.

Ja, het belangrijkste is om wanneer mensen "verstrikt raken" dat er anderen zijn die 100% de MENSENRECHTEN waarborgen van het slachtoffer.

Ik heb de afgelopen dagen af en toe stukken van Amnesty International en Human Rights Watch bekeken. In principe zijn de allermeeste mensen (ja, o o k in de VS en Europa) een grote voorstander van deze rechten. Ze zijn zwaar tegen martelpraktijken.

Ik las dat in 141 landen gemarteld wordt. Honderd-een-en-veertig. Sorry, 145 landen stond er in een recenter artikel.
      En dan is niet meegerekend hoe vaak er mishandeld wordt.

Dit viel samen met de 4/5 mei gebeurtenissen in ons land, waarbij er een documentaire over het fascisme (het begint allemaal min of meer onschuldig, gezellige ons-kent-ons clubjes..waarbij mensen zitten die zich net een beetje beter voelen dan bv andersgelovigen : "wij zijn de uitverkorenen") werd uitgezonden.
      Daarnaast hebben we te dealen met een internationaal steeds groter worden populisme.

Terugkomend naar De Mauretaniër : de mensenrechten uitvoeren is voor de individuele mens vanuit het oogpunt van bescherming om tot een vrij leven te komen het belangrijkste. Vreedzaam.

Nog een opmerking : ik begrijp na het zien van dit filmpje (deel ervan) waarom Revisor komt bij het woord extreem in de topictitel.
      De facto zijn alle netwerken van martelcentra extreem voor mijn gevoel.
      Ik zal uitleggen waarom ik de voorkeur zou hebben niet de beschuldiging ""het extreme martelnetwerk van het Westen" te gebruiken als communicatie in strijd voor het waarborgen van zoveel mogelijk naleven van onze mensenrechten.

Als er minimaal 140 landen ("verborgen") martelpraktijken erop nahouden en je richt je generaliserend op het Westen met een extreme beschuldiging dan vergroot je het populisme door polariserend bezig te zijn.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten